Forum

Topic: Gebruik maken van Folding@Home

Anoniem's avatar

Gebruik maken van Folding@Home

[URL=”http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_48668acf6a754.jpeg”][/URL]

Bijna iedereen weet dat je met de PlayStation 3 gebruik kan maken van Folding@Home, maar wat is Folding@Home? Wat kan je ermee doen en hoe start je het op? In deze tutorial ga ik je uitleggen wat Folding@home is en hoe je het kan gebruiken.

Je lichaam bevat eiwitten. Deze eiwitten zijn bouwstenen van je lichaam en zijn zeer belangrijk voor je lichaam, want zonder deze eiwitten zou je in principe geen spieren kunnen opbouwen. Deze eiwitten moeten zich eerst op een bepaalde manier rangschikken (vouwen), voordat ze goed kunnen functioneren. Dit vouwen gebeurt in je lichaam. Het kan soms voorkomen dat het vouwen niet helemaal goed gaat. Soms is er dan niets aan de hand, maar soms heeft het grote gevolgen. Alzheimer, BSE (gekke koeien ziekte), CJD (Creuzfeld Jacob), ALS, Huntington en Parkinson zijn een paar voorbeelden van deze gevolgen. Letterlijk betekent folding vouwen. Met Folding@Home worden de eiwitten bestudeerd. Er wordt dan geprobeerd om te voorspellen hoe de eiwitten zich gaan vouwen. Zo worden het zojuist genoemde ziektes bestudeerd. Voor deze voorspelling is een zeer grote rekenkracht nodig. Om aan deze rekenkracht te komen is een groot computernetwerk gestart. Je kunt met je PS3 deelnemen aan dit netwerk. Overbodige rekenkracht van je PS3 wordt dan gebruikt bij het project Folding@Home. Genoeg theorie, laten we beginnen.

Folding@home moet eerst gedownload en geïnstalleerd worden:

Ga in je XMB menu naar “Netwerk”.
Kies “Folding@Home™” en kies daarna “Bevestigen”.
Kies daarna “Ja”.
Folding@Home wordt nu gedownload. Het installatiebestand is 50 MB.
Na het downloaden wordt F@H automatisch geïnstalleerd.
Om F@H op te starten moet je nu weer op “Folding@Home” klikken onder “Netwerk”.
Klik dan op “reeds in progres zijnde simulatie gaan?” om te beginnen.
Ook is het mogelijk om aan te sluiten bij een team of een eigen team te creëren. Om een team te maken moet je het volgende doen:

Start Folding@Home.
Druk op :triangle: en kies vervolgens “Identiteit”.
Hier kies je voor “Creëer een team”.
Browser van je PS3 wordt opgestart met een pagina waar je een team kan registreren. Vul hier alles in en je hebt een eigen team.
Om je aan te sluiten bij een team moet je het volgende doen:

Start Folding@Home.
Druk op :triangle: en kies vervolgens “Identiteit”.
Hier kies je voor “Aansluiten bij een team”.
Vervolgens moet je de code van de team invullen. Druk daarna op “bevestigen” en je bent klaar.
PS3-Sense.nl heeft een eigen Folding@Home team. Om deel te nemen moet je het bovenstaande uitvoeren en vervolgens het volgende teamnummer invullen: 135063. Aarzel niet en kom bij de PS3-Sense F@H team.

Je kunt Folding@Home ook verwijderen:

Selecteer “Folding@Home” onder “Netwerk”.
Druk op :triangle: en kies vervolgens “Verwijderen” in het optiesmenu.
Je bent nu klaar, je hoeft niks meer te doen. Er zijn mensen die denken dat je dan zelf iets moet gaan doen, maar dit hoeft dus niet. Een deel van de rekenkracht van je PS3 wordt nu gebruikt bij het project.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

35 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Mooie tutorial!
    Maar hoe zit het met teams? Je kan een team maken of joinen ofzo?

  2. 137 XP
    Yavar's avatar

    Heb het erbij gezet ;).

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Heb het erbij gezet ;).

    Oke maar het is mij nog niet duidelijk wat het voordeel van een team is.

  4. 137 XP
    Yavar's avatar

    Met een team kan je gezamelijk een score opbouwen om zo in de top te komen op de F@H website.

