Capcom bracht eerder dit jaar een gloednieuw IP op de markt onder de naam Dragon’s Dogma en deze game haalde een mooie score van 8.5 in onze recensie. Niet alleen de pers ontving deze game goed, ook in de verkopen heeft de game het netjes gedaan, want de game is meer dan een miljoen keer verkocht. Bij dergelijke aantallen is het interessant om te kijken naar een vervolg en de maker van de game, Hideaki Itsuno, heeft in de Famitsu laten doorschemeren dat er een tweede deel aan zit te komen.

Itsuno heeft aangegeven dat het zeker interessant zou zijn om een vervolg te maken. Uiteindelijk is slechts 60 tot 70 procent van alle ideeën die voor het origineel bestonden in het origineel verwerkt, wat dus genoeg ideeën overlaat voor een vervolg. Een paar van deze ideeën die het niet gehaald hebben waren de opties om zelf quests te maken, alsook pawns. Daarnaast was het mounten en vasthouden van vijanden ook een geschrapt idee.

Het schrappen van 30 tot 40 procent zal wellicht met tijdsdruk te maken gehad hebben, aangezien Itsuno min of meer door laat schemeren dit te willen verwerken in een opvolger. En Capcom heeft eerder al aangegeven er bij een goed succes ruimte is voor een volledige Dragon’s Dogma franchise.