Forum

Topic: Is de nieuwe pulse headset goed

Anoniem's avatar

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset voor de ps4 en toen zag ik dat er een nieuwe pulse headset is aan gekondicht weet iemand of die headset goed is?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 518 XP
    recsto's avatar

    Ik ben op zoek naar een nieuwe headset voor de ps4 en toen zag ik dat er een nieuwe pulse headset is aan gekondicht weet iemand of die headset goed is?

    Lijkt me sterk dat iemand die nu al heeft. Hij is vandaag aangekondigd

  2. 141 XP
    seth156's avatar

    Lijkt me sterk dat iemand die nu al heeft. Hij is vandaag aangekondigd

    ik bedoel dat iemand weet of dus specs goed zijn. Dus 7.1 virtueel surround of dat goed is want ik ken aleen 7.1 surround en niet virtueel surround

  3. 518 XP
    recsto's avatar

    ik bedoel dat iemand weet of dus specs goed zijn. Dus 7.1 virtueel surround of dat goed is want ik ken aleen 7.1 surround en niet virtueel surround

    Aik zou zeggen google is je beste vriend

  4. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Aik zou zeggen google is je beste vriend

    Dit soort reacties slaan nou weer nergens op. Die jongen wil gewoon wat feedback, als je dan niks nuttigs te melden heb reageer dan gewoon niet.

  5. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Virtual surround is geen echte surround, er word gebruik gemaakt van 2 speakers en het onderscheid zit hoofdzakelijk in de frequenties van het geluid waardoor het lijkt alsof het surround is. Niets mis mee voor een headset. En Sony maakt die dingen eigenlijk altijd kwalitatief wel uitstekend!
    Echte surround zijn meerdere speakers, om je echt midden in de actie te gooien, al moet ik eerlijk zeggen dat dit imo meer nut heeft met een geluidsinstallatie als met een headset.
    Je kunt immers geen speakers in je headset zetten die voor of achter je hangen :p

  6. 141 XP
    seth156's avatar

    Virtual surround is geen echte surround, er word gebruik gemaakt van 2 speakers en het onderscheid zit hoofdzakelijk in de frequenties van het geluid waardoor het lijkt alsof het surround is. Niets mis mee voor een headset. En Sony maakt die dingen eigenlijk altijd kwalitatief wel uitstekend!
    Echte surround zijn meerdere speakers, om je echt midden in de actie te gooien, al moet ik eerlijk zeggen dat dit imo meer nut heeft met een geluidsinstallatie als met een headset.
    Je kunt immers geen speakers in je headset zetten die voor of achter je hangen :p

    Oké dankje

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Als het gaat om het bereik/kwaliteit van geluid is het ook belangrijk om te weten wat het frequency response is van de puls is.
    mijn HD598 is bv 12-38500hz 112db
    mijn AKG K480 is 11-30500hz 127db

    De HD598 heeft een véél hogere bereik maar is heel ietsje minder in het laag, de HD598 klinkt trouwens super goed.

    7.1..? Ik vraag me werkelijk af of de puls 8 speaker heeft (meerdere speaker in een headset kan).

    Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit ook ligt aan de bouw van de puls.. als een goede speaker in een slechte luidspreker-kast zit… klinkt het geluid alsnog slecht.

  8. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    de PS4 kan uberhaupt geen dolby 7.1 aan alleen max 5.1 of de virtual 7.1. Dus een dure headset kopen met echt 7.1 heeft geen nut aangezien het gedownscaled wordt. Het is geen slechte headset kan ik je zeker aanraden. Betere zijn er wel maar dat hangt uiteraard van je budget af.

    Edit:

    Thnx Dju-Dju was aan het denken bij de ps3:)

  9. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    de PS4 kan uberhaupt geen dolby 7.1 aan alleen max 5.1 of de virtual 7.1. Dus een dure headset kopen met echt 7.1 heeft geen nut aangezien het gedownscaled wordt. Het is geen slechte headset kan ik je zeker aanraden. Betere zijn er wel maar dat hangt uiteraard van je budget af.

    Ps4 kan gewoon 7.1 hd

  10. 382 XP
    e-man's avatar

    haha deze headset timed wel goed met mijn topic over een budget wireless headset haha. Zodra die ergens te bestellen is ga ik het wel doen!

