Forum

Topic: Aantal klachten over defecte PlayStation 4-consoles blijft groeien

Anoniem's avatar

Onder andere op het PlayStation-forum van Sony en bij de klantreviews op Amazon blijft het aantal klachten over defect geraakte PlayStation 4-consoles groeien. Er wordt gesproken over een tweetal problemen. Sony stelt dat het gaat om een gering aantal kapotte consoles.

Op Amazon is een opvallend aantal klanten die de console de laagste waardering geeft, omdat een aanzienlijk deel van hen te maken krijgt met een defecte console. In bepaalde gevallen toont de PS4 een blauwe knipperende led, terwijl de console dienst weigert. Deze melding wordt al de ‘blue pulsating light of death’ genoemd. Andere gamers die de nieuwe Sony-console hebben gekocht, maken melding over een rode led die knippert. Ook hier weigert de console dienst. Deze meldingen zijn tevens te lezen op het PlayStation-forum van Sony.

In een reactie op de problemen meldt Sony dat er slechts een ‘handvol’ personen problemen hebben gemeld. Het zou dan ook gaan om een aantal ‘geรฏsoleerde incidenten’. Het aantal zou vallen onder de 0,4 procent defecte consoles waar het bedrijf rekening mee heeft gehouden bij de introductie van een nieuwe spelcomputer. Sony belooft de kwestie nauwgezet te blijven volgen en kan nog geen duidelijke oorzaak aanwijzen.

Electronic Arts stelde kortstondig dat de 1.50-firmwareupdate voor de console de problemen zou veroorzaken. Deze update zou in alle PS4-games voor stabiliteitsproblemen zorgen. EA trok echter later om onduidelijke redenen zijn verklaring weer in.

Hier wordt je toch niet vrolijk van,zit je daar dan met je day one console.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 228 XP
    Equinox_BE's avatar

    Hoop dat er snel een update komt…

  2. 8859 XP
    7th-son's avatar

    Het zou mooi zijn als de problemen komen door de firmware update
    Dan kan het in ieder geval opgelost worden door een nieuwe update!

  3. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Bij Amazon kan iedereen een review plaatsen als je een account hebt , dus ook xbox fanboys. Natuurlijk zijn ze niet allemaal fake.

  4. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Gewoon afwachten, veel meer kun je niet doen. Ben wel benieuwd om hoeveel het werkelijk gaat. Aangezien alle mensen die een goed werkende ps4 vaak niks op een site posten. En aangezien de ps 4 een enorm gehyped apparaat is, zullen ook veel media erboven op zitten als het niet goed is en weinig vertellen over die honderdduizenden apparaten die het wel gewoon perfect doen. Zoals veel Amerikaanse media zeggen: Bad news is Good news

  5. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Schijnt dat bijna niemand van de Amazon klagers ook daadwerkelijk een PS4 heeft

  6. 30 XP
    edraket's avatar

    Op amazon zijn ook gewoon heel erg veel positieve reacties te lezen met 4/5 sterren, de ratio zal in de buurt liggen van 400 negatief tegen 5000 positief. Dit is natuurlijk nog best hoog, maar je moet er ook rekening mee houden dat de mensen waarbij de console draait als een zonnetje minder snel een review uit tikken op amazon of welke site dan ook! die zitten gewoon heerlijk halverwege hun eerste prestige of NBA career. Ik maak me niet druk, ga er gewoon van uit dat mijne werkt op launch (ik kan echt niet meer wachten!!!) en zo niet, ga ik direct terug naar de intertoys, en sta ik daar 1 uur na aankoop hem om te ruilen. Als het goed is loopt het eerste jaar garantie toch altijd via de winkel ?

  7. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Laat je niet gek maken door de berichten, je hebt immers garantie.

