Dambuster Studios was de derde ontwikkelaar die met Dead Island 2 aan de gang ging. Aangezien er al twee studio’s aan de game hadden gewerkt, had Dambuster er voor kunnen kiezen om hierop door te bouwen. Er werd echter gekozen om een eigen weg in te slaan.
Creative director James Worrall heeft tegenover IGN aangegeven dat de originele visie voor Dead Island 2 te hoog gegrepen was. De game was zo complex, dat de kern uit het oog werd verloren. Dambuster koos zodoende voor een simpelere, maar meer gerichte aanpak.
“I think a problem that’s facing games, in general, is just blossoming complexity, and it comes back to bite the studio when they’re trying to get that game out the door. And so, early on, we just decided, ‘Right, no, just going to be people versus zombies, and we’ve got a gore engine going to make the combat really really visceral and tactile and in your face.’”
Deze aanpak heeft uiteindelijk gewerkt, want Dead Island 2 werd goed ontvangen door de pers. Ook wij gaven de game een mooi cijfer.
Juist jammer dat anno 2023 spiegels niet werken in een game 🙂
De game heeft wel een paar belangrijke feat. die ontbreken of te makkelijk zijn.
1: de legendarische wapens… die zijn veels te makkelijk te verkrijgen… ik heb ze liever random uit 1 if andere box.
2: storage is veels te weinig
3: verhaal veels te kort, side missies veel te weinig
4: mooie locaties om te verkennen laar naar het einde toe worden ze wel eennpak kleiner, waar je al een riool en metro locatie hebt die al vrij nauw zijn.
5: eenmaal je de story uit hebt en verder wil verkennen spawnen er te weinig zombies om de fun hoog te houden.
6: te weinig legendarische wapens
7: verhaal dat gaan eidigen in de dlc vind ik not done… maar ok, te begrijpen na zoveel hell in de productie want dead island 2 moest een release krijgen.
Dat zijn mijn minpunten over dead island 2.
De pluspunten zijn voor mij dan ook het belangrijkste zoals de grafische kant, de gore, de gameplay, de uren fun (die al mijn minpunten overtreffen maar wel belanrijk zijn) die je eruit haalt en vooral de game wel afis… geen day one patch nodig, geen game breaking bugs en 60fps… sterk staaltje in deze game tijden.
Ik kijk uit naar deel 3 maar wel bigger and better
@ShAmPi: Hahaha, ach ja, sla je woede daar maar over uit op de zombies met het prachtige gore system!
@Anoniem-4009: Je hebt goeie punten maar de game is ook weer niet ZO slecht haha
Een goeie weg vind ik, toffe game. Lekker over de top zombies meppen met n mooi gore systeem.
Vermakelijke game. Meestal ben ik er na de Platinum wel klaar mee, maar bij deze game blijf ik spelen.
@ShAmPi:
Zo zijn er in andere games weer voorwerpen die vastgespijkerd lijken te zitten…. Gelukkig heb je zo altijd wat om over te zeiken.
@Anoniem-6379: Kerel. Zelfs Duke Nukem heeft werkende spiegels… Als het om de blaaskaak uit te hangen is bol het dan gewoon af…
Het is niet alsof ik loop te zeiken he. Het is gewoon in deze tijd heel raar dat spiegels niet werken in een game.
@ShAmPi:
Eerst gewoon Nederlands praten. Dat Vlaamse gebrabbel doe je thuis maar.
Game is veel te toegankelijk. Rennen kost geen stamina en “oneindig” dingen als de pipebom gebruiken. Veels te makkelijk
@Anoniem-6302: https://playsense.nl/algemene-informatie/
“PlaySense is dé gaming community van de Benelux dat zich richt op nieuws, reviews & previews, artikelen en diverse content rondom alles wat met gaming te maken heeft.”
Letterlijk de eerste zin. Onder de Benelux valt ook België en dus Vlamingen. Ook zijn een paar van onze redacteurs Vlamingen. Graag enig respect.
@ShAmPi: werkende apiwgels zijn niet altijd prioriteit, vooral niet als een game al naar de 3e studio toe gaat om gemaakt te worden vanaf stap 0 en uit de productie hel moet komen na 10 jaar.
Wees blij dat de game uit is gekomen en goed werkt en zelfs nog een zeer sterk spel is ook na al dat doorgeven van studio’s
@Anoniem-3761: ik breek dan ook de game niet af. Ik speel ‘m graag. Maar vond het gewoon jammer en beetje immersive brekend. Ik ben trouwens niet de enige…