Forum

Topic: Beeldkwaliteit LG tv met ps4

Anoniem's avatar

Ik heb dit probleem eigenlijk al sinds ik deze tv heb maar nu ik asassins creed 4 speel wordt het wel heel duidelijk. Eigenlijk sinds de ps4 generatie Bij snel bewegende beelden in een verder stilstaande omgeving treed er een soort wazigheid/vervaging/blur achtig iets op. Bij AC4 dus vrij vaak maar bijvoorbeeld met fifa bij de replay van de goals. Met rivals had ik dan weer geen last Ik kan de handleiding van mijn tv even niet vinden dus weet het model zo niet. Het is in ieder geval een LCD TV. 1080p full HD. Zomer 2010 was hij gloedje nieuw Hij heet een 200hz mode, die heb ik op hoog staan, begreep dat dat goed is voor games, verder heb ik bij de beeldinstellingen nog de mogelijkheden, ‘echte bioscoop’ en dynamisch contrast, misschien dat dit nog scheelt. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat iemand me in ieder geval kan vertellen hoe dat nou komt en wat er eventueel aan te doen is. TV zelf heeft overigens een gaming mode, die staat natuurlijk aan!

Hoor graag van jullie!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

26 reacties

  1. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Zet al die extra opties die het beeld mooier maken uit,gaming mode is niet altijd goed.Probeer zonder gaming mode….anders maar een nieuwe tv kopen.

  2. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Wat bedoel je precies met er zit een 200hz mode op en die heb ik hoog staan?
    Wat heb je dan precies hoog staan?

  3. 382 XP
    e-man's avatar

    Nou in het beeld menu zit een optie truemotion 200hz. Die kan ik dan laag hoog of uit zetten. Ik begrijp dat er dus verder weinig aan te doen is?

  4. 169 XP
    renzer1133's avatar

    Heb je dit probleem ook gehad met PS3 of met films etc.? Zo niet, grote kans dat het aan je PS4 gpu ligt.

  5. 382 XP
    e-man's avatar

    met de ps3 had ik dit ook af en toe. Ik denk dat het nu gewoon wat erger is geworden vanwege het feit dat alles nu 1080p is. Na wat kloten met het kleurbereik van mijn tv heb ik het in ieder geval kunnen verminderen, dus dat scheelt al.

  6. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Sowieso niet op dynamisch zetten

    Spelmode moet normaal goed zijn

  7. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Zal wel wat reacties krijgen, maar LG maakt gewoon niet de beste tv´s

  8. 8815 XP
    7th-son's avatar

    spelmodus hoort die 200hz juist uit te zetten
    games zijn er niet voor gemaakt en je krijgt die afschuwelijke waas in je games

    zet het 200hz gedoe uit, en het is een hele verbetering
    het loopt misschien minder soepel, maarhet is wel beter

  9. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Zal wel wat reacties krijgen, maar LG maakt gewoon niet de beste tv´s

    inderdaad

  10. 382 XP
    e-man's avatar

    Mijn volgende tv wordt ook zeker geen LG meer. Ik zal de 200 HZ eens uitzetten ! Bedankt allemaal, na wat kloten is het al veel minder. Die waas is inderdaad wat ik bedoel.

  11. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Idd die truemotion moet je uitzetten,je tv is niet 200herz.Die 200 herz wordt softwarematig opgevoerd,denk dat je tv maar 50 herz is (paneel).

  12. 382 XP
    e-man's avatar

    Dat hielp inderdaad. Bedankt guys!

  13. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    LG tv’s worden nooit aangeraden voor gaming. Die hebben vaak last van input lag. Maar relax dat het al opgelost is 😉

  14. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    LG tv’s worden nooit aangeraden voor gaming. Die hebben vaak last van input lag. Maar relax dat het al opgelost is 😉

    Precies wat jij zegt.

  15. 382 XP
    e-man's avatar

    input lag heb ik dan weer geen last van. Alleen dit gezeik dat dat beeld blurred. Beetje eigen schuld, had de 200 hz aangezet in de gaming modus. Ik dacht dat het goed was!

  16. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Zal wel wat reacties krijgen, maar LG maakt gewoon niet de beste tv´s

    Haha, waar baseer jij dat op dan?
    Neem aan dat jij een samsung hebt?? (-;

    Heb nu een tijdje een smart tv van LG.
    Nooit geen probleem mee gehad.

    En daarbij is het belangrijk om de instellingen juist te hebben.
    Als je dat niet hebt dan, ziet het op elk tv niet uit ongeacht welk merk je hebt

  17. 50 XP
    Dylan1812's avatar

    Ik heb zelf ook een LG 42 inch smart tv maar heb met mijn ps3 nooit problemen gehad! Ga er vanuit dat ik dat met mijn ps4 dus ook niet zal hebben

  18. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb ook ooit een LG tv gehad, en had problemen dat de tv bij donkere beelden mijn Back-light bijna uitzette waardoor game’s als GTA4 enz soms bijna onspeelbaar werden. Heb toen naar een paar maanden gezeur eindelijk de LG om kunnen ruilen voor een Panasonic plasma tv.

  19. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Lang leve handmatige instelmodus op mijn tv. Nergens last van en heb toch echt een LG.

  20. 382 XP
    e-man's avatar

    Vooral geluidsmatig is LG zwakker dan de concurrentern vind ik

  21. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Panasonic en Sony hebben de beste kwaliteit. Samsung en LG zijn heel sterk of het smart tv gedeelte. Maar goed voor gamen is een Plasma het beste.

