Review | Call of Duty: Modern Warfare 2 – De oude Modern Warfare delen lieten toch wel een genre definiërend stempel achter. Vooral Call of Duty 4: Modern Warfare en Call of Duty: Modern Warfare 2 zijn twee van de meest onvergetelijke delen uit de franchise. Nu is de trilogie bezig met een reboot en hebben we, wederom, het tweede deel in onze handen. Een flink pakket: een singleplayer, een multiplayer met verschillende onderdelen en een hoop features synoniem aan deze generatie. Zo kunnen we niets anders zeggen dan dat de nieuwe Modern Warfare ook generatie definiërend is… alleen niet op de meest positieve manier. Lees verder waarom dit zo is.
Een wisselvallige bedoeling
PlaySense kon, net zoals de rest van de wereld, een week eerder beginnen aan de singleplayer, alvorens wij pas op de releasedag (28 oktober) aan de slag konden met de multiplayer. In deze tijd hebben wij het onderste uit de kan gehaald in een nieuw avontuur met Task Force 141. Met Soap, Price, Ghost en andere kompanen beleef je vooral een gevarieerde campagne, waarin je rond de 7 uur aan missies voorgeschoteld krijgt. Het wordt vooral heel cinematisch gebracht, alsof je meer een Netflix-serie aan het kijken bent dan een echte Michael Bay shooter. Het zorgt er onder andere voor dat de cutscènes indrukwekkend zijn en dat de personages meer diepgang kennen. Dit kan alleen niet gezegd worden over de inhoud van de verschillende levels.
De ene missie is gewoon beter dan de ander. Dit heeft vooral te maken met een verschrikkelijk inconsistente pacing tussen de verschillende levels. In het ene level zet je wat stappen en voer je wat handelingen uit en ga je alweer door, om vervolgens in een level te knallen dat van een veel langere duur is. Soms heb je ook een level, waarin je momenten van ‘niks doen’ hebt, waardoor het contrast tussen toffe actie en rust raar aanvoelt. Daarbij is de AI een regelrechte ramp te noemen. Het lijkt een AI te zijn die is overgenomen van Ubisoft: je wordt bijvoorbeeld op een onredelijke manier gesnapt tijdens stealth missies en wandelpatronen zijn pijnlijk voorspelbaar, wat roet in het eten gooit bij een game die tactisch realisme probeert na te bootsen. Allemaal van die dingen die vrij bekend zijn uit een game zoals Ghost Recon: Breakpoint. Daarbij is er ook geen verschil tussen moeilijkheidsgraden: of je nu Regular, Hardened of Recruit speelt, de vijandelijke AI schiet je overhoop als een stel aimbots, zodat je vliegensvlug het loodje legt.
Nieuw is niet altijd goed
Call of Duty probeerde altijd met elk deel een unieke gameplay ervaring te bieden. Zo kennen wij Tsjernobyl nog uit deel vier of de AC-130 setpiece uit de oude Modern Warfare 2. Wat de huidige Modern Warfare 2 eigenlijk heeft gedaan, is veel missies baseren op vroegere levels in wat de oude Modern Warfare delen zo tof maakte. Ondanks dat het leuke throwbacks zijn, halen de nieuwe ‘varianten’ niet per se het tempo en het Hollywood gehalte van de oude varianten. Vermakelijk, maar niet altijd even memorabel. Call of Duty: Modern Warfare 2 probeert overigens een nieuw gameplay systeem te introduceren, waarbij je on-the-fly items kan craften zoals je dat kent uit The Last of Us (2). Het zijn stealth/overleef missies, waarin je resources moet verzamelen om zo jezelf staande te kunnen houden. Met het craften maak je bijvoorbeeld shivs, rookbommen of throwables zoals molotov cocktails. En mocht je niks bij de hand hebben, kun je ook flessen oppakken en gooien om soldaten af te leiden.
