EA heeft de laatste tijd wat meer ambitieuze projecten in de maak. Zo hebben we vorig jaar nog mogen genieten van Mirror’s Edge en Dead Space. Deze games deden het helaas niet fantastisch qua verkoopcijfers terwijl allebei deze titels toch goede games waren. EA CEO John Riccitello heeft tijdens een conferentie de belangrijkste redenen genoemd voor de mindere verkoopcijfers van deze games. Ten eerste gaf Riccitello  als reden dat allebei de titels tegelijkertijd uitkwamen met concurrerende titels. Ten tweede meldde hij ons dat EA totaal niet gelukkig was met hun marketing voor deze titels. Daar komt dus verandering in.

EA heeft namelijk te weten gebracht dat ze vanaf nu de marketing voor hun titels veel beter aan gaan pakken en “agressiever” op hun marketing voor hun games zullen gaan werken. Twee titels die zeker meer aandacht zullen gaan krijgen zijn Brütal Legend en Dragon Age: Origins. Vooral de tweede zal veel aandacht krijgen aangezien de game door Bioware wordt ontwikkeld en veel mensen op deze titel zitten te wachten. Wij zijn in ieder geval helemaal klaar voor de nieuwe marketing aanpak van EA.

“We are addressing all of those issues this year, in particularly with Brütal Legend and Dragon Age: Origins.  With regard to Dragon Age, it’s a title coming from BioWare. It’s got a built-in audience given the strong reputation of BioWare, and Brutal Legend is one of the most unique franchises I’ve seen in a very, very, very long time. So we are stepping up marketing. We’re going at it aggressively.”