  22. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik heb een 32′ inch LG tv, heerlijk tv’tje.
    Veel beter dan menig Philips en Samsung tv’s, slome apparaten.
    Maar met de juiste instellingen zitten er met veel merken weinig verschil in.
    Mensen hier hebben waarschijnlijk eens een keer een youtube fragmentje bekeken, en denken dan te weten wat input lag is en op welk merk tv’s dit zich afspeelt. Een monitor of een plasma, ja dan merk je verschil, verder zijn de verschillen te verwaarlozen.

  23. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Mensen hier hebben waarschijnlijk eens een keer een youtube fragmentje bekeken, en denken dan te weten wat input lag is en op welk merk tv’s dit zich afspeelt.

    Volgens mij gaat het hier over Frame-interpolatie. Ook wel 100Hz, 200Hz of 400Hz technologie genoemd. Bij LCD/LED TV’s wordt vaak gebruik gemaakt van frame interpolatie. Dat betekent dat de TV er zelf extra tussenliggende beelden bij verzint, zodat je geen 25 beelden per seconde krijgt maar bijvoorbeeld 50 of 100 beelden per seconde. De marketing spreekt dan van een 100 Hz resp. een 200 Hz TV omdat ze niet de framerate van 25 Hz maar de fieldrate van 50 Hz als uitgangspunt nemen. Daar begint de volksverlakkerij dus al.

    De reden waarom fabrikanten van LCD/LED TV’s vaak frame-interpolatie toepassen is dat ze op die manier willen proberen om de tekortkomingen van LCD panelen voor weergave van bewegende beelden te verbloemen. LCD/LED panelen hebben de eigenschap dat pixels een eenmaal ingestelde kleur vasthouden totdat die weer wordt veranderd (sample-and-hold). Maar die eigenschap is ongewenst bij de weergave van bewegende beelden, omdat die blurring veroorzaakt. Ook is het zo dat een pixel niet willekeurig snel van kleur kan veranderen, daar zitten altijd een aantal milliseconden tussen, en bovendien is de tijd die een pixel nodig heeft om van kleur te veranderen ook nog eens afhankelijk van de begin- en de eindkleur. Dat biedt fabrikanten prachtige mogelijkheden om klanten te bedonderen met de specificaties van panelen, omdat er geen eenduidige (gestandaardiseerde) manier bestaat om de snelheid van een paneel te meten.

    Interpolatie betekent altijd dat je er iets bij verzint wat er eigenlijk niet is, en artefacten zijn dan ook onvermijdelijk. Frame interpolatie kan er inderdaad voor zorgen dat snel bewegende objecten niet of minder onscherp worden (een bonus bij het bekijken van bijvoorbeeld sportwedstrijden) maar kan er ook in resulteren dat bewegingen op een onnatuurlijke manier worden weergegeven of dat beelden overdreven ‘vloeiend’ worden weergegeven op een manier die niet strookt met de werkelijkheid.

    Met name cinefielen hebben een bloedhekel aan dergelijke artefacten, omdat die maken dat filmmateriaal er uit gaat zien als matig videomateriaal. Een beetje cinefiel wil een film op Blu-ray kunnen zien precies zoals die bedoeld is, met 24 frames per seconde (progressief, dus zonder interlacing) en vooral ook zonder frame interpolatie, zodat de look and feel van het filmmateriaal (inclusief de weergave van film grain) zoveel mogelijk bewaard blijft. Daarom is de frame interpolatie ook altijd uitschakelbaar. In veel gevallen wordt deze al automatisch uitgeschakeld wanneer de gebruiker een zogenaamde cinema mode selecteert of wanneer er progressieve signalen met 24 Hz worden aangeboden via een HDMI ingang van het toestel.

    Een andere categorie gebruikers die beslist niet zit te wachten op frame interpolatie zijn gamers. Alle (elektronische) bewerkingen die op videosignalen worden uitgevoerd kosten tijd en dragen daarmee bij aan de zogeheten input lag, dat is de tijd die verloopt tussen het aanbieden van een signaal op een externe ingang van het toestel en het moment waarop het aangeboden signaal daadwerkelijk op het scherm verschijnt. Daarom wordt vaak voorzien in een zogenaamde game mode waarbij zoveel mogelijk beeldbewerkingen worden overgeslagen.

    Al met al is frame interpolatie dus nogal een mixed blessing. Het is beslist niet zo dat een hogere frame rate verkregen door frame interpolatie ook altijd een beter resultaat oplevert. Voor de bewegingsresolutie maakt het al helemaal geen verschil, omdat die bepaald wordt door de frame rate van de bron, en die ligt vast op 24 Hz voor filmmateriaal via Blu-ray en vast op 25 Hz voor de meeste TV-uitzendingen (uitgezonderd HDTV met 720p 50 Hz).

  24. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Haha, waar baseer jij dat op dan?
    Neem aan dat jij een samsung hebt?? (-;

    Heb nu een tijdje een smart tv van LG.
    Nooit geen probleem mee gehad.

    En daarbij is het belangrijk om de instellingen juist te hebben.
    Als je dat niet hebt dan, ziet het op elk tv niet uit ongeacht welk merk je hebt

    Ik heb een Panasonic Viera. Laatst was ik bij de Saturn, en de Panasonic schermen waren veruit het mooist.

  25. 169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Hier een panasonic smartvierra 42 inch ideaale tv om te gamen, mijn mening dan

  26. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik heb zelf deze 55″ LED TV LG 55LM760S http://www.lg.com/nl/images/televisies/55lm760s/gallery/medium02.jpg

    Als ik heel eerlijk ben had ik liever een plasma van Panasonic. Maar dat was weer 400 euro duurder.
    Desalniettemin ben ik erg tevreden met de TV. Hier kan ik zeker weer een paar jaar mee vooruit.