Gisteren hadden we de spijtige mededeling voor jullie dat BioShock Infinite, de laatste telg in de BioShock reeks, uitgesteld is naar 26 februari 2013. De redenen omtrent deze beslissing zijn niet echt enorm verduidelijkt, maar een nieuwe vacature bij Irrational Games brengt wellicht verheldering in de situatie.

De vacature omschrijft namelijk een functie waarvoor men “bekwaam moet zijn met netwerk functionaliteiten en de services van PlayStation, Microsoft en andere platforms”. De volledige functieomschrijving is hieronder te bekijken:

Responsibilities:

  • Work with the team who created BioShock network code
  • Advising engineers on how to properly architect their systems for optimal networking
  • Extending and enhancing Unreal Engine 3 with proprietary networking tech to address gameplay, performance, platform, production, tools, and QA needs
  • Interfacing with Microsoft, Sony, and other providers about  platform-specific services
  • Working with the Technical Director, Lead Programmers, and IT Director to plan and execute major changes to client-side technology and back-end services
  • Responsible for delivering a robust, scalable, and responsive client-side networking support on the PC, PS3, and Xbox 360 platforms
Verder zijn er ook nog een aantal zaken waar Irrational Games helemaal naar op zoek is, welke als volgt luiden:

Qualifications:

  • Shipped at least one commercial network-connected game title, preferably on a console
  • Familiarity with TCP/IP, UDP, and in depth knowledge of game networking models
  • Deep understanding of strategies for data replication and bandwidth/latency optimization
  • Excellent C++ proficiency and software engineering intuition
  • Excellent interpersonal skills, desire to mentor other engineers, and ability to adapt to rapidly-changing requirements

Things that would really make you stand out:

  • Extensive understanding of Unreal Engine networking
  • Experience with XBox Live Server Pages, Title Managed Storage, and/or the Sony equivalents
  • Previous experience developing network back-end support on multi-console title with support for matchmaking, stat tracking and analysis, in-game push updates, etc.
Deze laatste drie regels zijn eigenlijk het belangrijkst van de hele vacature, aangezien hier eigenlijk voor het eerst pas termen als matchmaking, Xbox Live en in-game push updates genoemd worden. Dit alles lijkt dan ook te wijzen op een multiplayer, maar de vraag is nog maar of dit daadwerkelijk de intentie is voor BioShock Infinite, of dat Irrational zich indekt voor de toekomst.
Wat het ook gaat worden, we verwachten binnenkort wel een reactie op dit nieuwtje.