Doordat de AI onvoorspelbaar gedrag kan vertonen en je te snel opgemerkt wordt – het aimbot-syndroom – en soldaten beperkte, voorspelbare wandelpatronen hebben, valt dit concept snel in duigen. Op een gegeven moment zul je je in een villa bevinden, waar je naar binnen moet sluipen en waar dit concept dan weer wat beter uit de verf komt. Je kan messen vinden in de keuken, een bewaker volgen naar een wapenruimte, of ongezien een verdieping opklimmen waar je niet mag komen. Dit concept heeft potentie en we snappen het hele ‘Black Ops overleven’ idee er ook wel achter, maar als je op een gegeven moment in een ruimte opgesloten zit met drie of vier soldaten en je moet zien te overleven, dan merk je dat je op onredelijke wijze vaak afgeschoten wordt. Daardoor is de fun van de game er snel uit.
Een hele mooie game, maar…
Laten we er geen doekjes om winden, het merendeel van de wereld heeft inmiddels de beelden van het Amsterdam level op social media kunnen zien. We kunnen ook niets anders zeggen dan dat het een van de meest indrukwekkende levels is om te ervaren. Meerdere levels zijn trouwens erg mooi om te zien, zeker wanneer het klaarlichte dag betreft of een wat meer donker level. Scenes waar jij je Night Vision Goggles (NVG) op kunt zetten zijn van de partij en wederom gaaf om te beleven. Het is alleen bij momenten wanneer de schemering inslaat, of levels met minder assets, dat je ziet dat de game niet alles uit de kast weet te trekken op grafisch gebied. Weinig shadows, belabberde textures of weinig speling met de lighting staat dan in heftig contrast met levels die wel high-res textures hebben en puik werk leveren op het gebied van lighting.
Gelukkig is de performance een technisch aspect waar we wel over te spreken zijn. Op de PlayStation 5 draait de game op een vrij solide 4K en 60fps (een kleine framedrop daargelaten). Er is ook de mogelijkheid om de game op 120fps te spelen, waarbij je inlevert op de resolutie (1080p). De voorkeur ligt bij de gebalanceerde 4K op 60fps tijdens het spelen van de singleplayer. Tijdens multiplayer is de resolutie (waarschijnlijk) rond de 1800p, waardoor de 120fps modus hierin absoluut onze voorkeur heeft tegenover de 4K op 60fps modus. Naast deze opties, biedt de game overigens nog een hoop andere grafische opties, dus je kan volledig naar smaak de game instellen. Denk dan aan motion blur, FOV, depth of field en meer.
De multiplayer heeft veel modi
Call of Duty: Modern Warfare 2 heeft een hoop te bieden op het gebied van multiplayer. Zo heb je de traditionele modi (TDM, Domination, Headquarters, etc.) ondergebracht in Quick Play. Je hebt ook toegang tot de Third Person Moshpit: je speelt dan in third person, zoals de naam al doet vermoeden en voor oude rotten die ooit eens SOCOM hebben gespeeld, is het een waar genot om te spelen. Prisoner Rescue is een modus waarin je twee hostages moet redden/verdedigen. Let wel op, als je neergeschoten wordt moet je gerevived worden om verder deel te nemen aan de ronde. Grootschalige modi zijn Ground War (32v32, Domination) en Invasion (20v20 + AI, TDM). In deze modi is het mogelijk om voertuigen te gebruiken, wat het een hoog Battlefield gehalte geeft.
Als derde en laatste onderdeel binnen de multiplayer zijn er de coöp missies, waarvan er op het moment van schrijven slechts drie beschikbaar zijn. Hierin dien je bepaalde opdrachten uit te voeren op een middelgrote map, waarna je dient te ontsnappen. Coöp missies (in de volksmond Spec Ops) zijn wederom een tof concept op papier, maar door de miserabele AI komt deze modus gewoon niet goed uit de verf. Denk bijvoorbeeld aan soldaten die telkens om hetzelfde hoekje komen of als je met een geluidsdemper mis schiet, resulteert dat in dat het hele level vol soldaten je komt opjagen. Een gemiste kans, hoewel de AI met een update aangepast kan worden, al is het nog koffiedik kijken of dit gaat gebeuren.
