Forum

Topic: AC Unity menu problemen nog steeds niet verholpen?!!!

Anoniem's avatar

Ik heb een probleem. Zoals sommigen weten, is AC Unity wat gameplay betreft 30 fps locked. Maar zodra je naar de menu’s gaat zijn deze fps unlocked. Gevolg hiervan is dat de PS4 begint te stressen, de koeler als een gek gaat draaien en wat geluid betreft lijkt het of er een straaljager op het punt staat op te stijgen.

Sony heeft gereageerd door te adviseren de game niet te spelen zolang het niet opgelost is. Het doorspelen in deze omstandigheden verkort het leven van je PS4 of kan er zelfs voor zorgen dat deze beschadigd wordt.

Overigens het probleem doet zich ook bij de Xbox One en de PC voor.

Ubisoft heeft het probleem lang ontkent (het lag aan de consoles) maar na een strom van kritiek en klachten hebben ze erkend dat het aan de game ligt.

Ik heb dus een probleem. Ik heb AC Unity nu al maanden niet gespeeld. Ik heb het schijfje vanmiddag nog eens in mijn PS4 gedaan en de problemen blijken zich nog steeds voor te doen…

Kan Ubisoft hier zomaar mee weg komen?
Wat kan ik doen? Kan ik mijn geld terugvragen? Product voldoet in mijn ogen niet aan de eisen. Ik kan gewoon doorspelen maar ik riskeer wel mijn PS4. Of ik verkort drastisch de levensduur van de PS4.

Weet iemand of dit probleem nog eens wordt opgelost?
De meeste info die ik hierboven geef komt van de officiële Ubisoft forum.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 2498 XP
    gamexl's avatar

    Ik heb een probleem. Zoals sommigen weten, is AC Unity wat gameplay betreft 30 fps locked. Maar zodra je naar de menu’s gaat zijn deze fps unlocked. Gevolg hiervan is dat de PS4 begint te stressen, de koeler als een gek gaat draaien en wat geluid betreft lijkt het of er een straaljager op het punt staat op te stijgen.

    Sony heeft gereageerd door te adviseren de game niet te spelen zolang het niet opgelost is. Het doorspelen in deze omstandigheden verkort het leven van je PS4 of kan er zelfs voor zorgen dat deze beschadigd wordt.

    Overigens het probleem doet zich ook bij de Xbox One en de PC voor.

    Ubisoft heeft het probleem lang ontkent (het lag aan de consoles) maar na een strom van kritiek en klachten hebben ze erkend dat het aan de game ligt.

    Ik heb dus een probleem. Ik heb AC Unity nu al maanden niet gespeeld. Ik heb het schijfje vanmiddag nog eens in mijn PS4 gedaan en de problemen blijken zich nog steeds voor te doen…

    Kan Ubisoft hier zomaar mee weg komen?
    Wat kan ik doen? Kan ik mijn geld terugvragen? Product voldoet in mijn ogen niet aan de eisen. Ik kan gewoon doorspelen maar ik riskeer wel mijn PS4. Of ik verkort drastisch de levensduur van de PS4.

    Weet iemand of dit probleem nog eens wordt opgelost?
    De meeste info die ik hierboven geef komt van de officiële Ubisoft forum.

    Aan Moderator: Ik heb dit bericht per ongeluk op de verkeerde plek gepost! Hij hoort bij “Playstation 4 Games’. Ik heb ‘m daar opnieuw gepost. Wil je dit bericht sluiten of verwijderen a.u.b.? Mensen die reageren graag bij de ‘Playstation 4 Games’ thread a.u.b.!

    Sorry voor het ongemak!

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ik snap je probleem niet. Dat menu zit je toch maar 10 seconden in, nl om het spel zelf te starten? Daarna is er niks aan de hand (en serieus, zelfs in het hoofdmenu kan je gewoon blijven, als je PS4 gewoon geventileerd staat, gaat die echt niet stuk van een spel).

    Ofwel, je ziet een beetje spoken.

  3. 152 XP
    Ghost-Fighter's avatar

    Ik snap je probleem niet. Dat menu zit je toch maar 10 seconden in, nl om het spel zelf te starten? Daarna is er niks aan de hand (en serieus, zelfs in het hoofdmenu kan je gewoon blijven, als je PS4 gewoon geventileerd staat, gaat die echt niet stuk van een spel).

    Ofwel, je ziet een beetje spoken.

    Het gebeurt ook bij het aanpassen/kopen van je loadout, het uitgeven van je skillpoints of het bekijken van je brotherhood. Je zit dus best vaak in het “menu”.

    @Mithrandir: Als ik de klacht Google dan zijn er veel mensen die er last van hebben en over klagen, maar geen statement van Sony of Ubisoft om de game niet te spelen.
    @gamexl Een linkje naar de bron zou dus wel fijn zijn.

