In Japan is hij dan eindelijk verkrijgbaar, de handheld console waar wij helaas nog steeds op moeten wachten, de PlayStation Vita. Als het aan Sony ligt zullen ze zich de eerste paar jaar geheel focussen op de mainstream gamer. Een mainstream gamer voor Sony is iemand halverwege de 20 en vooral van het mannelijke geslacht.

“Day one (buyers are) going to be our good old core gaming demographic: mid 20s, largely male,” said Ryan talking to EDGE.

Zo rond 2014 wil Sony deze doelgroep aan gaan passen om de wat jongere gamers onder ons ook te plezieren. Dit komt natuurlijk niet geheel onverwacht, want als je ziet hoeveel geld Nintendo wel niet binnenhaalt met hun family games. Met de PSP is destijds exact hetzelfde gedaan, alleen dit liet wat langer op zich wachten dan de planning nu is.

“What we will look to do is go younger rather more quickly and more deliberately than we did with PSP. You won’t see that so much in 2012, and in 2013 we’ll still be very much at the core of it, but shortly that a lot of the business strategy will be (based) around targeting a somewhat younger demographic.”