Website CVG kreeg de kans om met EA senior creative director Richard Farrely te praten over de opkomende game Medal of Honor: Warfighter. In dit interview vertelde hij dat Danger Close, de ontwikkelaar van de game, enorm helpt met het verbeteren van de Frostbite 2 engine. Ze helpen onder andere mee om de engine zover mogelijk te pushen, terwijl Frostbite 2 al hele mooie graphics levert. Ook hebben ze het voor elkaar gekregen een eigen look en feel te geven aan de game, aldus Richard Farrely.

“We have our own challenges switching from one engine to new technology,” Farrelly admitted. “But like you said, the truth is in the pudding. Through a little hard work learning their stuff the result is the game looks great and plays great.

Ook vertelt hij dat de game enorm anders is dan Battlefield 3, ook al gebruiken de games allebei dezelfde engine. Medal of Honor: Warfighter is meer intiem alhoewel het wel weer elementen heeft zoals micro-destructie van de omgeving, wat ook in Battlefield 3 zit. Natuurlijk mogen we ook weer prachtige lichteffecten verwachten, die de Frostbite 2 engine zonder moeite kan leveren.

“I think we have our own signature look; I think it looks a lot different from Battlefield even though it’s on the same engine. It’s more intimate, but we still have some of the same elements that they have like the micro-destruction and the amazing lighting.”

Verder werkt Danger Close nauw samen met het Frostbite team en zijn er zelfs ex-werknemers van DICE die werken aan dit spel. Zo te horen heeft Medal of Honor: Warfighter dus veel potentie, laten we dus hopen dat dit een goede shooter gaat worden.

De game komt 23 oktober 2012 uit.

Farrelly added: “We work very closely with the Frostbite team – we’re all in the same boat. We’re helping to make it a better engine on our end as they are. We work very closely with them and as I said, we’ve got some former members of DICE working with us.”