http://playsense.nl/images/file/img_4f0dafb0a133c.jpg

Zelf ben ik een groot van fan de kale knikker in de Hitman-franchise. De games zijn tof en bieden meer dan menig shooter dat doet, ik ben dan ook blij dat er binnenkort een nieuw deel uitkomt. Het is dan ook nog geweldig om te zien dat de PS3 wordt gebruikt als lead platform tijdens de ontwikkeling van de game. Dit bevestigt game director Tore Blystad vandaag tegenover IncGamers. Wel moet de ontwikkelaar toegeven dat het op de PS3 een stuk lastiger ontwikkelen is, maar dit dit het dubbel en dwars waard is. Met de PS3 lever je volgens hem namelijk veel betere resultaten af dan met de Xbox 360.

Ook worden de textures op de Xbox 360 soms in kwaliteit verminderd, omdat de console moeite heeft het te presenteren. De graphics lijken over het algemeen wel hetzelfde, omdat beide consoles gelijke kracht hebben qua geheugen.

“The PS3 is a difficult beast, so if it works on that then we take that as a good sign for the other platforms,” Blystad told us. “Most of the developers are using the PS3 kits to test their stuff.

“The PS3 and 360 versions look very similar to each other because the memory and things like that are of a similar power. But the way the systems use the memory makes the textures look a bit different sometimes, and we have to trim them down on occasion [for 360].”