De release van Modern Warfare 3 komt steeds dichterbij en Infinity Ward geeft regelmatig updates en interviews over de voortgang.

Tijdens een Modern Warfare 3 evenement in New York heeft Robert Bowling van Infinity Ward weer een tipje van de sluier opgelicht. Zo zei hij dat na de release van deel 2 in de Modern Warfare serie het team bij elkaar heeft gezeten om te kijken wat ze in deel drie konden verbeteren. Een van deze verbeterpunten was de verhaallijn in de single-player en hoe ze in deel drie verder konden bouwen op het verhaal van deel twee.

“Every game we put out, we sit back and we look at ‘What can we do better? What areas can we focus on to bump the experience up?’ And story was one of those coming out of MW2, we want it to build up on the key themes that we started in MW2, but really polish that storytelling ability.”

“No Russian was a key story point for MW2. It’s what really solidified Makarov as the villain that he is. It delivered the experience that we want it to deliver, that’s why it always was in there from the start — because we’re telling a story and we’re developing these characters, and that was an important stage in Makarov’s development.”

“To the fans, and especially to us on the development team, having that payoff and seeing this conflict and the momentum it’s gained over the years finally unfold as the war rages in all the major cities … it’s very important.”

Eerder deze week werd ook bekend dat de multiplayer mappen niet meer dan vijf kampeerplekken zal hebben, en dat in Modern Warfare 3 een Party Chat aanwezig zal zijn in sommige multiplayer modes.