Veel games van Ubisoft, zeker de grote titels, varen op een verhaal dat een centrale rol speelt. Denk aan Assassin’s Creed, Far Cry, Immortals en meer. Voor Skull & Bones zal dat niet helemaal opgaan, want in een interview heeft de uitgever laten optekenen dat de game geen narratieve titel betreft.
Skull & Bones is wel voorzien van een verhaal, maar het komt meer in fragmenten voorbij. Zo kom je verschillende belangrijke NPC’s tegen, die allemaal een eigen verhaal hebben en dat zal je ontdekken door contracten bij ze aan te gaan. Ook is er een achtergrondverhaal dat dienst doet als lore voor de wereld, maar het is allemaal secundair.
Er ligt dus geen focus op een omvangrijk verhaal en dat komt mede doordat Ubisoft de spelers juist de ruimte wil geven om zelf een verhaal te creëren. Daarmee volgt de uitgever nog altijd de filosofie van jaren terug, gezien dit bij de aankondiging in 2017 al aangestipt werd. In dat opzicht dus geen veranderingen omtrent Skull & Bones.
“Skull and Bones is not a narrative-driven game. We have narrative pieces — in the game, you’ll meet important NPCs called Kingpins which have their own stories that you’ll learn as you develop rapport with them by taking on contracts with them.
There is an underlying story to the game with which we build the entire world lore, but that’s not the main focus. We want players to create their own stories and be able to choose the type of pirate they want to be.
That being said, what drives you through the progression system which we call Infamy, is the fact that you will gain access to blueprints in the game which will give you different types of ships, weapons, and armours, and you’ll need those as you move and explore around the world to be effective against new foes.”
Skull & Bones verschijnt op 9 november later dit jaar.
Komisch excuus dat wij ons eigen verhaal gaan maken. Laat me niet lachen. En mocht Ubisoft nog steeds aan slapen zijn. Werkelijk niemand kijkt hier naar uit. Iedereen vind het een grote teleurstelling.
Kijk nog steeds uit naar deze game
Dus geen verhaal. Geen sp. Geen spel dus
‘Maak je eigen verhaal, want wij hadden het budget, tijd en enthousiasme er niet voor!’
Sea of tieves geen story = cool man is cool om eigen story te creëren
No Man’s sky geen story = cool man is cool om eigen story te creëren.
Skull and bones geen story = kut ubisoft kan niks. Kut ubisoft kut ubisoft.
@coola: ja trieste reacties inderdaad. Liever geen verhaal dan een kut verhaal…
Nee dit gaat hem niet meer worden dan start ik liever Assassins creed Black flag of Rogue nog een keer op.
Deze game gaat enorm floppen.
Narratief? Zeg gewoon verhalend, in plaats van Google Translate te gebruiken. Dit staat niet echt professioneel. Maar ja, mijn comment zal wel weer verwijderd worden omdat ik feedback uit.
Kennelijk zijn ze bij PSX Sense dol op piraten games. Nieuwe trailer van SoT season 7 is net uit, misschien wordt het tijd om deze game hier ook eens te belichten.
https://youtu.be/ZDgCO5-sDg4
@coola:
Ja, slaat nergens op.
@Anoniem-4438:
Playsense
Ik snap wel dat die game makers zelf ook niet trots zijn op hun game hahah.
@coola: lol, is toch anders. Maar oké Asscreed heeft ook al jaar en dag kut verhalen en dat verspreid over 80 uur dus laten we dit eens aanzien hoe het is, ben er alleen geen fan van.
@stefan52a:
AC heeft al jaren geweldige verhalen en het overkoepelende verhaal dat is gestart in deel 1 is een van de sterkste verhalen in gaming ooit
Had veel liever Black Flag 2 gezien, deze sla ik over
@coola: dat zul je niemand anders horen zeggen.
Valt nog mee dat coola niet opnieuw begint over zijn obsessie met de ISU haha. Er is letterlijk niemand die Assassins creed speelt voor de ISU hij is de enige op deze planeet mischien zouden ze een ISU game moeten maken speciaal voor coola en het gewoon weglaten uit AC is voor iedereen beter.
@Anoniem-3071:
Ik ben dus niet de enige. Er zijn duizenden andere AC fans die de Isu story line geweldig vinden.
