Het is geen geheim dat Bethesda nogal wat moeite heeft met Skyrim op de PlayStation 3. Zo kende de game bij de release de nodige zeer merkwaardige bugs en daarnaast had de PlayStation 3 versie een lange tijd te maken met een vervelend probleem aangaande het saven van je voortgang. Het is desondanks opmerkelijk dat Bethesda als gerenommeerd ontwikkelaar tegen dergelijke problemen aanloopt die een andere uitgever ogenschijnlijk niet heeft gehad met andere games, althans, niet van deze proporties.
Bethesda vind het natuurlijk bijzonder vervelend dat ze Dawnguard niet goed draaiende krijgen en ondanks dat ze Sony om hulp hebben gevraagd lijkt er op korte termijn geen oplossing te komen. Maar niet getreurd, want Pete Hines heeft aangegeven dat de focus van Bethesda ligt bij het werkende krijgen van Dawnguard op onze console. Hierbij moeten we toegeven dat het een merkwaardig probleem is, want volgens Hines zal de ene speler problemen ervaren en de ander zal nergens last van hebben, wat het optreden dus nogal onvoorspelbaar maakt.
“Right now our focus is on getting it to work so we can release it,”
“for some folks it might make the game run poorly. Some folks, you might not notice anything.”
Ondertussen is Bethesda zich aan het klaarmaken voor de release van Dishonored en vanzelfsprekend kreeg Hines dan ook de vraag of Dishonored in tegenstelling tot Dawnguard wel gewoon goed zou draaien op de PlayStation 3. Hierop gaf hij geruststellend antwoord dat de game prima op de PlayStation 3 draait en dat de pers op diverse evenementen de game op de PlayStation 3 heeft gespeeld zonder klachten. Nu maar hopen dat ze het euvel met Dawnguard kunnen verhelpen.
“Dishonored runs very well on PS3. Press have been playing it all month at QuakeCon, Gamescom, and here at PAX. Ask all the press playing the PS3 version if you don’t believe me.”
Schiet nou maar op ik wil weer verder met Skyrim 😛
Die LAG mag wel eens verholpen worden, dat heeft de game al verpest voor mij,
Jammer dat de PS3 altijd zulke slechte multiplatform ports krijgt.
Merkwaardig probleem? Helemaal niet, hetzelfde probleem als altijd bij Bethesda: als het spel te veel wijzigingen moet bijhouden (zie de grootte van je save-file), krijgt het problemen.
Dit was al zo met dezelfde engine bij Fallout en vooral bij de DLC en nu is het gewoon opnieuw van hetzelfde, alleen blijkbaar nog erger.
Iemand die nog niet veel heeft gedaan in Skyrim en een kleine savefile heeft, zal dus niet veel probelemen merken.
Bethesda’s kan beter later een PS3 game maken kunnen ze erop focusen op de PS3 versie zonder port en bugs word de game veel beter gemaakt.
of ze kunnen beter een Skyrim GOTY Edition uit brengen met alle DLC’s van Skyrim in 1 game alleen voor de PS3 zonder Bugs en probleem van savefile opgelost dan zou ik die Skyrim zeker halen en mijn Orcinelen Skyrim inleveren.
Ik denk dat ze wel een beetje geschrokken zijn van de negatieve pers. Ik heeb toch wel veel mensen horen zeuren dan ook maar geen Dishonored. Omdat ze weinig tot geen vertrouwen hebben in de ondersteuning. Ik ga de DLC waarschijnlijk niet meer halen teveel goeds nu.
@90.47.174..xxx: Lol 5 jaar geleden ja, tegenwoordig zijn alle games gelijkwaardig als op de Xbox sommige games draaien zelfs beter op de PS3 zoals battlefield 3 om maar een voorbeeldje te noemen
@77.170.208..xxx: Kunnen ze niet doen zolang Dawnguard niet werkt he 🙂
Duurt nu wel erg lang.. Kan me niet voorstellen dat ze nu al meer dan een maand bezig zijn aan dit probleem, dus zo’n focus zal er wel niet liggen helaas.
@86.208.222.xxx:
Kijk maar als ze beginnen met de PS3 versies dat dat wel degelijk het verschil maakt.
@90.47.174..xxx:
Voornamelijk zijn het de bedrijven die PC games maken die de problemen hebben.