Begin volgend jaar komt de game Twisted Metal uit. Deze game wordt gemaakt door ontwikkelaar Eat Sleep Play en uitgegeven door Sony. Sony wil graag dat deze game wordt geleverd met de beruchte Online Pass, maar David Jaffe vindt het niet zo’n goed idee en denkt dat deze Online Pass de aankomende franchise meer slecht doet dan goed.

In een interview met Eurogamer zei Jaffe het volgende:

“I’d actually prefer that we don’t do it, even though it’s probably good business, only because we have such a mountain to climb in terms of gaining people’s good faith, especially in Europe, and really letting people know that this is a title that’s worth getting excited about.”

“It’s not my call and I’d totally understand if Sony as a company said ‘Look, this is a mandate that permeates all of our titles. We’re not making selective choices.’”

Ook is Jaffe bereid om af te zien van het hele Online Pass systeem en neemt de tweedehands markt voor lief als er dan meer mensen zijn die deze game een kans geven.

“I’m okay with the fact that we might lose sales on this first game if, because of it, we generate a lot of fans that otherwise wouldn’t have played the game. The online is so much the bread and butter of this game, so I’m okay with it because it means we’re setting ourselves up for a possible return to the franchise one day.”

Wat ontwikkelaar Eat Sleep Play betreft is het al goed genoeg wanneer de investering die Sony heeft gedaan in de PlayStation 3 exclusive is terug verdiend. Jaffe en zijn team hebben niet de illusie dat ze de verkoopcijfers van bijvoorbeeld Call of Duty of Uncharted 3 gaan evenaren.

“In terms of value and fun factor and quality, I would put the multiplayer toe-to-toe with Call of Duty, Battlefield, Uncharted 3, if you like this kind of game. We’re worth every penny and more.”

In hetzelfde interview benadrukt Jaffe nog hoe trots hij is op Twisted Metal:

“This might come back and bite me on the butt – I don’t care – but do I sit here and have moments where I’m like ‘I can really see us being nominated for some best multiplayer, best shooter awards next year’? I do. That’s how proud I am of it.”