In het grotere geheel is er genoeg te beleven in de rest van de multiplayer. Gelukkig zijn de tien maps erg tof op de klassieke modi, ondanks de camp gevoeligheid (veel hoeken). Vooral Crown Highway is een memorabele waar je in de garages van F1-wagens knalt, terwijl er een race gaande is en de racewagens voorbij rijden met luid en spectaculair geluid. Het wat vrijere ’three-lane design’ werkt in de meeste maps vrij goed en dat komt doordat de maps wat groter van omvang zijn. Niet zo extreem als bijvoorbeeld in Call of Duty: Black Ops Cold War, maar de maps ademen wat meer ruimte nu. Hier en daar heb je ook wat verticaliteit in de vorm van een extra verdieping, maar het is nooit buitensporig. Tien maps is relatief gezien niet heel veel te noemen, maar met het oog op bijkomende maps (uit de oude MW2) en eventuele nieuwe content updates, hebben wij voor nu genoeg om handen.
De wapens stelen de show
Het grootste pluspunt van de game zijn toch wel de wapens. Call of Duty: Modern Warfare 2 heeft een gevarieerd portfolio van leuke wapens, die allemaal fijn zijn om mee te spelen, zowel in de singleplayer als de multiplayer. We laten de balans tussen de vele schietijzers in het midden, gezien het toch onderhevig is aan updates, maar zoals het er nu voor staat is alles geschikt om te gebruiken. Er is nu ook een nieuwe manier geïntroduceerd om wapens te unlocken in de multiplayer. Veel wapens (niet allemaal) zijn onderdeel van een wapenboom. Als je bepaalde wapens hebt vrijgespeeld, krijg je er een variant op. Bijvoorbeeld: je begint met de Lachman-762 (Battle Rifle), op level 12 van het wapen krijg je de Lachman-556 (Assault Rifle). Als die op level 12 is, unlock je de Lachman Sub (MP5).
Het is een motivatie om van zoveel mogelijk wapens gebruik te maken in de game, terwijl we tegelijk ook kunnen voorstellen dat het voor sommigen een behoorlijke grind kan zijn. Je bent namelijk genoodzaakt om bepaalde wapens te gebruiken alvorens je eventueel je favoriet vrijspeelt. Hinderlijk vinden wij de invloed van attachments op de wapens. Zo is het vaak negatiever om wel attachments op je wapens te bevestigen dan niet, iets wat niet per se de bedoeling zou moeten zijn. Als je een bepaald wapen naar het maximale level hebt gebracht, kun je veel attachments weer individueel tunen. Dit gaat door middel van schuifbalken: waar je bij het merendeel van de attachments bijvoorbeeld altijd moet inleveren op ‘aim down sight speed’, kan je middels tunen dit negatieve aspect weer verminderen. Onderaan de streep is het samenstellen van je wapen uitgebreider dan ooit, maar we vragen ons wel af of de grens tussen een lekker potje knallen niet overschreden wordt met een hoop huiswerk nu.
Een hoop werk aan de winkel
Er is gelukkig de mogelijkheid om na het sleutelen aan je wapens, dit even uit te testen op een schietbaan. Deze laadt vliegensvlug in en op deze manier kan je mooi uittesten of de verschillende attachments (en tuning ervan) de juiste aanpassingen zijn. Zo’n schietbaan is in dit geval een geweldig onderdeel van de game, maar daarmee komen we ook op de algemene kritische punten van het spel. Er zijn namelijk heel veel verschillende ideeën verwerkt in Call of Duty: Modern Warfare 2, de één beter dan de ander, waardoor je een mix hebt van verschillende elementen die totaal niet als een coherent geheel aanvoelen. Tactische traagheid, zoals de slide cancel die eruit is en eeuwenlange handelingen om je gadgets te kunnen gebruiken of tactische granaten te gooien… het komt niet overeen met het aan muurtjes hangen en de snelle wapen gameplay. De korte (en fijne) TTK past dus ook niet per se bij de rest van het tempo van gameplay handelingen. Uiteindelijk is er een mix van realisme en arcade, wat soms gewoon botst.
