De Battlefield serie staat er sinds Battlefield Bad Company om bekend dat een groot deel van de omgeving geheel met de grond gelijk kan worden gemaakt. Bad Company 2 gooide hier nog een stapje extra bij op door het grafische aspect en de natuurkundige krachten uit te breiden qua destructie.

Vandaag heeft ontwikkelaar DICE laten weten dat het qua destructie ietsjes minder zal worden in Battlefield 3. Dit is puur om het feit dat het dan iets makkelijker is voor de verdedigende kant, aangezien in voorgaande games de gebouwen rondom het te vernietigen object met de grond gelijk worden gemaakt zodat de overname een stuk makkelijker was. Het lijkt ons hieruit duidelijk dat deze betreffende gebouwen in Battlefield 3 een stuk sterker zullen zijn waardoor de verdedigende kant ook een grotere kans krijgt om te overwinnen.

De meningen zullen hier uiteraard over verdeeld zijn, maar dit zal de wil om het spel aan te schaffen zeker niet verpesten. De game is in de Benelux verkrijgbaar vanaf 28 oktober.

”There were some maps that actually, after a while, if you played very long in the same area, you’d just grind down everything to the bottom, which made it really hard sometimes for, like, the defenders in a rush map,” said Troedsson himself. ”When we see these things, [we think] okay, we have to add some covers that actually are not destructible.