Wat is nou leuker, een game met maar één afloop of meerdere? Als er meerdere aflopen zijn, is de diversiteit van de game groter en zal dat de replay waarde van een game verhogen. Dat gebeurt ook met Final Fantasy XIII-2 zo weten we nu.

Yoshinori Kitase en Motomu Toriyama zijn de twee producers van FFXIII-2 en hebben bevestigt dat dit deel meerdere aflopen zal hebben. Meer details hierover krijgen we op de aankomende Tokyo Game Show in september van dit jaar.

“There isn’t an awful lot I can tell you on this subject, but we have changed that structure, because obviously people didn’t like it—there is a new one. For details on that, we’ll have to wait until TGS, but one thing I can tell you is that for the first time in the Final Fantasy series, XIII-2 will have multiple endings.”

De inspiratie hiervan hebben ze gekregen van Red Dead Redemption, waar de side-missions ook een beetje van zijn afgeleid. Natuurlijk wel de manier waarop, want RDR en FF zijn totaal verschillende stijlen qua games.

“Among the millions of games that came out last year, Red Dead Redemption was adored by a lot of Japanese developers, including ourselves. Our game is not as open-field as that game, obviously. We did take some inspirations, however. For example, missions can happen anywhere rather than having to go to a certain shrine, or base or something, and that’s from them. In this game you see lots and lots of chocobos and you can ride them. The kind of feeling you get as you ride the chocobo, it’s a bit like the way you ride a horse.

It’s a really refreshing feel good experience, and that’s one thing we learned from the game.”