Vroeger was alles beter. Benzine kostte nog geen godsvermogen, mensen waren beleefd tegen ouderen en voor een kwartje had je een zak vol met snoep. Dat niet alleen, maar de games waren ook een stuk uitdagender. Maar niet getreurd, het lijkt erop dat we in de toekomst weer terug kunnen naar die goede oude tijd, met BioShock Infinite.

Deze game krijgt namelijk een zogenaamde 1999 modus, welke de game niet alleen een stuk lastiger maakt, maar er ook voor zorgt dat je slechts één keer een keuze kan maken. Dit zal aan het begin van de game zijn waarin je een specialisation kiest, waar vervolgens niet meer vanaf te wijken zal zijn. Het idee achter de 1999 modus kwam volgens Ken Levine als volgt tot stand:

“I’m an old school gamer. We wanted to make sure we were taking into account the play styles of gamers like me. So we went straight to the horse’s mouth by asking them, on our website, a series of questions about how they play our games. 94.6 percent of respondents indicated that upgrade choices enhanced their BioShock gameplay experience; however, 56.8 percent indicated that being required to make permanent decisions about their character would have made the game even better.”

We zijn in ieder geval benieuwd naar de modus, alhoewel ik zo’n vermoeden heb dat de meeste mensen het liever bij de iets makkelijkere ‘normale’ modus houden.