    Bedenk jezelf ook heel goed dat mensen met een goed werkende PS4 niet zo snel het internet opzoeken, ze zijn immers aan het gamen. Dus de berichten die je leest zijn altijd van een kleine groep fanatiekelingen die een probleempje ondervinden, het merendeel van de mensen met een PS4 heeft niets te klagen.
    Zoals bij elk nieuw product zijn er kinderziektes, deze komen nu aan het licht maar zullen ongetwijfeld opgelost worden dmv patches. Grote hardware falen komen neer op garantie…

  8. 94 XP
    KingGorch's avatar

    Blijkbaar zijn er opzettelijk een groot aantal ps4 units gesaboteerd vanuit foxconn.
    dit door de slechte omstandigheden waar het personeel met te kampen heeft in deze fabrieken.

    http://www.neowin.net/news/foxconn-intern-claims-ps4-was-sabotaged-during-manufacturing

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Die “gedwongen” studenten waren zeker kwaad omdat hun land de ps4 veel later krijgt, en daarom hebben ze zeker met de pet er na gegooid ๐Ÿ™ met als gevolg een slecht product. Nu hoop ik dat mijn ps4 in elkaar is gezet door een student die wel genoeg punten wilde hebben voor een diploma.

    Laat je niet gek maken door de berichten, je hebt immers garantie.

    Bedenk jezelf ook heel goed dat mensen met een goed werkende PS4 niet zo snel het internet opzoeken, ze zijn immers aan het gamen. Dus de berichten die je leest zijn altijd van een kleine groep fanatiekelingen die een probleempje ondervinden, het merendeel van de mensen met een PS4 heeft niets te klagen.
    Zoals bij elk nieuw product zijn er kinderziektes, deze komen nu aan het licht maar zullen ongetwijfeld opgelost worden dmv patches. Grote hardware falen komen neer op garantie…

    idd: De mensen met een werkende ps4 gaan niet zo snel terug naar de Amazon site om 4 A 5 sterren te geven.

  10. 242 XP
    Xnator's avatar

    Maak jullie toch niet zo gek over zo’n berichten. Internet is de bron waar mensen klagen. Mensen die geen problemen hebben zullen zich ook niet laten horen en die zitten lekker te gamen. Iedere launch is er een bepaalde fail ratio en die is nu nog steeds erg laag.

    Je ziet het uiteindelijk vanzelf wel als je je console ophaalt maar het feit blijft hoe dan ook dat het merendeel geen problemen heeft. Tis bad luck als je iets aan de hand hebt…Zal heus niet de Xbox 360 kant opgaan die toen een fail ratio had van 68%.

    Ik vind dit met de PS4 echt helemaal niks speciaals en iedereen blaast het zo gigantisch op. Als het nou echt eens richting de xbox 360 kant opgaat dan mag je je echt druk maken. Maar MS heeft dit ook netjes uiteindelijk opgelost en de Xbox heeft er uiteindelijk niet echt veel schade van gehad (gezien de verkopen). Sony zal dit net zo goed doen en er juist meer op waken dat dit niet deze kant op moet gaan. Maar met 1 miljoen verkopen en een kleine tussen de 500 en 1000 mensen die problemen hebben is dit nog werkelijk niks. Pas als het richting de 15% opgaat mogen we ons meer gerust maken, maar nu komen we nog niet eens boven de 1% uit. En een procent is nu even voor de duidelijkheid 10000 mensen….

  11. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Hier wordt je toch niet vrolijk van,zit je daar dan met je day one console.

    Daarom is het ook beter om de kat ff uit de boom te kijken voordat je een PS4 aanschaft. Heb je ook geen last van dit soort kinderziektes.. ^_^

  12. 30 XP
    edraket's avatar

    Daarom is het ook beter om de kat ff uit de boom te kijken voordat je een PS4 aanschaft. Heb je ook geen last van dit soort kinderziektes.. ^_^

    vind dat gelul over kinderziektes altijd zo’n onzin, een vriend van mij heeft zijn ps3 vanaf de launch en zet hem in een kleine kast met deur dicht, deze ps3 draait al 8 jaar als een zonnetje. Ik kocht zelfde de 3e of 4e batch ps3’s 4 jaar later en die van mij ging binnen no time kapot.