Er is dus nog een hoop ruimte voor verbetering, balans en uitvoering van bepaalde concepten. Het is even wachten voor de volledige picture: geen Battle Pass, Warzone 2.0 komt wat later, dus we hebben ook nog geen idee naar de integratie daarvan en ook de technische mankementen dienen nog gladgestreken te worden. Het is een rommelige launch, die we niet per se gewend zijn als we kijken naar het eerste deel (en zelfs Vanguard). Mankementen zijn bijvoorbeeld niet kunnen queuen als je een groep groter dan 3 man hebt, game crashes, verkeerde wapenloadouts, attachments die ineens op je wapens zitten die je nooit hebt ingesteld en in-game voice chat die niet naar behoren werkt. Dingen die natuurlijk met updates aangepast kunnen worden, maar het is wel raar dat het nu niet gewoon in orde is. Zo is bijvoorbeeld de audio van de game (singleplayer) werkelijk fantastisch, maar in de multiplayer hoor je simpelweg voetstapjes achter je niet. Iets wat met de tweede beta wel werkte, samen met een veel stabielere online ervaring, wat nu dus (nog) niet in orde is. Vreemd.
Gespeeld op: PlayStation 5.
Ook beschikbaar op: PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S en pc.
Conclusie
Call of Duty: Modern Warfare 2 weet veel verschillende toffe momenten te brengen. De singleplayer campagne heeft een paar hele leuke hoogtepunten, grafisch weet het veel indruk te maken en de personages hebben meer ziel dan ooit (Ghost is cooler dan ooit tevoren). De multiplayer weet ook ongelooflijk veel plezier te brengen: de maps zijn tof, de wapens fenomenaal en de gameplay is botermals. Maar tegenover de pluspunten, staan er genoeg minpunten. Het is gewoon overduidelijk dat er een lijst met ideeën op tafel lag en dat deze allemaal in de game verwerkt zijn zonder er een mooi geheel van te maken. Veel van de content in de singleplayer is niet origineel en meer een knipoog naar de oude Modern Warfare delen, terwijl de multiplayer veel moeite heeft om een coherente gameplay ervaring te zijn met een goede balans tussen arcade en realisme. Daarbij heeft de game op het moment van schrijven veel technische problemen. Call of Duty: Modern Warfare 2 is als game heel erg leuk om te spelen, de vele mankementen nu daargelaten, maar heeft tegelijkertijd nog een lange weg te gaan om een écht solide Call of Duty te worden.
Pluspunten
- Amsterdam level
- Gameplay is geweldig
- Wapens klinken en voelen goed
- Performance
- Veel multiplayer modi
- Grafisch soms verbluffend…
Minpunten
- ….maar soms ook ondermaats
- AI is tergend slecht
- Weapon attachments erg ongebalanceerd
- Verhouding tussen realisme en arcade
7.5
Slechte warrige review. Misschien eens wat langer dan 10 min spelen?
Voor het eerst in jaren een goede CoD. Niet verwacht wel gekregen.
Het vederlichte crappy ass arcade shiznit is er eindelijke niet meer.
Performance een pluspunt? Game loopt voortdurend vast in de menus, nog niet eens te beginnen over de crashes..
Eerlijk is eerlijk…met dit deel van Call of Duty kan ik mij prima vermaken zonder te ragen om alles onzin..Laatste call of duty die ik speelde was MW 2019…
@Anoniem-8398:
Exact dit, ik moest sommige stukken 2 x lezen om ze vervolgens nog steeds niet te begrijpen wat er nou eigenlijk gezegd / geschreven wordt.
