Het gevecht tussen EA en Activision gaat weer eens verder, ditmaal met een klap van EA die beweert dat Activision nooit met echte concurrentie heeft om moeten gaan en dat Battlefield 3 daar verandering in gaat brengen. Dit zijn de woorden van Frank Gibeau, de EA Labels manager.

Hij zei onder andere dat EA er vol tegenaan gaat en dat het hun doel is een groot marktaandeel van Call of Duty over te nemen. Dit zei hij met de volgende woorden:

“We don’t take things lightly. If we’re going to go after a category, we intend to lead. We have a very big competitor there but they’re going to get some competition this Christmas for the first time in a long time. We’re all in. We’re going for it. How you measure victory, I don’t know. What I’m curious about is how the game is going to finish from a quality standpoint – I think it’s going to be great.”

Hierna zei hij nog het volgende:

“We’re going to take share from them and I think we’re going to grow the business significantly. We’re going to give them competition for the first time that they haven’t had.”

Grote woorden, alhoewel praatjes natuurlijk geen gaatjes vullen en we zullen moeten wachten tot beide games ook daadwerkelijk in de winkels liggen en de eerste reviews binnen druppelen. Wat het ook gaat worden, beide games beloven aardig wat.