Forum

Topic: Crashende PS3 na update 3.60

Anoniem's avatar

Hoi allemaal,

Ik heb een PS3 60GB Phat, gekocht op de dag dat hij uitkwam in Nederland. Tot nu toe heb ik er nooit problemen mee gehad, tot vandaag:

Nadat ik mijn de firmware had upgedate naar 3.60 begon mijn PS3 af en toe te freezen. Nu heb ik dat wel eens vaker gehad (met Uncharted 2 Online) en een restart is genoeg. Deze keer niet. Ik heb hem 3x herstart, 3x liep hij vast, telkens iets eerder.
Ik liet mijn PS maar met rust en vandaag (1 week later) wilde ik weer gaan gamen… Maar dat deed hij niet. Ik startte hem op, wat goed ging, startte Uncharted 2, maar tijdens het connecten met de server om online te gaan, liep hij vast. Ik restarte hem en sindsdien doet hij niks meer…

Ik kan hem aanzetten, het groene lampje gaat ook branden, maar meer gebeurt er niet. Op het beeld zie ik niks (de tv zegt dat er geen bron is – ligt echt niet aan de tv – oftewel er wordt geen beeld doorgegeven). Ik heb van alles geprobeerd: reset, afkoelen etc, maar niets helpt…

Hebben jullie enig idee hoe dit komt en, nog belangrijker, hoe dit op te lossen is?

Mvg,

Rocco

Oja… Het is geen YLOD

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 593 XP
    tovenaar's avatar

    moet je de beeldinstellingen niet even resetten, dit doe je zo: Met de ps3 op stand-by. houd de power knop 5 sec ingedrukt (totdat je 2x een piep hoort).
    als het goed is is hij nu gereset. en heb je weer beeld bij het aanzetten.

    zo niet dan weet ik het ook niet.

    moet er wel ff bij zeggen dat ik vanaf de installatie van firmware 3.60 ook veel last heb freezes bij homefront en killzone 3. ps3 slim 320 gb

  2. 3 XP
    Mythical's avatar

    Bedankt voor de snelle reactie, maar het resetten heb ik al geprobeerd… Helaas werkte het niet…
    Mijn PS doet nu eigenlijk helemaal niks meer. Ik hem alleen aanzetten en een game er in stoppen en er uit laten komen….

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik denk dat er een stukje hardware aan het eind van z’n leven is.

  4. 283 XP
    Alycan's avatar

    ik denk dat er een stukje hardware aan het eind van z’n leven is.

    Hoe dan ook naast dat de hardware al behoorlijk oud is (bijna 4 jaar) en dat dan ook als makkelijkste aan te wijzen is heeft de update er ook wel mee te maken. Je bent niet de eerste bij wie een update anders reageert dan hoe het hoort. Jammer genoeg heb je op software al helemaal geen garantie en is het nu nog een kwestie van:

    1. Sony reparatie.
    2. Nieuwe PS3.

    Kan je helaas niet verder helpen.

  5. Engel_des_Doods's avatar

    tip 1: stof uit stofzuigen
    tip 2: check hdmi kabel
    tip 3: koop new ps3

  6. 486 XP
    distefano's avatar

    Hoe dan ook naast dat de hardware al behoorlijk oud is (bijna 4 jaar) en dat dan ook als makkelijkste aan te wijzen is heeft de update er ook wel mee te maken. Je bent niet de eerste bij wie een update anders reageert dan hoe het hoort. Jammer genoeg heb je op software al helemaal geen garantie en is het nu nog een kwestie van:

    1. Sony reparatie.
    2. Nieuwe PS3.

    Kan je helaas niet verder helpen.

    ik vind dat toch niet kunnen , zo een duur ding als de ps3 zou toch minstens 6 a 7 jaar moeten meegaan zeker .
    de aller eerste playstation die ik heb gekocht de ps 1 en niet dat kleine ps one dingetje maar de originele doet het nog altijd

  7. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Krijg je dit als je je ps3 opstart?

    http://www.youtube.com/watch?v=OmLlvRtpHrA

    Als je dit hebt heb je een probleempje..

