Vanmorgen vroeg kon je bij ons lezen dat er een aantal problemen waren met betrekking tot het inloggen op het PlayStation Network. Een aantal mensen konden niet inloggen en kregen een onderhoudsmelding of de melding 80023102.
Sony heeft zojuist op het PlayStation Network forum meegedeeld dat het niet geplande onderhoud voltooid is en het PlayStation Network weer volledig bereikbaar zou moeten zijn.
“The unplanned maintenance is now complete so if anyone is still having issues then please let me know.”
Had er geen last van, maar goed ik ben dan ook met een singleplayer game bezig 😛
Nou ee hoor kan nog steeds nie online en had vanaf gisteren nacht geen internet meer krijg een foutcode met (80710102) ? Dus snap niet dat sony zegt dat we weer online kunnen?
@klupido die foutmelding van DNS ligt niet bij Sony maar bij jouzelf. Hoe heb jij je ps3 aangesloten op je router? Draadloos of met een kabel?
Probeer onderstaande eens als het goed is is je probleem dan opgelost.
Het ip adres ophalen:
Windows XP:
Ga naar “Start” en selecteer “Uitvoeren”
Hier voert u “CMD” in, druk op [Enter] of klik op “OK”
Een zwart scherm zal verschijnen, nu voert u “ipconfig” en druk op [Enter]
De gegevens komen nu naar voren
Windows Vista / Windows 7:
Ga naar “Start” en selecteer “Alle programma’s”
Open de map “Bureau-accessoires”
Selecteer “Opdrachtprompt”
Een zwart scherm zal verschijnen, nu voert u “ipconfig” en druk op [Enter]
De gegevens komen nu naar voren
Met MAC OS:
Ga naar het Apple-menu
Ga naar “System Preferences”
Ga naar “Network” (voor meer uitleg: “http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106659-nl”)
Als u het IP-adres en Standaardgateway heeft genoteerd kunt u de volgende stappen ondernemen
1. U gaat in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen > Netwerkinstellingen > Instellingen internetverbinding
2. Zorg ervoor dat uw PS3 door middel van een Ethernet-kabel is aangesloten of een draadloos netwerk beschikbaar is
3. Selecteer [Ja] wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat uw internetverbinding zal worden verbroken
4. Instelmethode, Selecteer [Aangepast]
5. Verbindingsmethode, Selecteer [Verbinding met kabel] of [Draadloos]
indien u met kabel bent aangesloten ga naar stap 9
6. WLAN-instellingen, Selecteer Scannen
Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer uw netwerk en noteer het type beveiliging van dit specifieke netwerk.
Een signaalsterkte van boven de 50% is wenselijk, is de signaalsterkte lager dan kan dit problemen veroorzaken.
U kunt eventueel de locatie van PS3 of Router aanpassen om de sterkte te bevorderen.
7. SSID, deze moet u niet veranderen, druk op het pijltje naar rechts om door te gaan
8. Selecteer het type beveiliging en voer daarna indien nodig de netwerk sleutel in, druk op pijltje naar rechts om door te gaan
Ga naar stap 10
9. Gebruiksmodus, Selecteer Automatisch detecteren
Indien u gebruik maakt van enkel een modem ga naar stap 12
10. Instelling IP-adres, Selecteer Handmatig
11. Voer nu gegevens die via de PC zijn opgehaald hier in:
IP-adres:
Van het IP-adres wat u via de PC heeft opgevraagd zal het laatste cijfer met 20 moeten worden verhoogd.
Bijvoorbeeld: 192.168.1.3 wordt dan 192.168.1.23
Subnetmasker: Moet 255.255.255.0 zijn
Standaardrouter: Dit IP-adres is gelijk aan wat op uw PC als standaardgateway wordt aangegeven.
Primaire DNS: Voer in 208.67.222.222
Secundaire DNS: Voer in 208.67.220.220
Ga naar stap 16
Indien u een modem heeft kan de functionaliteit per provider verschillen, neem eventueel contact op met het SCE Support Center voor vragen.
12. Instelling IP-adres, Selecteer PPPoE
13. Voer het gebruikersnaam en wachtwoord in, uw provider heeft deze aan u verschaft
14. DNS-instelling, Selecteer Handmatig
15. Voer bij Primaire DNS in: 208.67.222.222, voer bij Secundaire DNS in: 208.67.220.220
16. MTU, selecteer Automatisch
17. Proxyserver, selecteer Niet gebruiken
18. UPnP, selecteer Inschakelen
19. U krijgt nu een overzicht van uw instellingen.
20. Selecteer Verbinding testen
Een test rapport zal verschijnen:
IP-adres ophalen:
Indien Time-out kunt u het beste de eventuele netwerk-sleutel controleren op juistheid.
Indien Mislukt dient u het IP-adres van de standaardgateway te controleren.
Internetverbinding:
Indien Mislukt vraag de DNS-server gegevens op via uw provider en voer deze in wanneer gevraagd word naar de primaire- en secundaire DNS.
NAT-type:
Indien 3 raden wij u aan het IP-adres van de PS3 in de DMZ functie van uw router te zetten.
Uw provider, router fabrikant of router handleiding kan u hier bij helpen.
Om het IP-adres van uw PS3 te achterhalen gaat u in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen Systeeminstellingen Systeeminformatie
Mocht de test mislukken probeer eerst de router of modem te resetten, tijdelijk de stroom eraf halen, en test de verbinding nogmaals.
Wanneer u vragen heeft, neem dan contact op met het SCE Support Center.
Bij problemen noteer alvorens u belt wáár het tijdens het testen fout loopt en eventuele foutcodes.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
SCE Support Center
Nederland: 0495-574817
België: 0032 (0) 11-516406
niet gepland onderhoud , wegens niet geplande problemen dat is het juiste antwoord sony 🙁
geen problemen gehad in belgie was elke dag online
@pattietebo:
Precies ja?…