De directeur van BioWare, Casey Hudson, blijft vasthouden aan het einde van Mass Effect 3, waar de afgelopen paar dagen flink wat kritiek over is geuit door heel veel fans van de serie.
Zo zegt Hudson in een interview met Digital Trends dat het einde precies zo in het script stond en ze er niet van zijn afgeweken.
“I didn’t want the game to be forgettable, and even right down to the sort of polarizing reaction that the ends have had with people–debating what the endings mean and what’s going to happen next, and what situation are the characters left in. That to me is part of what’s exciting about this story. There has always been a little bit of mystery there and a little bit of interpretation, and it’s a story that people can talk about after the fact.”
Ondanks alle kritiek die ze al te verduren hebben gekregen over het einde, veranderen ze het niet. Sommige fans zijn zo teleurgesteld dat ze een grote campagne hebben opgezet, maar Hudson houdt voet bij stuk en zegt dat hij erg trots is op het feit dat het verhaal niet vergeten zal worden en dat BioWare toch heel goed naar de feedback van fans luistert.
“It’s very important to us and we will always listen to feedback, interpret it and try and do the right thing by our fans. That’s why if you look at Mass Effect 2 we knew that people wanted to spend more time with a character like Liara, and so we created an ongoing storyline with her as part of the comics and then built it into the DLC stuff, and we’re always listening to fans.”
Hudson meldt dat er goed naar de feedback uit de community geluisterd wordt om de DLC waarmee ze bezig zijn te maken.
“We have some really great multiplayer content and some really great single-player content coming over the air, and their feedback will become part of how we design that.”
Ook gaf Hudson nog een voorbeeld hoe de feedback gebruikt wordt om de serie vorm te geven, namelijk het toevoegen van Tali en Garrus.
“From the outset, we didn’t envision them as characters that people would want to have a romance with, and yet they were successful as characters, and so popular amongst a lot of people that people really wanted to develop a relationship with them, so we integrated that from Mass Effect 2 and it’s become a big part of the series.”
Ik ga geen spoilers verklappen, maar als ik wist dat dit ging gebeuren ging ik hem sowieso niet kopen. Wat een ***einde! Sloeg echt nergens op. onvergetlijk op een ogelofflijk negatieve manier!
Zo jammer om al deze berichten te lezen (en proberen de spoilers de ontwijken). Ik moet nog beginnen :/
Het is wel jammer van die einde zo. Ma goed dat is wat hun ervan gemaakt hebben.
Deal with it!
Dat mensen echt dachten dat hun die einde zouden veranderen
omdat gamers dat graag anders had willen zien.
Just Saying..
Ik wil dat het einde van Hasbro Family Game Night wordt herschreven.
On-topic: Ik bespeur een gevalletje “wij van WC Eend” bij Casey Hudson. Gelukkig weten ze bij BioWare hoe ze de community blij moeten maken, namelijk met DLC (je weet wel, content die ook in de game bij release gestopt had kunnen worden, maar los verkocht wordt om meer doekoes binnen te kunnen harken).
Belooft wat voor Dragon age 3 van Bioware 🙁
Bioware bewijst maar weer eens dat alleen Bethesda er toe doet op W-RPG gebied.
Zonde dat de fans gewoon in de kou gelaten worden. Waarom zoveel opties maken als het toch geen invloed heeft op het einde? Echt heel erg zonde Bioware laat de laatste tijd wel wat meer steken vallen. Echt lachen er wordt naar de feedback geluisterd van het mainstream publiek niet naar de echte fans. Werd er gevraagd om een multiplayer? Hopelijk niet zo slecht als de afsluiting van resistance 3? Maar als er zoveel negativiteit uit voorkomt houd ik mijn hart vast.
gelukkig maar