Zojuist heeft Infinity Ward meer details vrijgegeven met betrekking tot de multiplayer afdeling van Modern Warfare 3. Met name geven ze aan dat ze terug gaan naar de Call of Duty 4 mentaliteit en dat ze het campen willen ontmoedigen.

Zo zegt Robert Bowling van Infinity Ward dat de multiplayer levels allemaal niet meer dan vijf locaties zullen bevatten waar deze kampeerders de tenten op kunnen zetten en wachten op een prooi. Dit hebben ze gedaan om de spelers die nog niet zo bekwaam zijn ook een kans te geven.

“It simplifies it so that the less skilled player has less to think about.

What happens when you have more is that the professional guys are using that spot that is either difficult to get to… There’s fewer places to hide, which discourages the camper mentality that seemed to emerge in the map design of Modern Warfare 2.”

Met Modern Warfare 3 gaat Infinity Ward ook terug naar het originele eerste deel in deze serie wat betreft gameplay.

“Modern Warfare style is, for me, all about the high-speed, fast-paced-and I’m talking in terms of smooth controls and 60-frames-per-second framerate-infantry-focused combat. Tt’s all focused on that gun-on-gun gameplay, especially in Modern Warfare 3.

I feel like it’s something we nailed with Call of Duty 4. We moved away from it a little bit with MW2, relying heavily on air support, killstreaks, perks and stuff like that. Modern Warfare 3, very much [is] building up from that Call of Duty 4 mentality of gun-on-gun, fast-paced infantry gameplay.”