Mortal Kombat is al vanaf april te koop, maar dat wil niet zeggen dat de game niet meer goed onderhouden word. Vanaf nu is er een grote patch beschikbaar die niet alleen enkele dingen van de personages aanpast, maar ook enkele technische problemen verhelpt. Een volledige lijst met aanpassingen kan je hieronder zien.

Algemene gameplay reparaties en verbeteringen

  • Een paar error scenario’s zijn verholpen.
  • Problemen met DLC-ranglijst zijn verholpen.
  • MOTD besturing en uiterlijk zijn verbeterd.
  • Bug verholpen die voor corrupte data zorgt.
  • Geen error meer wanneer je het speler select scherm verlaat.
  • Met uitzondering van Human Cyrax en Human Sektor, zal ieder alternatief kostuum nu correct werken net als de primaire kostuums met dezelfde aanvalseigenschappen.
  • Je kan een voorwaartse dash nu blokkeren als deze vanuit een speciale aanval is ingezet.
  • Vanuit een dash naar een nieuwe dash werkt nu naar behoren.
  • Een dash blokkeren blijft nu hetzelfde.
  • Wakeup aanvallen hebben nu betere onkwetsbaarheid wanneer deze binnen vier frames na het wakker worden is ingezet.
  • Je krijgt geen gratis pogin om te gooiene meer wanneer iemand jouw jump punch blokkeert.
  • Je tegenstander heeft minder block hit frames, maar gekoppelde jump punch combo’s zullen hetzelfde blijven.
  • Een aantal acties die voor vastlopende spellen zorgen net nadat een aanval werd ingezet zijn verholpen.
  • Veel kleine aanpassingen aan het schademodel zijn aangebracht.
  • Negatief randscherm is verbeterd..
  • Een aantal lage aanvallen werden voorheen niet goed gepareerd.
  • Nightwolf en Kenshi kunnen niet langer projectielen absorberen wanneer zij uit hun reflect modus zijn geslagen.

Baraka

  • Baraka’s Blade Spin aanval begint nu sneller en is veiliger te blokkeren.
  • Baraka’s verbeterde Blade Charge aanval reikt nu verder.
  • Baraka’s Chop Chop zal zichzelf niet langer corrigeren in de lucht.
  • Baraka heeft een nieuwe D1 lage trap.

Cyber Subzero

  • Cyber Subzero kan niet langer tegenstanders handboeien wanneer hij een wakeup aanval opvangt met zijn Ice Parry.

Cyrax

  • Cyrax’s Buzzsaw is nu veiliger om te blokkeren.
  • Cyrax’s Bombs zullen niet langer iemand de lucht in blazen wanneer de tegenstander in een Buzzsaw aanval zit.
  • Cyrax’s Mortal Kombat 3 kostuum zal nu hetzelfde werken als het primaire kostuum.

Ermac

  • Ermac kan niet langer een onzichtbare vuurbal om zich heen veroorzaken.
  • Schade modellen zijn beter gebalanceerd.

Jade

  • Alle verbeterde boomerang aanvallen zullen nu terug komen wanneer de eerste aanval is geblokkeerd.
  • Jade’s Staff Grab is veiliger te blokkeren.
  • Jade’s U3 aanval kan nu ontweken worden met een duik.
  • Jade’s 4,F3 schop is nu veiliger te blokkeren

Jax

  • Het pantser op de verbeterde Dash punch en X-ray van Jax begint meteen.
  • Extra pantser toegevoegd aan de verbeterde elleboog van Jax.
  • Jax’s projectielen herstellen zich nu sneller.
  • Jax’s Big Leg aanval raakt nu hoofdhoogte.
  • Jax kan niet langer iemand framen met zijn Gotcha Grab.

Johnny Cage

  • Johnny Cage’s Take Two aanval zal niet langer verwerkt worden in twee in één speciale aanvallen.
  • Johnny Cage’s Nut Punch doet lichtelijk minder schade.
  • Johnny Cage’s Sweep Kick heeft minder voordeel wanneer deze raakt of geblokkeerd wordt.

Kabal

  • Kabal kan niet langer een onzichtbare vuurbal om zich heen veroorzaken
  • Een aantal onontwijkbare blokaanvallen van Kabal zijn verwijderd.

Kano

  • Als je met Kano niet aanvalt en de verbeterde Kano Ball vasthoudt zal deze zijn pantser houden.
  • Kano’s verbeterde messenworp herstelt zich nu sneller.

Kitana

  • Kitana’s Fan reactie op een tegenstander in de lucht toont de schade nu correct.
  • Kitana’s Fan-Tastic aanval kan niet langer gereflecteerd worden.

Kung Lao

  • De terugslag bij Kunglao’s spin wanneer deze geblokkeerd wordt, is verwijderd.
  • Ground Hat laat beide spelers nu neutraal achter en geeft Kung Lao een nadelige positie wanneer deze van dichtbij wordt geblokkeerd.
  • Kung Lao’s Overhead Hat aanval is nu veiliger te blokkeren.

Liu Kang

  • Wanneer Lui Kang parreert krijg je een first hit bonus.

Nightwolf

  • Wanneer Nightwolf reflecteert zal deze beter werken dan een wakeup aanval.

