Far Cry 2 was een enorme game, waarin een map niet genoeg was om de complete omgeving weer te geven. Soms reed of voer je minuten lang rond zonder enig teken van leven. Waar je juist geen leven tegen zou moeten komen, daar vond je het wel. Had je een half uur geleden een kamp uitgemoord, stonden daar weer militanten alsof er nooit iets gebeurd was. Dit maakte de game op den duur een stuk minder leuk om te spelen en hierdoor haakten veel gamers af. Jammer, deze game had enorm veel potentie.
Ubisoft heeft daarom wel degelijk maatregelen genomen om dit soort problemen in Far Cry 3 tegen te gaan, met de nodige veranderingen in de core-gameplay. Wat je aan aanpassingen mag verwachten zorgt ervoor dat de game veel toegankelijker wordt voor het grote publiek, hopelijk zonder al teveel verlies van de officiële fanbase.
- Het friend system is verdwenen
- De omgeving is wederom aantastbaar door vuur
- Fast travel is mogelijk
- Mensen komen niet zomaar terug uit de dood “own an area, you own the area.”
- Wapens roesten niet meer en lopen niet vast
- Je wordt niet meer getergd door malaria
- De map van de game bestaat uit een eilanden groep. De singleplayer op het ene eiland, de coöp op het andere en PvP op weer een ander eiland
- Met de in-game editor kun je je eigen eilanden en maps bouwen.
Het bovenstaande beslaat meer dan de helft van de klachten die Ubisoft te horen kreeg over het voorgaande deel. Dit zal er ongetwijfeld voor zorgen dat teleurgestelde fans de franchise wellicht weer een kans durven te geven.
Ik heb de Insane Edition al in de Pre-order staan voor PC. Dus wat maakt mij dat nou uit. Het wordt vet! =D
Ik vond het roesten van wapens wel vet… had er wel in mogen blijven van mij, je kan niet alles hebben natuurlijk.
Van wat ik er zover van gezien heb, ziet deze er toppie uit! Far Cry 1 was echt een topper! (Alleen jammer van die monsters.)
Heerlijk !!!!! Cant wait !!!!!!!!
@PSknul: ik dacht precies hetzelfde..
@PSknul: Ik vond dat ook wel vet, alleen dat lange rijden begon me echt de keel uit te hangen na een tijdje. Maar goed, Ubisoft doet er veel aan de game aantrekkelijk te maken voor het grotere publiek en dan sneuvelen er soms ook wat vette dingen in zo’n game… Jammer, maar helaas.
Mijn grootste systeem in FC2 is het save systeem, heb je net een halfuur gereden naar een missie wordt je doodgeknald en kan je weer opnieuw beginnen
Mooi, want werd helemaal schijtziek van die kleine camps en malaria.
@Sensu: ja dat roesten is in het begin wel vet maar begint later ook wel de keel uit te hangen voor sommige mensen. Misschien dat ubisoft het daardoor heeft weggehaald.