Ik speel cod overigens voor de MP en heb geen van de genoemde minpuntjes kunnen vinden vooralsnog.
haal hem ooit of hij komt bij preminium of extra hoop ik
Ik schaam me niet om er voor uit te komen maar echt goed ben ik niet in COD, wat zorgde voor hoop frustratie. Nu met cod mw2, wat een genot! Na enkele mindere potjes merkt het systeem dit op zodat je niet constant frustrerende potjes krijgt, geniaal. I love it!
Sorry maar ik vind de huidige staat van de game echt belabberd. Gisteravond 3 á 4 uur gespeeld, multiplayer en co-op, en 7x crashte de game + nog een keer een vastloper midden in een potje domination. Multiplayer is verder trouwens wel in orde en speelt prima maar de co-op is echt om te janken.
Wat ik zoal tegenkwam:
– Een helikopter die plots in de grond zakt… en ook even later weer uit de grond opstijgt.
– Vreemd rijgedrag van auto’s en veel stuttering tijdens het rijden.
– Weg katapulterende NPC’s.
– Zwevende wapens boven de grond.
En ik ben een keer vast komen te zitten in een ontplofte auto, waar ik ineens na een halve minuut weer zo uit kon stappen.
Daarbij opgeteld dat we ook nog eens weken moeten gaan wachten op de ontbrekende hardcore durf ik eigenlijk wel haast te zeggen dat het onacceptabel is. Onbegrijpelijk dat ze hiermee wegkomen terwijl een BF en een Cyberpunk wél (terecht hoor) de grond in werden getrapt.
Terecht cijfer zo te lezen, ook als ik naar andere reviews van deze game kijk.
@Kassandra: lol ik heb nergens last van.
@Anoniem-652:
Gewoon een keer of 5 achter elkaar Denied Area spelen, geloof me dat is goed voor je lachspieren.
Ik ben aan singleplayer begonnen en moet zeggen, speelt wel nice. Vooral grafisch met 120hz optie op mijn CX, ben ik best happy mee. Ik zal eens proberen op 2160p/60, kijken of ik verschil ga merken.
Ik geef het een 3 het is en blijft gewoon matig zonder Warzone elk jaar de zelfde meuk
@Anoniem-1637: Geniaal inderdaad als je niet zo goed bent. Voor mensen die juist wél wat meer skills hebben is die SBMM echt het grootste nadeel van de MP.
In de sp al een bug gehad….er moesten snipers zijn die op je schieten en er gebeurd geen moer…en in coop kon m’n maat niet om zich heen kijken alleen rechtdoor lopen. Na opnieuw opstatten ging het beide keren weer. Nog geen vastlopers gehad…op welke console was dat? Ik zelf speel op de ps5
Wat had je nu een verwacht. Een game journalist die goed is in shooters? Uiteraard is de ai weer een ramp, zijn de attachements slecht, etc. Het is altijd de game zijn schuld lmao.
Voor de echte kenners:
Wapens grinden gaat zo:
Max level= receiver unlock—> wapen boom.
180 base camos. Zeer diepe camo grind voor de premium versies. En voor de echte fans: er zijn weer calling cards/emblems van weapon/camo mastery. De ai is niet dom. Ze rushed. Ze is tactischer dan ter voren. In invasion zijn ze dom. Aangezien ze daar continue Spawnen als wapen level target…
Campeign is kort en krachtig.
Mp is echt weer de OG mw2 feel. Het trage aspect is veranderd naar fast paced, heerlijke ttk, chaotische killstreaks, kleur rijke mappen, 3 lane.
Spec ops bevat ook 3 classes. En kits. In december komt er een raid. Spec ops is maar 50 min lang. Campeign maar 4 uur. Op veteran uiteraard een stuk pittiger en langer.
Kortom een bom van een game. Kopen die handel. Heb gelijk mijn maten er al 3 gekocht. Omdat hij gewoon zo goed is.
de game heeft de verschrikkelijkste UI ooit gemaakt,ik waarschuw mensen alvast,je zal heel vaak doodgaan in de multi,je kan niet zomaar naar voren sprinten en schieten,veel streamers denken alvast aan stoppen(de ”pro” cheatende streamers natuurlijk) de multi is traag,te tactisch,wapens voelen ongebalanceerd en raar aan,de game is gewoon niet af.
