Opmerkelijk nieuws vanuit het kamp Treyarch, de ontwikkelaar van de games Call of Duty: World at War en Call of Duty: Black Ops. David Vonderhaar, de Design Director van Black Ops, zegt namelijk dat de level designers bij Treyarch namelijk niet altijd zo goed zijn geweest met het maken van de multiplayer maps voor Black Ops.

Volgens hem zijn ze met de derde map pack, Annihilation, alleen maar beter geworden. Zo vertelt Vonderhaar dat ze van de eerdere map packs alleen maar hebben geleerd zodat ze nu betere multiplayer maps maken voor Call of Duty: Black Ops.

“We’re very concerned about pathing through the map. You want to make sure players can navigate the map in a consistent fashion. You want your main paths, to say, be wider than your flanking paths – tell a vocabulary in a visual story there. And what we’ve learned over time is that we weren’t always good at that.

[But] we’ve gotten better at that and it’s become just part of our D.N.A. … So you’re seeing in the map packs this evolution of our thinking, and Annihilation represents exactly what we’re talking about here. … I think anything Treyarch does long-term will be more cognizant of it.”