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ps4 kan gewoon 7.1 hd

    Idd de ps3 en 4 kunnen allebei 7.1
    Ik speel elke game in 7.1 ‘mijn receiver zet de games die niet 7.1 zijn, gewoon om naar 7.1’.

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Idd de ps3 en 4 kunnen allebei 7.1
    Ik speel elke game in 7.1 ‘mijn receiver zet de games die niet 7.1 zijn, gewoon om naar 7.1’.

    PS3 niet hoor gister nog gekeken naar de specs. Is aan te sluiten maar de Signaal die je krijgt is gewoon 5.1. PS4 maakt gebruik van een nieuwe technologie en is dan ook de eerste console die 7.1 ondersteund en dat ook daadwerkelijk terug stuurt

  13. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Als het gaat om het bereik/kwaliteit van geluid is het ook belangrijk om te weten wat het frequency response is van de puls is.
    mijn HD598 is bv 12-38500hz 112db
    mijn AKG K480 is 11-30500hz 127db

    De HD598 heeft een véél hogere bereik maar is heel ietsje minder in het laag, de HD598 klinkt trouwens super goed.

    7.1..? Ik vraag me werkelijk af of de puls 8 speaker heeft (meerdere speaker in een headset kan).

    Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit ook ligt aan de bouw van de puls.. als een goede speaker in een slechte luidspreker-kast zit… klinkt het geluid alsnog slecht.

    alles sony headsets hebben maar 2 speakers en zijn dus eigenlijk stereo
    alle surround wat er in verwerkt zit is virtueel en dus niet echt

  14. 361 XP
    Denders's avatar

    Het mooiste is dat alle bedrijven altijd leuk zeggen virtual surround of echt surround op 1 headset. Nu zal ik je verklappen, elke headset heeft virtual surround, geen enkele heeft echt surround.

    Dat kan ook niet want je hebt te maken met “pads” op je oren dus de speakers zitten altijd heel dicht in de buurt van je oren. Dan gaat je brein echt niet merken dat een geluid 1 cm meer van links of rechts komt als er in die pad meer dan 1 speaker zit. Met andere woorden, het moet altijd gesimuleerd worden. Als jij geluid van achter hoort komt dat echt niet omdat er een speakertje in je headset zit die iets naar achter is geplaatst. Sommige bedrijven zeggen dat ze een “echte” surround ervaring hebben in je headset, maar het enigste wat die hebben zijn aparte speakers voor de bass en tweeter. Dus niet 1 speaker die beide doet. Dan hebben ze inderdaad meerdere speakers in je headset zitten, maar deze gaan nog geen Dolby surround ervaring geven als je er geen truucje mee uithaalt.

    Het truucje wat uitgehaald wordt is door bepaalde frequenties te moderaten waardoor je brein denkt dat het vanuit een bepaalde kant komt. En dit dan te spreiden over beide oren. Als iets rechts ontploft zal je rechter speaker dit geluid goed weergeven waar je linker speaker dit iets later weergeeft (hele hele kleine fractie later) en iets meer distorded (omdat geluid nu eenmaal een golf is en hoe langer de afstand is tot je oor, hoe meer materialistische zaken de golf tegenkomt en dus afketst etc.). Daardoor weet je brein van welke kant het opkomt. Dit bepaalde truucje deed stereo natuurlijk ook al, maar dolby doet dit ook met geluiden achter je, voor je etc.

    Dus geloof alle verhalen van TRUE dolby op een headset niet, het is gewoon een marketing truucje om aan te geven dat er meerdere aparte speakers in je headset zit.

    Idd de ps3 en 4 kunnen allebei 7.1
    Ik speel elke game in 7.1 ‘mijn receiver zet de games die niet 7.1 zijn, gewoon om naar 7.1’.

    Dan kan mijn sega megadrive ook 7.1, het is namelijk jouw versterker die er 7.1 van maakt. Niet de PS.

  15. 30 XP
    edraket's avatar

    iemand al enig idee wanneer en waar hij te koop komt ? Kreeg wel al een mailtje van VGP (canada) die hadden ze al op stock.
    In Nederland nog bij geen site kunnen vinden..

  16. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Op onze LAN heb ik het verschil tussen ‘gehoord’ tussen virtueel en TRUE surround.
    Wel moet ik aantekenen dat ik de True dolby op mn 4 jaar oude Tritton hoorde en de virtual Dolby op n Astro….

