Forum

Topic: Video’s haperen

Anoniem's avatar

Beste,

Sinds kort heb ik een probleem met het bekijken van video’s op mijn laptop. Op het moment dat ik een video start loopt alles goed, echter na een minuut of 10 gaat het beeld verschrikkelijk haperen. Als ik het beeld dan van grote verander (fullschreen naar klein en andersom) loopt die weer even goed, maar begint al snel weer met haperen.
Ik heb het probleem alleen NIET bij Windows Media Player, echter kan deze heel veel formaten niet goed afspelen en externe subs zijn ook geen pretje.
Programma’s waar die wel hapert zijn: VLX, Quickplayer, Total Media Theater, Quickplayer, DivX plus player.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen?

Drivers van mijn pc zijn up to date.

Met vriendelijke groet,

Vincent Maarschalkerweerd

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 30 XP
    AssassinNL's avatar

    heb laatst ook zoiets gehad met mn laptop kwam omdat de laptop te warm werd bij mij ,ik heb m opengemaakt en de ventilators erin schoongemaakt daarna geen last meer ervan gehad(is ong 2 maanden geleden nu)had gewoon op youtube model nr v de laptop ingetypt en zijn genoeg videos over hoe je t moet doen ,michien heb je er wat aan :p
    mvg

  2. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    wat zij de spec van je pc vinnie1234

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Beste,

    Sinds kort heb ik een probleem met het bekijken van video’s op mijn laptop. Op het moment dat ik een video start loopt alles goed, echter na een minuut of 10 gaat het beeld verschrikkelijk haperen. Als ik het beeld dan van grote verander (fullschreen naar klein en andersom) loopt die weer even goed, maar begint al snel weer met haperen.
    Ik heb het probleem alleen NIET bij Windows Media Player, echter kan deze heel veel formaten niet goed afspelen en externe subs zijn ook geen pretje.
    Programma’s waar die wel hapert zijn: VLX, Quickplayer, Total Media Theater, Quickplayer, DivX plus player.

    Iemand enig idee hoe ik dit probleem moet oplossen?

    Drivers van mijn pc zijn up to date.

    Met vriendelijke groet,

    Vincent Maarschalkerweerd

    Download K-Lite Codec pack dan kan je WMP letterlijk alles incl subs afspelen

  4. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Download K-Lite Codec pack dan kan je WMP letterlijk alles incl subs afspelen

    dat kan VLC ook denk dat ze cpu te warm word

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    dat kan VLC ook denk dat ze cpu te warm word

    Heeft het probleem niet bij WMP. Weet niet hoeveel geheugen WMP gebruikt als VLC op de achtergrond maar denk meer.

  6. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Er zijn ook van die WD40 busjes te koop alleen dan met lucht erin, spuit je zo door een sleufje heen, hoop dan wel dat het stof eruit vliegt en niet ergens op iets anders wordt geblazen 😀

  7. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Heeft het probleem niet bij WMP. Weet niet hoeveel geheugen WMP gebruikt als VLC op de achtergrond maar denk meer.

    vlc kan ik makkelijk met een dual core en 4 gb gehuegen makkelijk mkv 1080p van 9gb met bitrate van 9 mb per sec denk dat het toch echt wat fout zit me ze cpu

  8. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    vlc kan ik makkelijk met een dual core en 4 gb gehuegen makkelijk mkv 1080p van 9gb met bitrate van 9 mb per sec denk dat het toch echt wat fout zit me ze cpu

    Kan inderdaad zijn maar wel raar dat WMP het wel aankan terwijl VLC minder belastend is in praktijk voor de CPU. Zou handig zijn als we de specs o.a. werkgeheugen weten.

  9. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Even een linkje naar de specs:
    http://www.vergelijk.nl/notebook/hp/pavilion_g6_1335sd_a8m46ea/specs.rhtml

    Het is gewoon een erg basic systeem, maar voorheen nergens last van gehad dat is ook waarom ik zo raar vind.

    Laptop word wel erg snel warm, maar als ik zorg dat de ventilatie maar goed open is heeft die hier geen last van. Ik zorg dan ook altijd als ik film kijk dat laptop zo staat dat ventilatie vrij is. Hij zit dan maximaal op een temperatuur van 54 graden!

    Nog even voor mensen die denken dat het te zwaar is. Programma’s al Photoshop draaien als een zonnetje. Heb er echt alleen kast van bij video’s.

  10. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    ligt niet aan de specs of temp zo te zien kijks eens bij taakbeheer wat er allemaal draait rechter muis klik windows balk

    en scan je pc met een virus scanner

    en welke windows versie gebruik je als je windows 7 service pack 1 heb had ik ook last van gehad ff die pack dan unitstal dan ff weer op new installeren

  11. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    54 graden moet het probleem niet zijn voor de belasting van je computer lijkt me.

    Je zegt dat je drivers up to date zijn, is het toevallig gebeurd na het installeren van een update van de drivers (van bijvoorbeeld je video kaart)?

    Als dat het geval is, zou het kunnen zijn dat restjes van de oude drivers zijn blijven staan en voor instabiliteit zorgen, of dat deze versie van de drivers niet echt lekker werken met je video kaart. Dan kan het beter zijn om een vorige, stabiele versie te installeren.

    Om je drivers 100% te verwijderen kan je Driver Sweeper gebruiken. http://www.guru3d.com/content_page/guru3d_driver_sweeper.html

  12. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    54 graden moet het probleem niet zijn voor de belasting van je computer lijkt me.

    Je zegt dat je drivers up to date zijn, is het toevallig gebeurd na het installeren van een update van de drivers (van bijvoorbeeld je video kaart)?

    Als dat het geval is, zou het kunnen zijn dat restjes van de oude drivers zijn blijven staan en voor instabiliteit zorgen, of dat deze versie van de drivers niet echt lekker werken met je video kaart. Dan kan het beter zijn om een vorige, stabiele versie te installeren.

    Om je drivers 100% te verwijderen kan je Driver Sweeper gebruiken. http://www.guru3d.com/content_page/guru3d_driver_sweeper.html

    Heey,

    Echt geweldig! Heb je programma gebruikt en al de drivers van video kaart verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Het werkt weer als een zonnetje en kan weer normaal film kijken.
    Echt bedankt!

    Vincent

  13. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Goed om te horen dat het heeft geholpen. Graag gedaan.