Forum

Topic: wat willen jullie dat er aan de ps4 veranderd word (functies bijv.)

Anoniem's avatar

nou de titel zegt het al, wat willen jullie anders aan je ps4 ? je mag het ook over veranderingen aan je ps3 hebben maar dit artikel is voornamelijk voor de ps4.
ik wil hier geen ruzies en discussies. als iemand het niet met een ander eens is dat is dan zeer spijtig maar dan stuur je diegene maar een privebericht ofzo.
dus niet opschrijven of je het met iemand oneens bent. maar als je iemand iets ziet schrijven wat al in de ps4 zit dan mag je dat natuurlijk wel vertellen (mits het niet neerbuigend is) dit topic is geinspireerd op een artikel op de psx sense hoofdsite: http://www.psx-sense.nl/190251/sony-vraagt-om-feedback-en-requests-betreffende-de-features-op-de-ps4/#comment-461609

hier zijn een paar suggesties van mij.

1. de mogelijkheid om op precies dezelfde manier als op de ps3 achtergronden en thema’s te installeren op je ps4. inclusief de optie om je achtergrond helderder of donkerder te maken (net als op de ps3)

2. alle soorten media op je ps4 te kunnen zetten net als bij de ps3 bijv. foto’s video’s en muziek. maar ook nieuwe types media als tekst. of misschien heel leuk: digitale stripboeken.

3. dat de uitknop een uitknop word die je niet lang in moet houden voor ie echt uitgaat. gewoon een instant uitknop en als je je ps knop op je controller inhoud, meteen in je menuutje een power off optie zien staan. zoals bij de ps3 ook was. of misschien kan dit (gedeeltelijk) bereikt worden via een (beperkte) “customize button functions and menu’s” optie.
a la programeerbare knoppen op een gamingtoetsenbord/muis.

4. de optie om ongebruikte pictogrammen in je ps4 hoofdmenu te verwijderen/verbergen pictogrammen als: whats new, spotify, music unlimited (die is echt belachelijk dat je hem niet kan verwijder want je kan het programma niet eens meer gebruiken!!!!!!!!!), the playroom etc.

5. de optie om wel gebruikte pictogrammen te verbergen.

6. (nieuw) de interface van het berichjen sturen is mooier, maar slechter. als ik twee vraagtekens in wil drukken is dat altijd een gekut omdat ie dan naar dat schuine streepje gaat ( / ) en caps lock werkt niet lekker. zo gaat het maar door. heel jammer.
ik vind wel dat je dan al die berichjes als tekstballonnetjes bij je avatar ziet staan veel beter dan steeds individuele berichten moeten openen zoals op de ps3.

ik hoop dat andere mensen ook dit soort nuttige suggesties (althans ik hoop dat ze nuttig zijn lol) hebben. ik hoor ze graag. ik zal ook wel op nieuwe/andere ideeën komen en die voeg ik dan toe aan het originele bericht/topic ipv. een nieuw bericht te plaatsen. dus als je het interessant vind hoef je niet het hele topic door!!!!

p.s. ik vind eigenlijk dat je het over nieuwe dingen voor alle platforms mag hebben hier. of het nou voor een sony console is of niet.
het is nog steeds voornamelijk voor de ps4 en ook geinspireerd door een artikel voor de ps4 vandaar dat ik het topic hier heb geplaatst

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 573 XP
    Dutchpride0318's avatar

    Kort maar krachtig: zowieso alles wat de ps3 ook heeft!! , niet dat ik het mis want heb de ps3 ook nog staan maar vind gewoon dat een opvolger niet minder kan hebben dan zijn voorganger!

    Persoonlijk vind ik de xbox one een super console met betrekking tot de functies! Heerlijk om je upc mediabox aan te sluiten op je xbox one om op die manier tv en te gamen op 1 scherm tegelijk! ( keep on hating boys)

  2. 172 XP
    ThatCrazyDutchDude's avatar

    Externe hdd…

  3. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Nummer 3 bestaat al gedeeltelijk. Als je de ps knop ingedrukt houdt kom je in een menu waar je hem gelijk uit kan zetten.

  4. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    punt 2 ivm de optionfiles voor PES 🙂

  5. 371 XP
    Booyah's avatar

    PSN naam veranderen!

