Op dit moment mogen wij gamers genieten van de beste gameconsoles. Denk bijvoorbeeld maar aan de Xbox 360 of onze Sony PlayStation 3. Deze gameconsoles zitten nog niet aan hun maximum of een uitgever van games denkt nu al aan de nieuwe generatie gameconsoles.

We hebben het over de Franse uitgever Ubisoft welke bij monde van hun CEO Yves Guillemot heeft laten weten aan Gamesindustry.biz al aan de nieuwe next-gen consoles te denken. Ze willen zich voornamelijk voorbereiden op deze aankomende periode, terwijl het niet duidelijk is wanneer er een nieuwe PlayStation of Xbox op de markt uitkomt. Daarom is het misschien wel een risico wat de uitgever neemt, maar voor in de toekomst kan dit heel goed uitpakken doordat ze een grotere voorsprong hebben op de andere uitgevers van games.

“What we’ve seen is that there are still lots of opportunities in this industry, and we have to get ready for the next generation of consoles. I know each time I say that, everybody says that we don’t know when they will come… but what we’ve seen is that when you don’t actually have enough creators to make the games when the new consoles start, you can’t take the time or have enough energy to use the capacity of those consoles. So the goal is really to try to be there with a good team that’s capable of using all the potential of those new consoles.

For sure, it’s a risk. What I’ve seen all the way in this industry is that without risk you have less success. You have to take risk to have a chance to succeed. I believe that this industry will continue to grow fast, and that it will be a very large industry. I think it interactive entertainment will grow in picking up the businesses that are around, like the movie industry did a long time ago. That’s why we believe it’s time to invest, because it’s the right time to continue to expand the brands we’re creating, and to make better games. Because we wanted to come here this year with another level of quality.

On some products last year we were not as happy as we wanted, so this time we’ve been investing more to make sure that everybody will be happy with the games that we launch.”