@Anoniem-1164:
En toch mag narratief gewoon gebruikt worden in de Nederlandse taal
https://depresenteerschool.nl/blog/wat-betekent-de-term-narratief/
Ubisoft.
Het word weer weinig content uitgesmeerd over 40 uur.
@Anoniem-8823:
Welke games zijn er dan uitgesmeerd. AC odyssey en Valhalla waren respectievelijk 157 uur en 164 uur en op geen één moment voelde dat uitgesmeerd
@Anoniem-1164: Helaas kunnen we hier niets mee, aangezien het om een Nederlands woord gaat met een Latijns/Franse oorsprong. Google het zelf maar als je het niet gelooft en anders kun je hier kijken:
https://onzetaal.nl/schatkamer/lezen/woorden/woordenschat/narratief
Wellicht eerst even wat onderzoek doen voordat je zomaar wat gaat roepen 😉
Uiteraard gaan we zo een mooi leermoment niet verwijderen.
@Sprony: laat me raden zat je op school altijd voor in de klas? Lekker dicht bij de leerkracht. Meneer! U bent vergeten ons huiswerk voor morgen mee te geven!
@Anoniem-4052: ahhh het moet huilen.
Mama maakt je pap vast warm, en Papa leest een verhaaltje voor goed jochie?
@coola: Als je 1000 keer dezelfde missie moet afvinken van een kaart met ontelbare symbooltjes, is dat toch wel uitgesmeerd te noemen. Hoe vaak moet je bijvoorbeeld niet hetzelfde fort/kamp veroveren (met bizar genoeg steeds dezelfde lay-out en enemies op dezelde locaties elke keer weer)
@Anoniem-9627:
Precies dit, de ubisoftspecial. Weinig content verspreiden door oneindig travel en constant herkauwen.
Ach ja… zolang velen hier nog intrappen zullen zij er gerust mee verder gaan.
@Anoniem-4052:
Laat me raden, je hebt je middelbare school niet afgemaakt omdat ze je CITO toets te hoog hebben ingeschat. Meneer! Mijn hond heeft m’n huiswerk opgegeten.
Daarom ging je altijd met een busje naar school.
@Anoniem-9407:
Weet niet welke games jullie hebben gespeeld maar zowel Odyssey als Valhalla zitten bomvol met content die op zijn beurt weer vol met variatie zit. Ben hoog uit twee keer naar het zelfde kamp gestuurd.
@coola: dan heb je geen side missies gedaan.
@Anoniem-5317:
Ik heb alle side missies gedaan.
@coola: dan weet je ook dat je letterlijk 100+ keer exact dezelfde missies heb gedaan, eenvoudigweg verspreid op een hoop andere locaties op de kaart.
Daarom heeft Ubisoft onder meer ook de reputatie verdiend zoals je uit de reacties hierboven kan lezen
@Anoniem-6701:
Dat heb ik niet. Wat ik wel weet is dat ik letterlijk veel variërende missies heb gedaan.
@coola: Okay, als je het niet wil toegeven, prima.
@Anoniem-999:
Er valt niks toe te geven. De missies in odyssey en Valhalla zijn juist heel erg variërend in zowel opzet als omgeving.
Als je je eigen verhaal moet maken dan is het toch juist wel een verhalende game?
Alleen wordt het je niet voorgekauwd…
@Zuensmoker:
Een narratiefje bedoel je 😉
Slap gelul om te verhullen dat de ontwikkeling ontzettend slecht gegaan is en dat ze daarom geen tijd en geld willen steken in een verhaal maar liever in microtransacties.
@AvanCade:
Over slap gelul gesproken. Jij lult nu ook 100% uit je nek
@coola: wel dat waren de woorden van devs zelf
@Anoniem-6700:
Nergens hebben ze gezegd daarom hebben we geen zin om tijd en geld in een verhaal te steken maar wel in microtransacties. Echt nergens. Wat ik wel veel lees is dat ze er veel tijd geld en liefde in hebben gestoken maar ze nog steeds niet overtuigd zijn over succes.
@Dopekoe: lol
@coola: Zolang ze maar tijd hebben voor microtransacties te maken. Dat zal het een gegarandeerd succes maken. Oh nee, wacht. Dat is financieel succes. Niet een succes voor de gamers en gameindustrie.