Ted Price, de baas bij Insomniac, heeft aangegeven dat de interesse in de Ratchet & Clank-serie nog zeker niet is afgenomen. De serie doet het nog steeds goed en dit is volgens Price te danken aan de diversiteit die iedere game met zich mee brengt. Ook wordt de studio steeds beter in het vooraf focussen op dingen die een game zo geweldig kunnen maken. Tegenover Eurogamer zei hij het volgende:

“Ratchet started as a kitchen sink game where we’d do a ton of different things in terms of mechanics, in terms of mini-games. It’s just a plethora of stuff that’s been shoved together. And we’ve become better at narrowing the focus for the Ratchet games over the years. I think it will always be a game that is about multiple mechanics.

As a studio I believe we are getting better at focusing early on what will make a game great. With Ratchet: Full Frontal Assault it’s about the move back to original Ratchet mechanics but then providing something different in the context of this tower defense. It would be easy to get distracted putting a hoverboot track in the game or do space combat or something that has nothing to do with making an awesome tower-defense game combined with Ratchet’s original mechanics.

That would be a mistake.”

Price hoopt dat de nieuwe IP’s van Insomniac, waaronder Outernauts en Fuse, ook weten uit te groeien tot een populaire serie. Of Insomniac dit voor elkaar gaat krijgen is natuurlijk de vraag, maar de studio ziet het zeker zitten. Wanneer zij namelijk een game gemaakt hebben willen zij hier graag een franchise van maken voor de fans.

Ratchet & Clank: QForce, de nieuwste game in de serie, zal binnenkort verschijnen voor de PlayStation 3 en PS Vita.