    Zoals hierboven al gezegd het is een klein percentage, en je heb gewoon 2 jaar garantie dus maak je niet druk! ๐Ÿ™‚

  13. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Mijn ps3 draait ook vanaf dag 1 van de launch als een zonnetje

  14. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Mijn 60 gb ps3 ging kapot toen KZ2 uitkwam,het leek of kz2 te zwaar was,hij werd in no time warm terwijl die in een open kast zat.Toen maar een 80 gb versie gekocht en doet het nog steeds prima.

  15. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Rustig mensen een perfecte release is nog NOOIT gebeurd !!!

  16. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Rustig mensen een perfecte release is nog NOOIT gebeurd !!!

    Precies dit.
    Ga nog niet stressen, alleen als je straks zelf een kapotte console hebt.
    Bovendien laten ze alleen zien hoeveel mensen een kapotte console hebben en niet
    hoeveel mensen een goedwerkende ps4 hebben.
    Dit soort berichten hoor je dus gewoon te negeren
    en als je een kapotte hebt, gewoon naar een oplossing zoeken!

  17. 94 XP
    KingGorch's avatar

    Social media the place to start some serious panic!

  18. 821 XP
    Crusader's avatar

    vind dat gelul over kinderziektes altijd zo’n onzin, een vriend van mij heeft zijn ps3 vanaf de launch en zet hem in een kleine kast met deur dicht, deze ps3 draait al 8 jaar als een zonnetje. Ik kocht zelfde de 3e of 4e batch ps3’s 4 jaar later en die van mij ging binnen no time kapot.

    Zoals hierboven al gezegd het is een klein percentage, en je heb gewoon 2 jaar garantie dus maak je niet druk! ๐Ÿ™‚

    Wel knap dat ie al 8 jaar draait, aangezien hij vandaag precies 7 jaar geleden uitkwam in de US en 4 maanden daarna in Europa. ๐Ÿ˜‰ :p

  19. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    wel knap dat ie al 8 jaar draait, aangezien hij vandaag precies 7 jaar geleden uitkwam in de us en 4 maanden daarna in europa. ๐Ÿ˜‰ :p

    hahaha busted!

  20. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Las net dat het HDMI probleem heel makkelijk zelf te repareren is. Je hoeft alleen een pinnetje naar beneden te duwen met je hand

  21. 30 XP
    edraket's avatar

    Wel knap dat ie al 8 jaar draait, aangezien hij vandaag precies 7 jaar geleden uitkwam in de US en 4 maanden daarna in Europa. ๐Ÿ˜‰ :p

    ow shit you got me…
    Mijn welgemeende excuses voor het feit dat ik niet meer uit mn hoofd weet wanneer mijn buurjongen zijn ps3 kocht 7 jaar geleden

  22. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Goh joh blijft dat groeien? No shit als de verkoop ook blijft groeien. Storm in een glas water gewoon en heel normaal in de tech wereld, altijd een paar sku’s die kapot zijn, maar goed, mainstream media smult er weer van.

  23. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Las net dat het HDMI probleem heel makkelijk zelf te repareren is. Je hoeft alleen een pinnetje naar beneden te duwen met je hand

    Dat lijkt inderdaad รฉรฉn van de oorzaken te (kunnen) zijn. Advies is dit zelf even te controleren voordat je ‘m aansluit. Als de HDMI kabel niet helemaal goed in de console past/aansluit, zit er iets niet goed.

    Goh joh blijft dat groeien? No shit als de verkoop ook blijft groeien. Storm in een glas water gewoon en heel normaal in de tech wereld, altijd een paar sku’s die kapot zijn, maar goed, mainstream media smult er weer van.

    Precies. De mainstream media die niet verder kijkt dan z’n neus lang is, het nieuws op een verkeerde manier oppikt en alles en iedereen een beetje bang loopt te maken.

  24. 94 XP
    KingGorch's avatar

    ow shit you got me…
    Mijn welgemeende excuses voor het feit dat ik niet meer uit mn hoofd weet wanneer mijn buurjongen zijn ps3 kocht 7 jaar geleden

    vind het een ernstige misdaad, die je hebt begaan ๐Ÿ˜›