-EDIT: flashbang is je beste vriend,als iemand word geraakt,zie je letterlijk een wit beeld.
@Anoniem-5101: de OG mw2 feel? wat zeg jij nou,fast paced? wat zeg jij nou? het is helemaal niet ”fast ” paced,mw 2 was 10x ”fast paced” wat zeg jij nou?!
@Anoniem-5101: helemaal mee eens!
Dit is een prima video review mensen, niet zo zeuren.
En volgend jaar weer een nieuw deel, zelfde game in een ander jasje. Dat mensen hier in blijven trappen
@Kassandra: ha ha ok.
Ik vermaak me na jaren weer prima met deze COD. Idd (weer) een rommelige launch, veel onderdelen werken niet en/of zijn uitgeschakeld. Wapens tunen hebben ze uitgeschakeld, mijn showcase (calling cards, emblem etc.) werkt niet etc. Ook het aantal verschillende maps (multiplayer) is nog schaars. Ik weet dat het allemaal nog gefixed wordt maar sommige bugs kunnen echt niet.
Ik vond de multi in MW 2019 wel beter, de maps in dit deel zijn redelijk saai, bovendien is de balans nog ver te zoeken, ik werd meerdere malen vanuit de verte met een shotgun gekilled. Denk wel dat na de nodige updates wel weer een vermakelijk deel zal ontstaan.
Prima spel. Werkt als een trein. Af en toe zijn de Spawns wat minder. Maar vermaak mij prima.
@Anoniem-2208: wat jij noemt valt onder de categorie bugs..
Performance is hoe een game draait, een soepele en stabiele framerate, dat soort dingen
@Anoniem-5101:
Hoe bedoel je “het trage aspect is veranderd”? Deze MP is echt een pak trager en speelt veel ‘stroperiger’ dan de vorige MW.
@Anoniem-4753:
Video review???
Ik vind het een heerlijke game! man man wat een lekkere mp is dit zeg! wel eens met de verschillende bugs en crashes, dat is wel erg vervelend. Maar zo gaat dat altijd elk jaar. Dit is ook pre season en zo beschouw ik het ook. Dit is de stilte voor de storm als warzone 2.0 uit komt en store los barst 😛 Laat de tracers maar komen!!
@Anoniem-5101: tuurlijk hij heeft er ff 3 voor z’n maten gekocht….geloven we gelijk
@Kassandra: dat bedoel ik nou,hij liegt glashard of is zo subjectief als de pest,het is juist trager,en streamers zijn dermate geirriteerd(ook omdat ze nog niet kunnen cheaten) dat ze denken aan stoppen en teruggaan naar de huidige warzone,je voelt de limitatie wanneer je rent en schiet,het is gewoon niet lekker
@Anoniem-5635: laat aub warzone helemaal weg, dat is enkel voor de kindertjes
Veel crashes op ps5, met de singeplayer. Met multiplayer geen last. Maar wat een overdreven sbmm zit hierin. Het aller eerste potje was leuk. Nu alleen maar zweten. Groundwar verplicht crossplay met pc vind ik ook jammer. Special ops slaat nergens op. 3 missies 10 min per missie ben je klaar. Je kan ook je eigen loadout niet gebruiken. Dan ontbreken er nog een hoop dingen. Geen leaderboards geen combat stats etc. Voor de rest aardig.
@Anoniem-4087:
Ik ben eergisteren eentje tegengekomen op de Xbox :’). Schoot vol op de speler, kogels gingen er dwars door heen
Dit is oprecht een prima CoD. Ik vermaak me er meer dan prima mee. Hier en daar een crash, maar niets wat echt gamebreaking is (mp). Aanrader voor iedereen die van shooters houdt.
