Sony PlayStation en Nixxes Software hebben aangekondigd dat Ratchet & Clank: Rift Apart naar de pc komt. Eerder dit jaar waren er al wat geruchten, maar het hoge woord is er nu officieel uit. De release van de pc-versie staat gepland voor 26 juli en het is vanaf vandaag mogelijk de game in pre-order te plaatsen op Steam en in de Epic Games Store.
Met de teleurstellende release van The Last of Us: Part I is het op zich begrijpelijk dat pc-gamers wat huiverig zijn. Nixxes is ditmaal echter verantwoordelijk voor de port, wat hun specialiteit is. Bovendien hebben ze eerder de port van Spider-Man naar pc al gerealiseerd, die uitstekend was.
Nu biedt dat geen garantie voor Ratchet & Clank: Rift Apart, maar doorgaans levert deze studio subliem werk af. Met dat gezegd, de pc-versie van Ratchet & Clank: Rift Apart komt met nieuwe ray traced schaduwen in buiten omgevingen. Ook kent deze versie ondersteuning voor 21:9, 32:9 en 48:9 resoluties voor monitors die in drievoud zijn opgezet.
Om de game zo soepel mogelijk te laten draaien, is de game geoptimaliseerd voor ultra-wide schermen, wat zowel in de visuele kwaliteit als de gameplay de game ten goede komt. Voor aanvullende details kan je hier op het PlayStation Blog terecht.
Mocht je de game in pre-order plaatsen, dan ontvang je het Pixelixer wapen en de Carbonox Armor set als in-game extra’s bij de release van de game.
Waarom dan niet bekend maken in je showcase
In de pre order plaatsen na de last of us doen we dat effe niet meer
Dat werd tijd
schandalig dit hoort puur op ps5 zo dom dit soort beslissingen
@Anoniem-1718: dat denk ik ook over Halo. Zonder Halo bestaat Xbox niet. Nu gaat het helemaal slecht met Xbox.
@Anoniem-1718: dan snap je dus niet hoe het werkt he
Halo is saai spel ik snap niet dat mensen die game kopen er zijn betere games dan halo en vooral op playstation zijn de games beter dan halo
Nice, hopelijk gaat ie net zoals Spiderman ook goed draaien op de Steam Deck 🙂
@Anoniem-4529: halo op de playstation is wel tof hoor. Ziet er goed uit trouwens
@Anoniem-1718:
Schandalig inderdaad, nu kunnen er nog meer mensen van dit spel genieten en dat moet je absoluut niet willen. Sony moet het gewoon exclusief voor PS5 houden want het geeft zo’n heerlijk gevoel dat ikkuh ikkuh ikkuh.
Ruim 2 jaar na de PS5 release, prima zo.
@Anoniem-1718: Sterkte 28 juli 😉 #guneenanderookiets
Op de ps5 is dit tot nu toe grafisch de beste game
Wat een afgunst toch mooi dat pc gamers ook van deze game kunnen genieten.
Wel grappig dat vaak Nintendo als kiddie Console Word gezien.
Maar de Nintendo gamers hoor het minste klagen sorry dit is gewoon janken om te janken.
@Anoniem-1718: het is al een paar jaar geleden. Wat maakt het uit. Tis nixxes die port. Heeft geen invloed op jouw of de game
Dat ze hunne nest houden na die klote port van last of us
Eigenlijk wel jammer sat E geen poorts van voorgaande delen uitbrengen bij dit soort games of uncharted 1tm 3,
@Anoniem-1718: Al Sony’s games komen naar de PC, huil je maar je graf in.
Echt een leuk spel toevallig heb ik hem gister platinum gehaald
Sony moet gewoon niet ps5 games uit brengen op pc en als ze ps5 games willen spelen dan moeten ze maar ps5 kopen
@Anoniem-7446: dan snap je dus niet hoe het werkt he
@Anoniem-7446: Sony is n commercieel bedrijf zoals je misschien wel weet. Hoe meer mensen (pc) toegang hebben tot n game. Hoe meer winst.
Ben er wel blij mee dat het op
Pc komt .
Ach ja je doet mee of je doet niet mee, gebeuren zal het toch
@Anoniem-7446: inderdaad
Richard & Henk, ruften apart – Wie wil dit nu niet op PC
Wat een issues sommige mensen kunnen hebben.. nondeju. Triest dat dit de toekomst gaat zijn waar m’n kinderen in opgroeien
Wat is het nut om nog ps5 exclusieve games te kopen op dag 1 ik doe het al veel minder dan vroeger maar nu ga ik er ook mee stoppen . Ik ga mijn pre order van FF16 ook annuleren als Sony alles op pc wil uitbrengen dan ga ik geen geld meer investeren in hun games .
Dit is nou niet een game die ik op de pc zou spelen of kopen…
Dan zou ik eerder een game als Ghost of Tsushima laten porten….
Ik dacht dat deze game alleen mogelijk was dankzij de magische SSD van de PS5? Moet je dan eerst zo’n magische SSD voor je PC kopen?
@Anoniem-6871:
HELL NO it aint. Misschien moet je foto modus eens gebruiken zoals ik religieus doe. Dan ga je zien welke games werkelijk de mooiste zijn als je ze in elk soort daglicht hebt gezien van veraf en dichtbij 100e keren. En geloof mij maar dat Ratchet niet de mooiste is.