Noob

  • Noob’s Teleport Slam zal nu bij een aantal karakters beter werken.
  • Noob kan nu niet langer naar de grond worden geslagen wanneer hij in de lucht is voor zijn teleportatie techniek.
  • Noob’s Shadow Charge raakt nu hoofdhoogte.

Quan Chi

  • Bug verholpen die ervoor zorgde dat de Skull Ball aanval onzichtbaar werd.
  • Er is meer pantser aan de Sky Stomp aanval toegevoegd.

Raiden

  • Raiden kan niet langer iemand in een frame val plaatsen met Vicinity Blast.
  • Raiden heeft nu twee extra herstel frames bij zijn teleportatie techniek.
  • Raiden kan niet meer geraakt worden bij zijn Sparkport aanval.

Reptile

  • Reptile whiffed Elbow Dash zal nu minder toevoegen aan de meter.
  • Reptile zal nu langer worden vastgehouden wanneer hij iemand raakt met zijn Elbow Dash.
  • Reptile ondervindt geen terugslag wanneer zijn Elbow Dash wordt geblokkeerd.
  • Reptile’s Slime Trail heeft nu een pantser.
  • Reptile kan geen onzichtbare krachtbal meer opwekken om zich heen.

Scorpion

  • Scorpion’s Leg Takedown is nu veiliger te blokkeren.
  • Scorpion’s Takeout heeft nu een pantser.

Sektor

  • Sektor kan nu twee in één voor en achter projectielen.
  • Sektor’s Mortal Kombat 3 kostuum zal nu hetzelfde werken als het primaire kostuum.
  • Sektor’s jetpack zal nu niet langer vast komen te zitten waardoor er geen kostbare brandstof meer zal worden verspild.
  • Sektor’s Massive Missile kan niet meer worden gereflecteerd.

Shang Tsung

  • Het pantser op Shang’s verbeterde Soul Steal begint nu direct.
  • Shang Tsung’s Soul Capture kan nu sneller worden geactiveerd.

Sheeva

  • Sheeva’s normale vuurbal is nu een blokkeertechniek in de lucht en haar verbeterde vuurbal is nu op het hoofd gericht.
  • Sheeva’s Ground Pound kan nu correct een first hit bonus geven.
  • Sheeva’s Jump Crush heeft nu een pantser.
  • Sheeva’s Air Grab heeft betere anti-lucht botsing om zich heen

Sindel

  • Sindel kan niet langer een onzichtbare vuurbal om zich heen veroorzaken.
  • Sindel’s B1 aanval is nu een lage blokkeertechniek
  • Sindel’s schreeuwtechniek is nu sneller.
  • Sindel’s schreeuw kan niet langer worden gepareerd.

Smoke

  • Het is niet meer mogelijk om vijanden handboeien om te doen bij Smoke’s Vibration Parry.

Sonya

  • Het pantser op Sonya’s Krazy Legs techniek zal nu duren tot de eerste botsing en het Arc Wave pantser zal nu blijven bestaan tot haar arch weg is.
  • Sonya’s Fierce Assault aanval zal niet langer verwerkt worden in twee in één speciale aanvallen.
  • Sonya’s Beat Up aanval zal niet langer verwerkt worden in twee in één speciale aanvallen.

Stryker

  • Stryker’s Baton Bash tweede zwaai is nu op het hoofd gericht en is nu veiliger te blokkeren.
  • Stryker’s granaten herstellen zich nu sneller.
  • Stryker’s Baton Roll zal nu sneller opstarten en de verbeterde versie heeft nu voor een langere tijd een pantser.
  • Stryker’s Grenade Toss en Baton Sweep doen meer schade.
  • Stryker’s Beatdown combo is nu veiliger te blokkeren.

Sub Zero

  • Een aantal problemen die ervoor zorgden dat de game vastliep zijn nu verholpen.
  • Sub Zero’s Power Slide heeft nu een pantser.
  • De tegenstander kan tien frames lang niet meer bewegen om ervoor te zorgen dat Sub Zero een Power Slide kan doen in een aantal gevallen waar dat voorheen niet kon.

Freddy Krueger

  • Freddy’s Nightmare Stance kan niet meer direct worden herhaald.
  • Een bug die ervoor zorgde dat Freddy niet meer door projectielen geraakt kon worden is nu verholpen.
  • Freddy’s voorwaardse en achterwaardse teleportatie techniek zal minder aan de meter toevoegen.
  • Sommige reacties van Freddy gaven voorheen schade verandering incorrect weer.
  • Het herstel van een aantal speciale aanvallen van Freddy zijn nu verbeterd.

Kenshi

  • Kenshi’s Soul Blade kan niet meer worden gereflecteerd.
  • Kenshi wordt nu sneller bevrijd wanneer je een projectiel absorbeert met Blade Absorb.
  • Kenshi’s Absentminded reactie zal er niet langer voor zorgen dat vijanden geraakt worden op het moment dat zij de grond aanraken.

Skarlet

  • Skarlet heeft tien extra frames voordat ze uit haar normale Dagger Toss komt.
  • Skarlet zal niet langer twee in één stoppen met haar glij-aanval.
  • Skarlet’s rug worp doet nu normaal schade.
  • Skarlet kan nu haar U3 aanval doen vanuit een dash.