Het evenaar nog niet de originele MW 2, maar speelt wel verdomde lekker!
@Anoniem-5101: eens
@Anoniem-1646: maar is het niet zo dat als je goed bent je vanzelf in potjes komt met lui die ook dezelfde skills ongeveer hebben? Zie het nadeel niet, dan heb je juist uitdaging en de mindere spelers zoals ik nog wat fun 🙂
@Kassandra: dat dus. De game is er tof , maar dan moet hij het wel doen
Heerlijke game gewoon in alle aspecten
Niemand hier die de leaderboards mist, baracks ook niet aanwezig. En ik vind het wel heel woke om 20 pride calling cards tot je beschikking te krijgen.. w a t voegt dit toe?
Eindelijk weer een goeie GAME ! Coldware en Vanguard waren echt verschrikkelijk slecht. De minpuntjes neem ik voor lief.
Liever deze game vol met crashes dan coldwar of Vangaurd.
Ik heb geen call of duty mee aangekocht alleen gekregen vorig jaar nog Vanguard nu Call of Duty: Modern Warfare II het verhaal ziet er wel erg goed uit maar ik heb veel mensen zitten volgen via youtube voor de MP en woo daar zijn ze wel heel hard voor de game . ik ga er geen geld aan spenderen ooit ga ik het toch zo in de bus krijgen .
@Anoniem-6859: Mbt calling cards, helemaal niks. Ik kan überhaupt geen showcase/calling cards etc toevoegen. Wapens tunen is ook nog steeds uitgeschakeld.
Mensen die deze game tof vinden en die van 2019. Weet dat jullie de noobs zijn waarom de pro’s deze game haten. Hij is namelijk zo kansloos laag niveau met slechte map design en niks als handvaten. Het is een bagger Arcade product wat in geen 10 jaar werkelijk vernieuwing ondervonden heeft. Het is het ondergeschoven kindje van warzone sinds een x aantal jaar. Net zoals dat de game hartstikke broken is en kapot slechte design keuzes heeft & dan ook nog eens incompleet is. Maar hee, toen BF uit kwam was iedereen aan janken. Maar deze game een toffe goede game zonder min punten?? Get The fuck out of here. Je zult wel 14 zijn of nog het verstand van een 14 jarige hebben.
@Anoniem-5995: ALS de deal met Microsoft doorgaat denk ik niet dat hij bij premium of extra gaat verschijnen wel op de gamepass
Ik heb toch echt totaal geen last gehad van de AI. Alleen in het sniper level in de 2e encounter bij de vuurtoren. Op veteran zag altijd iemand mij, aan de andere kant moest ik hierdoor een stuk tactischer om de soldaten heen. De rest deden ze eigenlijk best wel logische dingen…
Persoonlijk vond ik het 1 van de beste SP shooters in jaren. Het ziet er echt geweldig uit en veel afwisseling. Op veteran komt de game pas echt tot zijn recht persoonlijk, gezien je hier ook echt wel tactisch moet spelen. Waar je bij de andere moeilijkheidsgraden er (letterlijk) door heen kan rennen zonder een schot te lossen. (Wat ideaal was voor sommige trophies)
Het grootste probleem van de game zit hem voor mij in de multiplayer. En dat is dat er nergens statistieken te vinden zijn, helemaal niks… Ik weet mijn level en dat is het. Waar speel ik dan eigenlijk voor?
Tot op heden vermaakt ik me prima, maar zonder de competitie met vrienden ben ik bang dat die toch langzaam gaat vervelen.
@Anoniem-2779: Geen idee waar je dit vandaan haalt. Jou “pro” gamers zijn over het algemeen kinderen die niks beters te doen hebben en tijd genoeg hebben om te leren om als een achterlijke rond te springen in een map. Wat weinig met goed maken te maken heeft, maar domweg dat ze wat jonger zijn waardoor de oudere generatie het niet meer bij kan houden.
