De volgende brutale actiegame van Team Ninja, Wo Long: Fallen Dynasty, lijkt opnieuw een leuke uitdaging te worden. Zoals we al gewend zijn van de studio, die eerder onder andere de NioH-games maakte, wordt ook deze game geen makkie. Hierover werd uitvoerig gesproken in een recent interview van MP1st met producer Masaaki Yamagiwa.
Yamagiwa gaf mee dat de game geen ‘easy mode’ zal hebben, maar dat hij dit beschouwt als iets goeds. Hierdoor wordt de uitdaging voor iedereen hetzelfde en krijgt iedereen hetzelfde gevoel van voldoening wanneer een sterke vijand wordt geveld.
“We’re thinking it’s ‘good’ to have one set difficulty so that everyone has the same experience of overcoming a really intense obstacle and they all have that feeling of achievement, like I did it. But the caveat there is giving players all different ways that they can do that. So you could talk to your friends and say hey I beat this boss and this is how I did it, you want to talk to people and go online because you really want to have communication with them. It’s really important to keep the challenge the same and giving players different ways to overcome it. Wo Long is not an easy game by any means but we’re working to give players as much freedom and agency to play it as they want, overcome obstacles in their own way.”
De game geeft wel genoeg vrijheid aan de spelers om sterker te worden en zo de verschillende obstakels te overkomen. Een voorbeeld hiervan is het ‘Morale’ systeem.
“One thing that comes to mind is the morale system. You have a morale rank and as you keep increasing it you get stronger and you can use that to choose which enemies to fight, or raise it up so you can take on a harder enemy and maybe they’ll be a little bit easier now that you’re stronger. You can also level up your character like a traditional action RPG and get stronger that way.”
Daarnaast zal de game ook de mogelijkheid bieden tot multiplayer, om zo samen baasgevechten aan te gaan.
“There’s multiplayer as well, so you can get online with your friends, two other people so a total of three online and then take on bosses as a group. We’re really giving players their own ways to be able to tackle all these things, that’s really important to Wo Long’s game design.”
Wo Long: Fallen Dynasty verschijnt in de loop van 2023.
Niet iedereen is even goed in het spelen, dus de beleving en voldoening zal niet voor iedereen het zelfde zijn. Sterker nog, sommige zullen omdat ze niet verder kunnen komen deze game aan de kant gooien.
Ik vind dat in dit soort games Co-op altijd de easy mode is. Zie dat altijd in mijn 2de playtrough in souls games, dan invite ik andere spelers en dan vlieg je er zo doorheen.
Dus solo als je de moeilijkheidsgraad wilt hoe het hoort, en online met andere mensen voor de easy mode.
Skip dus, geen geduld en tijd voor. Gamen is voor mij ontspanning.
De demo is eerlijk gezegd te moeilijk geweest voor mij, ik heb er gewoon geen geduld meer voor op mijn leeftijd. Ik had het dan ook vrij snel weer verwijderd.
Dit is gewoon Nioh 3 ook in principe. En dat waren ook pittige games.
@Anoniem-733: 🙁 De demo is vandaag verdwenen 🙁 Ik wist niet eens dat er een demo was.
Buiten dat dit genre niet mijn interesse heeft, wil ik een spel gewoon spelen voor het verhaal. Ik wil geen pittige uitdaging. Lekker neerploffen op de bank en het spel beleven, beetje dingen zoeken/verzamelen en puzzels oplossen gaat mij al ver genoeg, haha.
@PS89:
Precies, mag heus wel uitdaging inzitten hoor, gewoon op Normal. Maar ik wil met niet de hel tijd ergeren.
@Anoniem-1773: Ja het was een tijdelijke demo, zal wel net zijn afgelopen. Als je hem wist te voltooien binnen de periode kreeg je een exclusieve gear voor de full game. Het was mij alvast niet gelukt.
Dit is een game voor een heel select publiek. Ik hoor er alvast niet bij.
@Anoniem-6214: doe je dit toch lekker coop, is het nog makkelijk ook.
Die eindbaas was best pittig, met name na zijn morph. Ik vind het echter wel altijd bijzonder hoe ik eerst denk hoe de f ga ik deze gast OOIT verslaan? En dan na z’n moves te leren en de timing goed krijgen met wat volharding gewoon killen die hap. Dat is wat deze games zijn, volharding en je vijand kennen.
Day one voor mij.
@Oldskool-NL: Ja maar niet iedereen heeft de tijd om 50x dood te gaan voordat je die ene baas verslagen hebt. Ik daartegen wil gamen voor plezier, 50+ keer dood gaan op 1 punt in een game vind ik niet leuk.
@Anoniem-1963: Ja was vandaag afgelopen 🙁 helaas wist ik niets af van een demo.
@Anoniem-1305: deze games zijn dan ook niet voor iedereen.
@Anoniem-1773: @Anoniem-9983: heeft wel op psx gestaan
@Anoniem-9983: Xbox had een trailer gereleased voor de demo, zo wist ik er van. Het werd tijdens TGS aangekondigd.
Mooi!! Sla deze ook over. Geen geduld voor.
@Anoniem-8039: dat weet je van te voren niets aan de hand toch?
Snap ook niet waarom we steeds mensen hun handje moeten vasthouden.
Mij niet gezien kortom ik speel deze game niet ?
Kijk ik bij maatje die wel leuk vindt en eventueel leen ik hem vind ik het leuk en gaat goed haal ik hem.
@Anoniem-3458: moet zeggen vind juist soms wel lekker erger ik me aan kom er niet uit probeer later opnieuw en dan lukt wel dat gevoel is heerlijk haha
Ik hou wel van soulslikes, ook al ben ik er geen ster in, maar deze voelde ik niet echt. Gelukkig is er geen gebrek aan dit soort games, dus er zal vast nog wel wat komen dat ik wat leuker vind.