  6. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Kort maar krachtig: zowieso alles wat de ps3 ook heeft!! , niet dat ik het mis want heb de ps3 ook nog staan maar vind gewoon dat een opvolger niet minder kan hebben dan zijn voorganger!

    Persoonlijk vind ik de xbox one een super console met betrekking tot de functies! Heerlijk om je upc mediabox aan te sluiten op je xbox one om op die manier tv en te gamen op 1 scherm tegelijk! ( keep on hating boys)

    Wie is er nu de fanboy. 😉

    Ik speel er games op en netflix meer heb ik niet nodig. Als ik game kijk ik niettegelijk TV want waarom zou ik anders gamen daar wil ik mijn aandacht bij hebben. Leuke optie maar daar koop in nog geen console voor. Liever een WiiU met wat meer leuke nintendo games.

    Even ontopic nu weer. De thema´s kunnen veranderen wie online komt zou leuk zijn. Ik moet je eerlijk zeggen ik download eigenlijk nooit films ik dus ik mis DLNA niet echt ook met netflix. Muziek luisteren heb ik ook nooit gedaan op de PS3 tenzij iemand een paar biertjes komt drinken en gebruik ik 90 % van de tijd netflix voor een filmpje.

    Punt 1 is een goede.
    Punt 2 is ook een goed ik zal alleen heeel weinig gebruiken.
    Punt 3 ik zet de console uit via mijn controller waarom zou ik eigenlijk die knop gebruiken?
    Punt 4 ik zou inderdaad de pictogrammen wat willen kunnen ordenen misschien zelfs wat mapjes aan kunnen maken op te categoriseren.
    Punt 5 is voor mij punt 4 eigenlijk.

  7. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Nummer 3 bestaat al gedeeltelijk. Als je de ps knop ingedrukt houdt kom je in een menu waar je hem gelijk uit kan zetten.

    je komt in een menu, en dan moet je naar een sub menu (power opties geloof ik) en dan pas kan je hem uitzetten.
    ik wil het net zoals de ps3 hebben.

    Kort maar krachtig: zowieso alles wat de ps3 ook heeft!! , niet dat ik het mis want heb de ps3 ook nog staan maar vind gewoon dat een opvolger niet minder kan hebben dan zijn voorganger!

    Persoonlijk vind ik de xbox one een super console met betrekking tot de functies! Heerlijk om je upc mediabox aan te sluiten op je xbox one om op die manier tv en te gamen op 1 scherm tegelijk! ( keep on hating boys)

    ik heb geen xbox one maar ik ben het helemaal met je eens. ps4 hoort een stap vooruit te zijn en niet achteruit.

  8. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    helemaal niks, wees maar blij met wat de PS4 al aanbied.

  9. 431 XP
    Hiska's avatar

    Alleen de notificatie wanneer vrienden online komen…

  10. 4299 XP
    Peter01's avatar

    helemaal niks, wees maar blij met wat de PS4 al aanbied.

    nou nee dus. aangezien ik 400 euro heb neergelegd voor mijn console (net zoals miljoenen andere mensen) verwacht ik daar iets voor terug.
    ik wil vooruitgang en niet achteruitgang. ja de ps4 is een krachtige console, de krachtigste ooit zelfs. maar dan moet je niet een stap teruggaan in functies. de games zijn een stuk mooier. alhoewel ik daar het punt niet echt van inzie. de ps3 games waren mooi genoeg. gameplay is en zal altijd belangrijker zijn. maar dat even terzijde. als je de next gen-heid van je console alleen maar in je game zelf merkt (en dat vaak jammergenoeg aleen maar in graphics) en in geen enkele andere van je ps4 functies. is dat best jammer.
    de xbox one schijnt het wel goed te doen qua functies, dus waarom de superieure ps4 niet ? je krijgt niet eens een bericht als je maten online komen.
    je kan geen wallpaper installeren. je kan geeneens een mp3tje op je harde schijf zetten. dat is allemaal pure bullshit. sony kan en moet beter doen dan dit.

    ik ben zelfs op het punt beland dat ik zeg: ik zou zo de functie om op de achtergrond te installeren en downloaden inleveren om de functies van de ps3 terug te krijgen.

  11. 490 XP
    Goregash's avatar

    Mooie punten allemaal en hoef er eigenlijk niets aan toe te voegen. Ben het er ook mee eens dat we vooruitgang moeten boeken en niet achteruitgang.