  8. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Nee, hij had al gezegt dat hij geen YLOD heeft. Anders zou hij zijn CD er ook niet meer uit kunnen halen..

  9. 656 XP
    Killermen's avatar

    Mss is je HDD naar de knoppen. Als je een andere 2.5″ HDD hebt, moet je die eens erin plooien en moet je eens proberen op te starten. Door hem gewoon erin te stoppen en je PS3 op te starten formatteer je je HDD nog niet. Als de PS3 beeld heeft, is je HDD naar de knoppen en kan je een nieuwe kopen. Zo niet, dan is er iets anders aan de hand.

    Zo’n 2.5″ HDD kan je vinden in andere PS3’s en kan je vinden in Notebooks. Let wel op dat je niks verkeerd doet, want dan zijn wij niet verantwoordelijk.

    Hier is een tutorial hoe je een HDD moet vervangen

  10. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Mss is je HDD naar de knoppen. Als je een andere 2.5″ HDD hebt, moet je die eens erin plooien en moet je eens proberen op te starten. Door hem gewoon erin te stoppen en je PS3 op te starten formatteer je je HDD nog niet. Als de PS3 beeld heeft, is je HDD naar de knoppen en kan je een nieuwe kopen. Zo niet, dan is er iets anders aan de hand.

    Zo’n 2.5″ HDD kan je vinden in andere PS3’s en kan je vinden in Notebooks. Let wel op dat je niks verkeerd doet, want dan zijn wij niet verantwoordelijk.

    Hier is een tutorial hoe je een HDD moet vervangen

    dit is heel scherp! had er niet aan gedacht. zou het probleem goed kunnen zijn.

    ik zeg DOEN!! 😀

  11. 3 XP
    Mythical's avatar

    Het is geen YLOD, alleen het groene lampje staat aan. (als ik een game in de PS stop, blijft het blauwe lampje ook continu aanstaan)
    Stofzuigen hielp niet.

    Ik zal gaan kijken of het de HDD is, maar als er problemen met de HDD zijn, moet je nog wel een beeld zien. (toch?) Wat ik ook probeer, ik krijg geen enkel beeld op mijn tv… De PS staat aan, maar stuurt geen enkel beeld door, terwijl de TV en de HDMI-kabel goed zijn.

    Weet er nog iemand anders een reden en/of een oplossing? Ik wil liever geen nieuwe PS3 hoeven te kopen…

    Btw: ik weet niet of dat in de oorspronkelijke post ook staat: mijn controllers kunnen ook niet meer connecten (met of zonder draadje)

  12. 656 XP
    Killermen's avatar

    Ik zal gaan kijken of het de HDD is, maar als er problemen met de HDD zijn, moet je nog wel een beeld zien. (toch?)

    Je krijgt dan geen beeld door. Dit omdat er voor er beeld verschijnt van je PS3, je PS3 eerst een checklist volgt om te zien of alles werkt. Als er bijvoorbeeld geen HDD is, dan zal de PS3 gewoon niet opstarten en zal hij ook geen beeld geven.

  13. 163 XP
    Thijzzy's avatar

    1. pak een nieuwe voedingskabel die kan stuk zijn..
    2. de hdd vervangen kan een optie zijn.
    3. of koop een nieuwe ps3 met 3.55 bouw hem om zodat je online kunt, je hoeft dan niet te updaten naar 3.60
    4. ik weet niet dat de 60gb dat ook heeft maar mijn 40gb heeft het sowieso wel namelijk dat hij zichzelf schoonmaakt een fantest dus.. zoek op youtube “fantest ps3”
    5.ik weet niks anders probeer de sony helpdesk, repareren is altijd goedkoper dan een nieuwe halen 😉

  14. 656 XP
    Killermen's avatar

    3. of koop een nieuwe ps3 met 3.55 bouw hem om zodat je online kunt, je hoeft dan niet te updaten naar 3.60 4. ik weet niet dat de 60gb dat ook heeft maar mijn 40gb heeft het sowieso wel namelijk dat hij zichzelf schoonmaakt een fantest dus.. zoek op youtube “fantest ps3″

    3. Niet doen, kan je door gebanned worden
    4. Kan niet, enkel op de PS3’s na de 60Gb