Dus ik ben blij dat ze hier eindelijk wat tegen gedaan hebben. En het nu weer draait om skills ipv kijken wie de raarste konijnnen sprongetjes kunnen doen 🙂
@vinnie1234:amen, wat een kneuzen reactie van deze “pro”
Op zich weer een leuke COD game. Hoewel 9 van de 10 gamers ingezoomd zitten te wachten bij een deur opening of halverwegen een trap.
Sniper auto aim maakt het veelste gemakkelijk.
Aankomende maanden zal er veel gebalanceerd worden. Want er is nog wel wat onballans.
Alles goud halen is wel weer erg leuk. Lekker ouderwets grinden! Nu 2 goud.
Gekke vraag.. zitten er prestiges in? Ben bijna lvl55
Ik wil het echt mooi vinden maar merk dat ik m toch echt tegen vind vallen. Vooral de mp maps jammer genoeg want dat is toch wel iets belangrijks.
Het menu is ook een warboel maar daar kan ik nog mee leven.
Ik heb gewoon nog nooit zo’n saaie maps gezien. Tijd voor die greatest hits mappack want dit zuigt
Ziet er fantastisch uit, maar realistisch..echt niet laat me niet lachen. Een missie gespeeld op een weg die wel heel druk was met vijanden er kwam geen einde aan.. maar verder speelt het prima
@Kassandra: eindelijk iemand die het snapt
Ik lees al jaren review reacties zonder een comment te plaatsen maar dit keer doe ik het toch, Het is ongelofelijk hoevaak ik zie hoe mensen de redactie afbranden hier en op andere gaming websites. In plaats van iemand af te branden kan het ook op een positieve manier (opbouwende kritiek) overgebracht worden. En dan nog doet het er niet toe want iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en 100 man/lezers kun je niet tegelijk tevreden houden. Het moraal van het verhaal is.. Doe eens even normaal.
Jammer maar deze valt echt tegen tot nu toe (content wat beschikbaar is maps, hardcore enz) hoop dat ze dit nog in orde krijgen voor mij echt een tegenvaller toch kijk ik uit naar warzone 2. Wapens levelen is wel lastig zo je moet met wapens spelen die je normaal niet wilt gebruiken.
De slechtste toevoeging in de SP zijn die armored vijanden, mini-jugs in je game steken is geen leuk concept
Waarom het Amsterdam level als pluspunt? Het enige wat je in die missie doet is wat wandelen…
Verder rommelige review.
Persoonlijk vind ik de MP nog erg wennen en ben ik nu nog niet al te positief. De TTK is snel, heel snel. Er moet nog gesleuteld worden aan veel zaken.
Ook de UI is nog een rommeltje en zitten nog teveel bugs in. De hoeveelheid camo’s icm. deze UI is erg onhandig.
De Campaign vond ik met vlagen goed maar ik had persoonlijk meer verwacht, dat kan ook aan mij liggen maar ik had gehoopt op meer MW vibes, de stealth missies (met name de craft missie) vond ik geen bal aan.
Grabbelpas!
@jimke1: zozo…en dat voor jouw doen…die nog een drol koopt als ie uitkomt
Ik heb na de remake van WW2 geen andere versie gespeeld omdat ik niet een hele grote fan van ben van cod. Deze heb ik wel gehaald en ik vermaak me er prima mee. Gewoon weer ouderwets knallen en hij ziet er goed uit zeker de singelplayer. Je merkt bij de multiplayer dat de server op bepaalde tijden wat moeite heeft maar dat vindt ik niet zo probleem. Als je kijkt naar het cijfer die je geeft bij deze review is een 7.5 een terechte cijfer. Hij is goed maar niet top.
Bizar slecht om een game te vinden in 1 uur tijd moet ik geluk hebben als ik 2 game’s online mag spelen samen met een vriend alleen heb ik er minder last van maar waarom zou je iets moeilijker maken terwijl je het jaar daarvoor het wel gewoon kan? Apart heel slecht wil eigelijk me geld terug
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is ‘een wisselvallige bedoening’ geen bedoeling.