Na het onderhoud dat donderdag om 21:00 startte, meldden verscheidene mensen dat ze problemen hebben in de PlayStation Store. Zo krijgen ze de foutmelding 80023102 dat enkele vervelende gevolgen heeft. De gamers krijgen onder andere Β te zien dat hun downloadlijst volledig leeg is.

Andere mensen kunnen zelfs niets meer downloaden en dus ook niets meer kopen in de PS Store. Dit kan best lastig zijn, want als je net een nieuwe game hebt gekocht waar een online pass bij zit, kan je – mocht je bij diegenen zijn die de foutcode krijgen – nog niet online spelen.

Bij Sony weten ze van de problemen en zetten alles op alles om het zo snel mogelijk van de baan te helpen. Naar hun zeggen is er slechts een kleine groep mensen die last heeft van de foutcode, maar als je kijkt naar het aantal klachten denken wij dat er een hele boel PlayStation gebruikers er last van hebben.

“Dat probleem is bekend bij London en men is druk bezig het zo snel mogelijk op te lossen.”

“Het probleem is bij ons bekend, een kleine groep accounts krijgt inderdaad die foutmelding en ervaart problemen met de downloadlijst en/of bepaalde links in de PSS. Men is druk bezig dit te onderzoeken en het zo snel mogelijk op te lossen. Zodra we meer info hebben posten we dat hier.”

Wat de achterliggende reden is van foutmelding 80023102 weten we nog niet, maar het zou iets te maken kunnen hebben met de overstap van het PlayStation Network naar Sony Entertainment Network. Wanneer we iets meer weten, laten we het jullie direct weten.

Enkele klachten:

Is het normaal dat ik steeds een foutmelding krijg als ik iets wil downloaden uit de Playstation Store ? ( foutmelding : 80023102 ) Want ik heb mij assassins creed 2 aangekocht maar kan het maar niet downloaden :/.

Wanneer gaan de problemen met de PS Store opgelost zijn, want ik Β kan gewoon niks downloaden uit de Store, want mijn vriend kan dit nochtans wel.

Wanneer kunnen we terug games kopen op het PSN, want dit is frustrerend.

Hebben jullie trouwens ook de foutmelding, of ondervinden jullie geen last van de foutmelding? Laat het ons zeker weten.