Sony kondigde eerder deze week een gloednieuw PlayStation 3 model, welke we voor het gemak maar de PS3 Ultra Slim noemen en de prijs van dit model valt in verhouding met de huidige PS3 Slim relatief hoog uit. Hier is nog wel het één en ander over te zeggen, maar desondanks zal Sony geen prijsverlaging doorvoeren bij de PS3 Slim na de introductie van de PS3 Ultra Slim.

Dit heeft John Koller (VP of marketing SCEA) tegenover Engadget aangegeven. De reden dat Sony bij de huidige prijsstelling blijft is omdat de consumenten niet klagen over de prijs, de PS3 voldoende verkocht wordt en omdat Microsoft en Nintendo ook niets met prijsverlagingen hebben gedaan het afgelopen jaar.

Iedereen die dus hoopte op een prijsverlaging. Dit zal officieel niet gaan gebeuren. Wel kan het zo zijn dat retailers hun voorraad van de PS3 Slim gaan opruimen en daardoor zelf met initiatieven komen, zodat ze na de uitverkoop zich kunnen gaan richten op de PS3 Ultra Slim. Maar goed, dat is even aanzien.

“There’s no price drop formally, but the thing that’s been happening in the market over the last year or so is that there’s been so many retail price promotions, and so many different gift card offers and all those things, being done by all of us (Microsoft, Nintendo and Sony), that we’ve heard from our consumer: ‘Enough with all these weird price moves. What we really want is content and games and value.'”