Als het aan Treyarch ligt zal Call of Duty: Black Ops II verrassend uit de hoek komen. Althans, dat hoopt de ontwikkelaar. De op E3 getoonde footage mocht dan wel iets te veel ogen als de “zoveelste Call of Duty”, de uiteindelijke game zal wel degelijk de nodige vernieuwing met zich moeten meebrengen. Vooral het concept, de geheime operaties achter vijandelijke linies, gaf Treyarch behoorlijk veel ruimte tot experimenteren.

Gadgets en verrassend originele wapens, daar hint grote baas Mark Lamia naar in een interview met Polygon, alsook een originele setting, een ijzersterk verhaal en zowaar de mogelijkheid tot het maken van invloedrijke keuzes in de singleplayercampagne. Het klinkt alvast veelbelovend, maar aan de andere kant hebben we al zo vaak loze beloftes gehoord vanuit het Call of Duty kamp. We zijn benieuwd of Black Ops II de verwachtingen zal waarmaken!

“[We] rethought everything, from setting, to the new toys to play with, to story branching, to meaningful choice inside the campaign. We love the idea that Black Operations were off the radar and creatively, you had that conceit that these guys could do all kinds of things. It didn’t have to fit into any kind of time period or preconceived notions of what these operations might be like.”

“So the teams got very creative with that, whether it was with the story or the multiplayer. You’ll see all kinds of gadgets, you saw it in Black Ops, you’ll see it in Black Ops 2, we just went for it with the weapons. It was about: ‘This is fun to play.’ We were able to, in our own way, justify it within the fiction of Black Ops. These guys, they always had access to the best of the best. They’d get prototype weapons, they’d modify weapons, they’d do all kinds of stuff perfect for gameplay. That was a really great creative thing to build on.”