Sony geeft 1,5 miljoen Britse ponden uit voor PS Vita advertenties met Pasen

http://www.psx-sense.nl/images/file/img_4f799dd6050e2.jpg

In plaats van Remote-play in orde te krijgen, HTML5 in de webbrowser en een Youtube-app, geeft Sony liever 1,5 miljoen pond aan advertenties uit. Zoals je hier al hebt kunnen lezen wachten we op nieuwe games en features voor de PS Vita, met name dat laatste is iets waar we al heel lang op wachten. Die 1,5 miljoen voor een campagne met Pasen had dan wellicht ook beter naar de ‘Research & Development’ afdeling gekund, misschien was die nieuwe firmware er dan inmiddels al geweest.

Sony kondigde hun campagne voor Pasen onlangs aan tegenover MCV en deze campagne is enkel en alleen voor de Engelse markt bedoeld. De manieren van reclame maken zijn onder andere outdoor en digitale advertenties. Deze reclame richt zich vooral op het eindigen van het schooljaar, wat volgens Sony een goede tijd is om de PS Vita te pushen.

Outdoor advertenties worden verspreid over meer dan 3600 locaties en kun je eigenlijk overal tegen gaan komen in Engeland. Ook is men van plan meer promotie te maken in de retail met nieuwe promoties, wellicht een prijsverlaging?

Of Sony hier in de Benelux ook zo grof in gaat zetten op reclame maken voor de PS Vita, dat moeten we nog zien.

“We have an always-on approach to Vita marketing, continually evolving and updating our campaigns to match the new and compelling entertainment experiences delivered by this uniquely powerful device,” Duncan added.

  1. Anoniem -   
    peter's avatar

    Ik begrijp niet dat de schrijver van dit artikel nog steeds niet de grote baas van sony is.

  2.    88 XP
    Caemgen's avatar

    Je maakt geen vrienden bij Sony Roy… maar het is wel de realiteit en ik vind het klasse dat je het hele Vita-verhaal op deze manier benadert!

    PSX-Sense, +1!

    Ik zou echter wel proberen om je persoonlijke frustraties niet zo door te laten schemeren en het net iets professioneler te benaderen.

  3. crew Management -    4437 XP
    M4GN3T's avatar

    @Caemgen: Als Sony iets goed doet zorg ik ook dat dit uitgebreid belicht wordt in een artikel, maar als ze iets fout doen, sja dan moet ik dat ook vermelden. Ik heb de PS Vita vaak genoeg een pluim gegeven om talloze redenen, maar qua support en luisteren naar de community heeft Sony het nog altijd niet voor elkaar. Dit kan natuurlijk nog veranderen maar met de PS3 heeft Sony ook niet altijd naar de community geluisterd. De feedback die ze uiteindelijk gekregen hebben voor bijv. het XMB zijn dan weer geïmplementeerd bij de PS Vita, en niet de PS3. Natuurlijk een heel goed iets, maar alsnog ontbreken er op de PS3 talloze functies die al meerdere malen aangevraagd zijn door de community.

    Waar ik, naar mijn idee oprecht, bang voor ben is dat de PS Vita straks diezelfde weg gaat bewandelen als de PS3. Gebruikers roepen massaal dat ze een betere webbrowser willen, als ik me niet vergis gebeurde dit op de PS3 ook al vanaf het begin (2007-2008) en is dit pas een paar maand geleden aangepakt. Hier zit ruim 4 jaar tussen, dat mag gewoon niet nog een keer gebeuren met de PS Vita.

    Ook het ontbreken van Youtube is echt de grootste misser, om te zeggen dat het dan te vroeg is klopt ook niet echt, de PS Vita is al bijna 4 maand op de markt in Japan. Zelfs de meest goedkope chinese knock-off producten ondersteunen Youtube.

    Ik zal proberen inderdaad de frustraties wat meer binnen te houden, alhoewel zoiets soms lastig kan zijn =p

  4.    117 XP
    angryfox's avatar

    @M4GN3T:

    Denk je nou echt dat sony alleen 1.5 miljoen voor advertenties geinvesteerd heeft maar niet voor games ?? als ze al zoveel geld erover hebben dan hebben vast wel een mooie toekomst bepaald voor PS Vita enige wat we nodig hebben is gewoon geduld!

