Motion gaming wordt tegenwoordig een steeds groter begrip. Met de PlayStation Move en Microsoft’s Kinect krijgen developers steeds vaker de neiging om deze features in hun games te implementeren, alhoewel dit niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt.
Ken Levine, een grote naam bij Irrational Games, gaf in een interview aan dat de algehele motion gaming ervaring apart gehouden moet worden van de volledige ervaring. Hij had hierover het volgende te zeggen:
“Any experience that sits in the realm of motion play needs to be kept separate from the main experience. It needs to be firewalled off so that if this experiment isn’t for you, or doesn’t turn out to be all that great, you just ignore it.”
Dit betekend ook dat de PlayStation Move features die in Bioshock Infinite zitten waarschijnlijk dus dezelfde gedachtegang met zich meedragen. Ken Levine wees er ook nog op dat je als speler niet gedwongen moet worden om aan de slag te gaan met de Move of met Kinect omdat je anders niet de hele ervaring mee krijgt. Wat ons betreft een prima standpunt, maar wat jullie?
Helemaal mee eens het hele Motion gaming is niks voor mij het enige game wat tot nu een redelijke ervaring mee had was bij heavenly sword.
Maar als spel mij verplicht om Motion gaming te gebruiken dan laat die zeker links liggen, zeker als je deze optie niet uit kunt zetten.
Ik persoonlijk gruwel van motion gaming… Ik ben het met deze man eens!
Verpest mijn hardcore gaming games niet door tijd de besteden aan motion crap, maar steek die verloren tijd liever aan het verbeteren van het échte gamen.