  5. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Mooie tutorial! Ik zal binnenkort me maar is aanmelden bij jullie team.

  6. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hoef ik alleen maar gewoon die code in te vullen en start? Is het zo simpel :O

  7. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Misschien zou je dit effe op de homepage moeten zetten dat mensen lid moeten worden van de F@H van PS3-Sense. Wie weet komt PS3-Sense dan wel op de F@H site, gewoon een tipje;)

  8. 421 XP
    Rhox's avatar

    Voor de rest heb je der eigenlijk niets aan? 🙁

  9. 454 XP
    arwin1993's avatar

    je hebt er ook niks aan je doet het voor anderen als je het doet 😉

  10. 277 XP
    RevXxx's avatar

    Folding @t Home draai is als ik weg ben. of de muziek als ik online ben op de pc.

  11. 33 XP
    GloriouS's avatar

    folding verneukt je ps3 alleenmaar.
    oke je help zogenaam kanker te bestrijden, nou als je kanker kunt bestrijden met ed ps3 dan waarom halen die labratoriums gewoon niet duizenden ps3 binnen.
    hoe langer je je ps3 speelt/gebruikt/aanlaat, hoe meer kans dat ie verslijt, kapotgaat, dus folden is gewoon onzin en je ps3 sneller naar de kl0ten helpen.

  12. 13 XP
    Dre-S's avatar

    Ksnap dr nog steeds niks van, wat is het doel van het meedoen aan folding@home?
    Want ik zag laatst zon krl in mn vrienden lijst die f@h aan het doen was, maar tegelijkertijd kon ik hem ook toevoegen in cod4.. ^o)

  13. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    F@H is voor kankeronderzoek, maar draait op de achtergrond op de energie die je PS3 dan niet gebruikt. Dus je kan beiden tegelijk doen :). Geloof ik :p

  14. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    F@H is voor kankeronderzoek, maar draait op de achtergrond op de energie die je PS3 dan niet gebruikt. Dus je kan beiden tegelijk doen :). Geloof ik :p

    Het wordt nu voor Alzheimer gebruikt dacht ik..

  15. 74 XP
    steven2610's avatar

    veel is er niet aan maar wat is dan zo een weerkgroep zit momenteel al een 20 percent en wat gebeurd er al er een werkgroep klaar is?

  16. 861 XP
    Morticuz's avatar

    veel is er niet aan maar wat is dan zo een weerkgroep zit momenteel al een 20 percent en wat gebeurd er al er een werkgroep klaar is?

    Ligt er aan wat je aan gevinkt hebt.
    je kan instellen dat hij stopt als hij op 100% zit maar het kan ook zijn dat hij gewoon in het volgende team terecht komt.

  17. 153 XP
    adhd1977's avatar

    heb PS3-Sense groep toegevoeg, en inmiddels al 3 werkgroepen voltooid…
    7e plaats op certificate lijst…..
    Join tha cause…….

    Peace…

  18. 73 XP
    wasmiddel's avatar

    Ik vind het eerlijk gezegd maar onzin, ik heb toen 1 nacht me ps3 aan laten staan, het vreet wel eff lekker stroom. Verder heb je er zelf niets aan. Misschien trophies?

  19. 142 XP
    xXpnutXx's avatar

    haha trophies,

    you have cancer
    damn!
    but you got the cancer II trophie, zie je het al voor je?
    of je ps3 24 uur aan.. ps3 heeft ook zo zijn levensduur

  20. 73 XP
    wasmiddel's avatar

    haha trophies,

    you have cancer
    damn!
    but you got the cancer II trophie, zie je het al voor je?
    of je ps3 24 uur aan.. ps3 heeft ook zo zijn levensduur

    Geef die mensen toch gewoon het geld wat je anders aan energie kosten betaald. Hebben ze net zo veel aan. Het is toch ook alleen maar voor ontwikkelingshulp toch?