  5. crew Management -    4437 XP
    M4GN3T's avatar

    @angryfox: Natuurlijk denk ik dat niet, ik vind alleen wel dat het niet slim is om iets te adverteren wat qua ondersteuning nog steeds niet volledig in orde is. Ze roepen wel hoog van de toren dat ze de PS Vita met 1,5 miljoen britse ponden gaan inzetten in een reclamecampagne, maar houden zich stil over nieuwe features. Dat klopt gewoon niet, de focus hoort evenredig verdeeld te zijn op nieuwe gebruikers en huidige gebruikers. Voor nu heb ik het gevoel dat Sony enkel en alleen nog inzet op nieuwe gebruikers en de huidige gebruikers een beetje links laat liggen.

  6.    1777 XP
    Wesley_PS's avatar

    ik was zaterdag en gister in Newcastle en heb daar flink wat reclame zien hangen ja

  7.    88 XP
    Caemgen's avatar

    @M4GN3T:

    Ik ben het volledig met je eens. Je merkt gewoon het grote verschil met Microsoft als het op software aankomt. Microsoft is dan ook een software-bedrijf, dus dat is logisch, maar mijn gevoel zegt me dat er nog teveel beslissingen in Japan worden genomen en dat een groot deel van de software-ontwikkeling nog steeds binnen Japan wordt gedaan – althans wel voor de PS3 en het XMB.

    Of ze moeten de teams beter op elkaar afstemmen, of ze moeten de boel weghalen uit Japan… en sowieso de omvang van het team verdubbelen, want inderdaad: met deze snelheid wordt het natuurlijk nooit iets met de Vita.

    Zou er bij Sony één persoon zijn die er een visie op nahoud en de boel aanstuurt qua OS en gebruikersinterface/ervaring? Ik zeg niet dat ze een Steve Jobs nodig hebben, maar wel iemand met een scherpe visie, kennis van de doelgroep en passie voor het gamen zelf… want we hebben met de PS3 gezien wat een inconsistent zooitje ervan gemaakt wordt in Japan.

    Hopelijk wordt het roer snel omgegooid bij Sony. Ze hebben het nodig.

  8. Anoniem -   
    Erik's avatar

    Youtube en internetten doe ik op mijn pc of tablet. Op de vita speel ik games en zit dus niet te wachten op dergelijke functies die je na 1x gebruiken nooit meer gebruikt, want zo gaan die dingen. Beter focussen ze daar primair op coole nieuwe games, want daar is de vita voor uitgevonden.

  9. Anoniem -   
    109.129.118..xxx's avatar

    men hoeft niet met alle games onmiddellijk te kommen
    maar laat ons toekomstige dingen zien zoals games
    nu is het precies of ge een leegte hebt door dat er bijna geen tittels uit kommen .

    een prijsverlaging doen de winkeliers al ( moet eigenlijk van sony zelf kommen )
    men zou juist meer reclame moeten zetten op internet in plaats van tv. bij pauzes ga ik gewoon iets hallen voor te eten .

    ps vita heeft gewoon de indie markt van doen + ps3 spelen streamen op vita zonder u tv op te zetten , en MONSTERHUNTER
    hoe dom is sony wel men weet dat dit een €€€€€€€€€€ verkoop boest zorgt , waarom dan niet exclusieve deals ????
    maar neen nintendo er mee weg laten lopen .
    wat mij ook opvalt is gewoon dat meer om meer mensen wachten op betere deals voor de consoles + games van sony = hoe langer men wacht hoe beter je krijgt !!! mensen voelen zig een beetje gebruikt en volgende maal doen ook zij mee , en in Japan doen ze dat bijna allemaal

  10. Anoniem -   
    Kees's avatar

    Kommen, hallen en tittels. Ga eens naar school pipo.

  11.    1919 XP
    ddvos's avatar

    Dit hadden ze beter kunnen doen bij de release van de vita

  12. Anoniem -   
    78.22.214..xxx's avatar

    Hoe kan je nu al ‘lang’ wachten op die feature? de PSVita is nog niet eens een jaar uit…