Forum

Topic: CoD AW montage

Anoniem's avatar

ik ben pas begonnen met call of duty montages/gameplays maken, ik hoor graag jullie reactie! tips, opbouwende kritiek en likes zijn altijd welkom.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Leuke eerste opzet!

    Paar tips (slaan niet allemaal op jouw movie maar misschien heb je er wat aan):

    – Pak alleen (wow!!, wtf!@#, omg#$^$%) kills, normale kills zoals die vanaf 1:40 op dat dak voegen naar mijn mening niet heel veel toe, die kill op 1:58 is een voorbeeld van hoe het wel moet ๐Ÿ™‚

    – Zorg voor diversiteit, in jouw geval met verschillende guns maar zie dat je het sniper montage hebt genoemd.

    – Pas op met de muziekkeuze, houd er zelf wel van maar is een beetje afleidend en storend als je er niet van houdt.

    – Houd de muziek bij 1 genre, dus niet van rock naar pop naar r&b.

    – Kijk naar andere fragmovies. Heb vroeger zeer veel counter-strike gespeeld en werden ook veel fragmovies gemaakt. (zie youtube, krijg je tevens wat ideeen met specialeffects etc.).

    – Maak het niet te lang, fragmovies gaan ook echt om de frags dus geen intro van 1min oid waarin je jezelf voorsteld en/of laat zien hoe goed je een videoprogramma onder de knie hebt :p. (= mijn mening)
    Hier een voorbeeld met zo’n in- en outro: https://www.youtube.com/watch?v=6y5OI1Q1KaA, verder super fragmovie.

    – Speel met de muziek, zie in het bovenstaande filmpje op 1:32 en 1:40

    – Niet TE veel effecten toepassen, zorg dat het goed zichtbaar is. Dus niet per frag of deel van de movie een andere filter (bv zwart wit of dat ouderwetse creme kleurige wat je op een telefoon kan met foto’s maken).

    – Slomo’s doen het altijd goed (zie voorbeeld movie).

    – Ingame geluiden niet teveel weglaten, zorgt juist voor de connectie en herkenbaarheid van de game als iemand het filmpje kijkt en de game zelf ook speelt.

    – Probeer bv niet elke 2 weken een movie te maken, wacht echt tot je genoeg vette kills etc hebt zodat het ook het kijken waard blijft.

    – Bij meerdere filmpjes zorg voor variatie, dus niet niet telkens zelfde opzet maar dan andere kills.

    – Doorgaan en succes!! ๐Ÿ™‚

  2. 6 XP
    arif020's avatar

    Leuke eerste opzet!

    Paar tips (slaan niet allemaal op jouw movie maar misschien heb je er wat aan):

    – Pak alleen (wow!!, wtf!@#, omg#$^$%) kills, normale kills zoals die vanaf 1:40 op dat dak voegen naar mijn mening niet heel veel toe, die kill op 1:58 is een voorbeeld van hoe het wel moet ๐Ÿ™‚

    – Zorg voor diversiteit, in jouw geval met verschillende guns maar zie dat je het sniper montage hebt genoemd.

    – Pas op met de muziekkeuze, houd er zelf wel van maar is een beetje afleidend en storend als je er niet van houdt.

    – Houd de muziek bij 1 genre, dus niet van rock naar pop naar r&b.

    – Kijk naar andere fragmovies. Heb vroeger zeer veel counter-strike gespeeld en werden ook veel fragmovies gemaakt. (zie youtube, krijg je tevens wat ideeen met specialeffects etc.).

    – Maak het niet te lang, fragmovies gaan ook echt om de frags dus geen intro van 1min oid waarin je jezelf voorsteld en/of laat zien hoe goed je een videoprogramma onder de knie hebt :p. (= mijn mening)
    Hier een voorbeeld met zo’n in- en outro: https://www.youtube.com/watch?v=6y5OI1Q1KaA, verder super fragmovie.

    – Speel met de muziek, zie in het bovenstaande filmpje op 1:32 en 1:40

    – Niet TE veel effecten toepassen, zorg dat het goed zichtbaar is. Dus niet per frag of deel van de movie een andere filter (bv zwart wit of dat ouderwetse creme kleurige wat je op een telefoon kan met foto’s maken).

    – Slomo’s doen het altijd goed (zie voorbeeld movie).

    – Ingame geluiden niet teveel weglaten, zorgt juist voor de connectie en herkenbaarheid van de game als iemand het filmpje kijkt en de game zelf ook speelt.

    – Probeer bv niet elke 2 weken een movie te maken, wacht echt tot je genoeg vette kills etc hebt zodat het ook het kijken waard blijft.

    – Bij meerdere filmpjes zorg voor variatie, dus niet niet telkens zelfde opzet maar dan andere kills.

    – Doorgaan en succes!! ๐Ÿ™‚

    bedankt voor alle tips ๐Ÿ™‚

    ik heb een nieuwe video upgeload, hoop dat je er ook even naar kan kijken.
    tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom

    https://www.youtube.com/watch?v=mbFc9DhveRc

  3. 4299 XP
    Peter01's avatar

    bedankt voor alle tips ๐Ÿ™‚

    ik heb een nieuwe video upgeload, hoop dat je er ook even naar kan kijken.
    tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom

    https://www.youtube.com/watch?v=mbFc9DhveRc

    ik vind wel dat je dat nummer uit south park moet gebruiken. “were gonna need an montage”

  4. 6 XP
    arif020's avatar

    ik vind wel dat je dat nummer uit south park moet gebruiken. “were gonna need an montage”

    hahah zou wel leuk zijn, maar je mag alleen muziek gebruiken zonder copyright.

  5. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Muziek al beter inderdaad ๐Ÿ™‚ zou kijken of je wat met slomo/zoom/fast forward etc kunt doen.

    Maar je gaat nu alle guns af en over een maand the best of? :p

  6. 6 XP
    arif020's avatar

    Muziek al beter inderdaad ๐Ÿ™‚ zou kijken of je wat met slomo/zoom/fast forward etc kunt doen.

    Maar je gaat nu alle guns af en over een maand the best of? :p

    bedankt,

    the best of… is een goed idee daar ga ik zeker naar kijken