  21. 537 XP
    acardipane's avatar

    het is niet voor ontwikkelingshulp naar voor de medicewetenschap

    Bron Wiki:
    —————————————————————–
    Op deze wijze worden een aantal ziekten bestudeerd die gerelateerd zijn aan dit misvouwen van eiwitten, bijvoorbeeld Kanker en diverse hieraan verwante ziektebeelden, Alzheimer, BSE (gekke koeien ziekte), CJD (Creuzfeld Jacob), ALS,Huntington en Parkinson.

    Deze kunnen de berekeningen zeer snel uitvoeren in vergelijking met de pc. Daardoor is sinds de lancering van de Playstation 3 de totale rekenkracht fors toegenomen.

    Op 1 oktober 2007 werd bekend gemaakt dat Folding@home volgens het Guinness Book of Records het grootste netwerk ter wereld is. Deze rekenkracht is vooral te danken aan de Playstation 3 die overbodige rekenkracht goed kan aanwenden om het project te helpen.
    ——————————————————————

    Het achter liggende idee vindt ik heel goed, maar mischien dat ze het zo kunnen instellen dat als je even geen gebruik maak van je PS3 een aantal core’s gebruikt worden voor het gebruik van F@H.

    Dan maakt je vol gebruik van de functie want nu moet je hem extra aanzetten en dat doet niet iedereen.

  22. 73 XP
    wasmiddel's avatar

    Hmm oke, thanks voor de info. Maar dan vind ik het nog steeds klote dat ik niet tegelijkertijd games kan spelen. Dat zou optimaal zijn vind ik zelf.

  23. 537 XP
    acardipane's avatar

    Als je dat in combi zou zijn met games dan zou je 1 (of meerder) core(s) alleen voor F@H moeten gebruiken, dit zou denk ik lastig zijn.

    Maar toch denk ik dat ze er meer aandacht aan moeten besteden, om het gebruik te optimaliseren. Laag gebruik van de core(s) dan deze rekenkracht gebruiken voor F@H, tenminste als jij aan geef dat die dit mag doen…

  24. 73 XP
    wasmiddel's avatar

    Vind ik een goed idee, iemand contact met Barbosa?

  25. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Die lampjes op de wereldbol.
    Zijn dat plaatsen waar andere mensen ook aan het folden zijn?

  26. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Jep, dat zijn ze ja.

  27. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Cool….
    Vandaar dat alles zo donker is in Afrika 😀

  28. 188 XP
    Cassh's avatar

    Er is elke keer een fout met de server als ik op zo’n lampje sta. Verder heb ik geen internet problemen. Waar kan dit aan liggen?

  29. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    folding verneukt je ps3 alleenmaar.
    oke je help zogenaam kanker te bestrijden, nou als je kanker kunt bestrijden met ed ps3 dan waarom halen die labratoriums gewoon niet duizenden ps3 binnen.
    hoe langer je je ps3 speelt/gebruikt/aanlaat, hoe meer kans dat ie verslijt, kapotgaat, dus folden is gewoon onzin en je ps3 sneller naar de kl0ten helpen.

    omdat zoiets gigantisch veel geld kost natuurlijk 😉 daarnaast help je alleen en is dit op VRIJWILLIGE basis dus je hoeft niet perse te flamen opeens hoor 😉

    Wel jammer dat je niet meteen ziet wat ze aan het onderzoeken zijn 🙁

  30. 74 XP
    steven2610's avatar

    hier in belgie vindt ik het niet de moeite om het te gebruiken met de limieten hier van down en upload! gebruik ik men gbs wel voor andere dinge 😀

  31. 537 XP
    acardipane's avatar

    :off-topic:

    Hebben jullie in Belgie geen “fair use policy” ??

  32. 818 XP
    Justinvd's avatar

    Mis. dat je een gamepje ondertussen kan spelen ofso? zodat ondertussen folding@home bezig is terwijl je gwn een spelletje aan ut doen bent wat elke week een ander is?;)

  33. 283 XP
    Alycan's avatar

    Mezelf toegevoegd bij t sense folding team

  34. 1562 XP
    dikked's avatar

    je hebt er ook niks aan je doet het voor anderen als je het doet 😉

    en so is het maar net 😉

  35. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Mijne gaat naar een half uur automatich er op 😉
    Dus dan hoef ik niks te doen. En zijn die pieperd waarvoor het bedoeld is ook nog blij ook (H)