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Graag een linkje naar het officiele Sony advies om AC Unity niet te spelen. Ik geloof daar namelijk helemaal NIETS van.

  5. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Ik wilde de game kopen via marktplaats, maar nu ik dit zo lees…

  6. 249 XP
    Timon's avatar

    Wilde m net gaan kopen, maar dit klinkt inderdaad niet best

  7. 2498 XP
    gamexl's avatar

    Het gebeurt ook bij het aanpassen/kopen van je loadout, het uitgeven van je skillpoints of het bekijken van je brotherhood. Je zit dus best vaak in het “menu”.

    @Mithrandir: Als ik de klacht Google dan zijn er veel mensen die er last van hebben en over klagen, maar geen statement van Sony of Ubisoft om de game niet te spelen.
    @gamexl Een linkje naar de bron zou dus wel fijn zijn.

    Op de officiële forum van Ubisoft waar dit probleem wordt besproken zegt één van de gamers dt hij dit advies heeft gekregen van Sony. Het is dus geen statement die ze officieel naar buiten hebben gebracht, maar een persoonlijk advies naar een consument toe.

    Op de vijfde pagina van de thread kun je het vinden:
    forums.ubi.com/showthread.php/955623-In-game-menus-loud-fan-noise-Forums

  8. 2498 XP
    gamexl's avatar

    Voor gamers die graag een link naar de bron willen:

    forums.ubi.com/showthread.php/955623-In-game-menus-loud-fan-noise-Forums

  9. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Hearsay dus… Dit is nl een advies dat een sony vertegenwoordiger nooit KAN geven, zonder represailles van Ubisoft te krijgen. Maar, ik zal er vanavond zelf ook eens naar kijken.

    Maar nogmaals, je kan het spel gewoon spelen, zeker als je gewoon die menus een beetje mijdt.

  10. 2498 XP
    gamexl's avatar

    Het is een advies van een Sony medewerker. Waarschijnlijk Helpdesk. Maar het advies is niet zo vreemd. Ook ik maak me zorgen wanneer mijn PS4 zo luid wordt dat ik bang ben dat ie ieder moment ermee kan gaan stoppen.
    Overigens, ik heb de menu’s wel degelijk nodig. Om wapens aan te passen, skills te kopen, mijn karakter te upgraden, achtergrond informatie te lezen, noem maar op! Meer dan ooit heb je de menu’s nodig bij AC.

    En mijn PS4 staat op een goed geventileerde plaats. Dus niet ingebouwd. Maar als je de berichten in het forum van Ubisoft naleest dan kom je er op den duur achter waarom de PS4 zo reageert. Ook de frustratie van al die gamers die eerst genegeerd werden valt er af te lezen.

    Ik ga mijn PS4 er niet op riskeren in ieder geval. Hopelijk fiksen ze dit nog bij Ubisoft…

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    1 topic is genoeg, heb ze samengevoegd. Zelfde topic in 2 fora openen is niet de bedoeling…

  12. 2498 XP
    gamexl's avatar

    1 topic is genoeg, heb ze samengevoegd. Zelfde topic in 2 fora openen is niet de bedoeling…

    Dat klopt M4GN3T, daarom had ik een moderator verzocht de post bij de sectie ‘Off topic’ te verwijderen.
    Kijk maar in deze thread bij het tweede bericht. Die mag overigens ook weg want het is bijna een dubbele post. 😉
    Sorry voor het ongemak! Maar ik kon die eerste post niet meer verwijderen dus heb ik ‘m later nog eens in de goede thread gepost.

  13. 152 XP
    Ghost-Fighter's avatar

    Ik ga mijn PS4 er niet op riskeren in ieder geval. Hopelijk fiksen ze dit nog bij Ubisoft…

    De laatste update (update 5) is 1,5 maand oud, sindsdien is er helemaal niks meer bekend gemaakt of er nog aan een volgende update gewerkt wordt. Ik zou er als ik jou was niet op hopen, ik vermoed dat ze alle (ontwikkelaars) pijlen op het volgende deel gericht hebben.

  14. 2 XP
    drTree's avatar

    Ik heb niets geupdated en blijf genieten en spelen met Unity. Zou mijn PS4 moeten gaan blazen dan? Mankeert niets aan, zou niet weten wat er fout is of verbeterd zou moeten worden…
    Aanrader dit spel, heerlijk

  15. 2498 XP
    gamexl's avatar

    Ik heb niets geupdated en blijf genieten en spelen met Unity. Zou mijn PS4 moeten gaan blazen dan? Mankeert niets aan, zou niet weten wat er fout is of verbeterd zou moeten worden…
    Aanrader dit spel, heerlijk

    Als jij het probleem niet hebt dan zou ik zeggen; prijs je gelukkig. Heb je nooit een upate gedaan van het spel?