    De NS brengt ook geen snellere trein die op tijd rijd maar dan kan je ineens niet meer zitten. Dingen die al in de PS3 zaten moeten er gewoon nog in zitten imo. Logische dingen iig. Verder een prima console maar het voelt soms wel een beetje rushed om xbox te naaien. Maar in the end zijn we zelf een beetje genaaid.

  12. 257 XP
    iNSo's avatar

    DLNA Support, Notificatie als vrienden online komen, wallpaper veranderen, media opslaan op de HDD van de PS4 (Liefst met MKV en FLAC support) , Chat audio over de TV laten lopen , Ondersteuning voor games uit vorige generaties ( emu ) , Avatars die ik gekocht heb kunnen wisselen , Geanimeerde avatars , Volledige chat voorversterking over USB zodat ik geen chat kabel in m’n headset hoef te prikken .

  13. 58 XP
    Imrolini's avatar

    Een optie om offline te verschijnen

  14. 4299 XP
    Peter01's avatar

    DLNA Support, Notificatie als vrienden online komen, wallpaper veranderen, media opslaan op de HDD van de PS4 (Liefst met MKV en FLAC support) , Chat audio over de TV laten lopen , Ondersteuning voor games uit vorige generaties ( emu ) , Avatars die ik gekocht heb kunnen wisselen , Geanimeerde avatars , Volledige chat voorversterking over USB zodat ik geen chat kabel in m’n headset hoef te prikken .

    mkv support is echt een hele goede ja. backwards compatibility ook. maar daar kan je naar fluiten. anders kunnen ze net zo goed geen hd remakes uitbrengen.
    laten we trouwens gewoon zeggen dat er voor zown beetje elk audio en video en foto bestand ondersteuning moet komen. als je dat op de pc met gratis programmas kan, moet sony dat makkelijk op de een of andere manier op de ps4 ook kunnen regelen. ik wil ook gifjes af kunnen spelen in een slideshow. dat zou awesome zijn.geanimeerde avatars is een episch idee.

    Een optie om offline te verschijnen

    net zoals op de ps3. das ook een goed idee. dan laten mensen je tenminste met rust. (of niet maar das dan hun probleem lol)

    kan iemand mij trouwens uitleggen wat DLNA is ? streamen ofzo ?

  15. 257 XP
    iNSo's avatar

    DLNA zorgt ervoor dat je veel gemakkelijker bestanden kan streamen over jou eigen netwerk. Het is een techniek gemaakt door sony en intel, dus het is best wel slecht dat de ps4 het niet ondersteund.

  16. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    nou nee dus. aangezien ik 400 euro heb neergelegd voor mijn console (net zoals miljoenen andere mensen) verwacht ik daar iets voor terug.
    ik wil vooruitgang en niet achteruitgang. ja de ps4 is een krachtige console, de krachtigste ooit zelfs. maar dan moet je niet een stap teruggaan in functies. de games zijn een stuk mooier. alhoewel ik daar het punt niet echt van inzie. de ps3 games waren mooi genoeg. gameplay is en zal altijd belangrijker zijn. maar dat even terzijde. als je de next gen-heid van je console alleen maar in je game zelf merkt (en dat vaak jammergenoeg aleen maar in graphics) en in geen enkele andere van je ps4 functies. is dat best jammer.
    de xbox one schijnt het wel goed te doen qua functies, dus waarom de superieure ps4 niet ? je krijgt niet eens een bericht als je maten online komen.
    je kan geen wallpaper installeren. je kan geeneens een mp3tje op je harde schijf zetten. dat is allemaal pure bullshit. sony kan en moet beter doen dan dit.

    ik ben zelfs op het punt beland dat ik zeg: ik zou zo de functie om op de achtergrond te installeren en downloaden inleveren om de functies van de ps3 terug te krijgen.

    Tsja, ik zie de ps4 meer als een gameconsole en niet als mediabox. Dit is duidelijk mijn optiek en er mag ook anders over gedacht worden hoor hahaha.

  17. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Tsja, ik zie de ps4 meer als een gameconsole en niet als mediabox. Dit is duidelijk mijn optiek en er mag ook anders over gedacht worden hoor hahaha.

    ik zie de ps4 ook als console ipv mediabox. ik zag de ps3 ook zo. maar ik voel me achtergelaten/genaaid als er dingen die je met een vorige generatie consoles wel kon doen er niet meer inzitten. dat is een stap terug.