Hoop dat er een vervolg komt zijn te weinig van dit soort type games.
Hiep hoi
@Anoniem-4831: Insomniac heeft nooit een vergelijking gemaakt met PC’s, of kan jij een quote van hun vinden waar ze expliciet dat roepen? PC’s hebben geen dedicated hardware decompression dus in dat geval hebben ze gelijk. Op de PC zullen ze hier omheen moeten werken door in de specs te zorgen dat er veel ram nodig is en ook de CPU zal dit moeten afhandelen, waar het op de PS5 door aparte hardware wordt afgehandeld. Het zal er ieder geval voor zorgen dat het op de PC niet voor iedereen even smooth zal verlopen.
Hun vergelijking was vooral naar de vorige generatie en waarom een game als R&C niet op een PS4 zou draaien met de portals. Aan de SSD van de PS5 zelf is er niks bijzonders, het gaat om de hardware die eraan gekoppeld is wat het uniek maakt zoals de I/O subsystem en hardware decompressors.
@Anoniem-5174: De marketing machine was destijds op volle toeren, waarbij er diverse statements werden gemaakt dat deze game alleen mogelijk was op de PS5 dankzij de ultrasnelle SSD. Wat vervolgens weer voer was voor de fanboys dat deze game niet op een PC of Xbox Series X zou kunnen draaien omdat de SSD van de PS5 superieur was aan alle andere SSD’s.
@Anoniem-8096: Het is zo kijk maar naar Redfall deze draait ook niet op xdoos dan gaat Ratchet zeker niet vlot draaien op die consolen.
@Anoniem-8096: Ja het was alleen mogelijk op de PS5 in vergelijking met de PS4. Gek he, je wilt PS4 gamers aantrekken om een PS5 te kopen. Is R&C ooit op de PC geweest dan dat ze roepen dat dit nooit op de PC kan komen? Schijnbaar heb je deze context niet eens begrepen en wat de Xbox er mee te maken heeft snap ik ook niet helemaal in je verhaal.
Dat de fanboys hier zelf triggered om raken is hun probleem. De PS5 SSD is ook sneller dan op welk ander platform. Het gaat niet om de SSD maar de gehele subsystem erachter. Misschien het praatje van Mark Cerny nogmaals bekijken en goed op dit plaatje letten
https://static.tweaktown.com/news/7/1/71340_512_understanding-the-ps5s-ssd-deep-dive-into-next-gen-storage-tech_full.png
Overigens heeft de PS5 een 12 channel interface waar moederborden op de PC’s nog steeds 8 channels hebben. Over het algemeen is het gehele systeem nog steeds superieur gezien er geen overhead is voor de CPU om te decompressen.
@Anoniem-7443: Het is een andere ontwikkelaar, dus waarom niet?
@jimke1:
Alsjeblieft zeg. Wat een aanstellerij.
Nintendo nu jij nog of moet iedereen gewoon alles blijven emulaten breng alles op steam uit en kijk je winst groeien
@Anoniem-3408: Denk omdat het een pc release is ?
@Anoniem-1718: Je hebt het zwaar man gaat het ?
@Anoniem-7510: zou eventueel in toekomst kunnen als deze beetje goed verkoopt denk ik?
@Anoniem-4831: Daar gaan ze wel vanuit?
@Anoniem-602: mwah is altijd nog een mening he!
SOmmige mensen vinden zelda er nog steeds mooi uit zien.
Anderen niet!
@Anoniem-9772: Klopt, snap ook niet helemaal wat de Xbox hiermee te maken heeft, toch wordt deze er steeds bij gehaald door de Sony fanbase om maar te pochen wat de PS5 wel kan en de Series X niet. Wat nu dus wel blijkt grote onzin te zijn.
Het technische praatje van Cerny destijds ook bekeken, klonk inderdaad ook veelbelovend. Echter, wat hebben we sinds die tijd gezien waarvan je zegt, “dat komt door de SSD”. Allemaal leuke theorie maar in de praktijk zie je er weinig van en zijn de verschillend tussen PS5 en Series X minimaal te noemen.
@Anoniem-2410: Hetzelfde als Xbox fanboys die niks anders konden roepen dan “12TF”, wat nog erger was ook.
De PS5 heeft tot nu toe meer waargemaakt dan zijn concurrent (als we het over praatjes hebben). R&C, Spiderman, Returnal, Demon Souls remake, Forbidden West DLC. De kraken decompressor die ervoor zorgt dat file grotes op de PS5 kleiner zijn dan de xbox versies van games. Jij kijkt vooral terug naar de eerste 2 jaar waar er nog veel cross-gen titles waren. Consoles maken niet bij launch al volledig gebruik van iedere feature op max bandwith.
Mark Cerny heeft gewoon precies laten zien wat hij vertelde en met current gen only games gaan we dat alleen maar meer zien. We zitten nu net in een transitie dat velen ontwikkelaars Xbox One en PS4 versies al niet meer maken van grote games.
Waar was dit in de PS showcase? Lol
Wel leuk voor PC gamers.
@Anoniem-608: nou triest vooral dat het merendeel van de mensen hier schapen zijn
@jimke1: precies dat ben het eens met je eens