    En virtual op de Astro klonk echt FENOMENAAL..Geluid kwam echt van achter en van opzij…
    Mijn oude Tritton klinkt nog steeds prima,maar mijn volgende set wordt toch virtual..
    Plaatsing van geluid is echt beter…Eye opener voor mij….

    Een van mn BF4 maten speelt nu met de PS3 pulse op de PS4 en hij is erg tevreden..Draadloos, sterke accu, perfecte chat en ubergeluid..Lijkt mij sterk dat de komende nieuwe versie minder is..
    Goede keuze dus die nieuwe Pulse..

  17. 93 XP
    desneeuwman80's avatar

    Is die nieuwe Pulse die van €90,00 zwart met blauw??
    Want ik twijfel of ik die zou halen of de turtle beach px4..

  18. 361 XP
    Denders's avatar

    Op onze LAN heb ik het verschil tussen ‘gehoord’ tussen virtueel en TRUE surround.
    Wel moet ik aantekenen dat ik de True dolby op mn 4 jaar oude Tritton hoorde en de virtual Dolby op n Astro….

    En virtual op de Astro klonk echt FENOMENAAL..Geluid kwam echt van achter en van opzij…
    Mijn oude Tritton klinkt nog steeds prima,maar mijn volgende set wordt toch virtual..
    Plaatsing van geluid is echt beter…Eye opener voor mij….

    Een van mn BF4 maten speelt nu met de PS3 pulse op de PS4 en hij is erg tevreden..Draadloos, sterke accu, perfecte chat en ubergeluid..Lijkt mij sterk dat de komende nieuwe versie minder is..
    Goede keuze dus die nieuwe Pulse..

    check mijn post hierboven. Het is allemaal virtual.

  19. 46 XP
    amfri's avatar

    De nieuwe versie is de blauwe .
    Als het dezelfde onderdelen heeft dan de Pulse elite is het zeker een aanrader voor dat geld.
    Ik zou even de reviews afwachten .
    Volgende week zullen de eerste wel ergens verschijnen .
    Release datum is 10 februari dacht ik.

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

  20. 93 XP
    desneeuwman80's avatar

    De nieuwe versie is de blauwe .
    Als het dezelfde onderdelen heeft dan de Pulse elite is het zeker een aanrader voor dat geld.
    Ik zou even de reviews afwachten .
    Volgende week zullen de eerste wel ergens verschijnen .
    Release datum is 10 februari dacht ik.

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    Volgens mij kon je hem alleen niet draadloos verbinden met een telefoon of tablet en dat kan dacht ik wel met de PX4

  21. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Ik ga m kopen (de nieuwe PS4 Pulse) via Videogamesplus
    Site uit canada..Kost daar omgerekend 86 euro INCLUSIEF verzendkosten en wordt binnen 24 uur verzonden.
    Tel op ong 7 dagen tussen bestellen en bezorgen.

    Betrouwbare site, ik bestel er ook PS4 games en dat scheelt geld. Let wel op dat bij de games die je daar besteld niet alle DLC werkt die je in NL koopt. Maar voor SP games is het prima en scheelt gewoon bijna 10 a 15 euro per game..

    EDIT: Bij BOL is ie ook te koop voor 90,- vanaf 10 feb

  22. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Hoop voor je alleen dat het pakketje niet onderschept wordt door de douane. Dan gaat het je nog meer kosten dan die €90 dat hij in NL kost 🙂

  23. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Volgens mij kon je hem alleen niet draadloos verbinden met een telefoon of tablet en dat kan dacht ik wel met de PX4

    Er zit een kabel bij zodat je m ook kan verbinden met je smartfoom of tablet etc…Iddniet draadloos

    @ El Tigre: Ik ga m sowieso bij BOL bestellen, kan ik m bij mij om de hoek afhalen. EN volgens mij zit er geen tax op. dat geven ze meestal wel aan op de site, in elk geval bij bv de Astro sites.
    Bij de games heb ik ook geen tax hoeven betalen…Maar ik ga het risico idd niet lopen…

  24. 361 XP
    Denders's avatar

    Hoop voor je alleen dat het pakketje niet onderschept wordt door de douane. Dan gaat het je nog meer kosten dan die €90 dat hij in NL kost 🙂

    Dan kan je alsnog je belasting terug vragen bij die site met er bewijs dat je het in Nederland hebt betaald