Forum

Topic: filesysteem op de harde schijf is beschadigd ( help)

Anoniem's avatar

Hallo, als ik mijn ps3 opstart komt er steeds op:

het filesysteem op de harde schijf is beschadigd en zal worden hersteld.

bevestigen

En alsik dan bevestig, begint hij te herstellen maar na 100% valt ie uit en start hij opnieuw op met hetzelfde probleem
ook als ik hem uitzet en opnieuw wil doen zegt ie hetzelfde

Iemand die mij kan helpen????
opgelost

Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in “Safe Mode”

Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

Hoe komt u in de safe mode?

1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

De opties zijn:
1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
2. Restore Default Settings
3. Restore File System
4. Rebuild Database
5. Restore PS3 System
6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 3.
Helpt dit niet, kies dan voor optie 4/ 5. Het enige nadeel hiervan is dat dan alle opgeslagen gegevens verloren kunnen gaan.

Mocht dit allemaal niet baten, dan zal de Ps3 naar ons moeten worden opgestuurd. Hiervoor kunt u het beste telefonisch met ons contact opnemen.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u naar aanleiding van deze mail telefonisch contact opneemt met de helpdesk, verzoeken wij u het verwijzingsnummer uit deze mail bij de hand te houden.

SCE Support Center
optie 3 gedaan en hij werkt weer bedankt sony

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 8836 XP
    7th-son's avatar

    wat voor PS3 heb je? fat of slim?
    want ik geloof dat er bij de Fat een soort rescue systeem was ingebouwd?
    durf alleen even niet meer te zeggen hoe je dat doet..

  2. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    harder schijf is stuk dat heb ik ook gehad doe maar voor de lol ander harder schijf in kan je zien dat die weer doet (6)

  3. 1 XP
    jorriti's avatar

    Oke, ik heb het allemaal gedaan. Optie 3 blijkt bij mij niet te werken. Hij laad even, maar daarna krijg ik weer hetzelfde scherm met filesysteem op harde schijf beschadigd. Optie 4/5 doe ik liever niet, zijn er eventueel nog andere dingen om het probleem op te lossen?

  4. 1 XP
    Ryan1302's avatar

    Mijn ps3 blijft da maar terug aangeven ik heb die dingen gedaan dat jullie zeiden en het werkt nicks want er komt alleen maar die HDMI uitvoering en als ik da heb gedaan dan komt die harde schrijf beschadiging weer op da beeld kun je wat andere opties geven ?

  5. Anoniem -
    178.84.111.xxx's avatar

    Ik kom niet in de safe mode terwijl ik wel alle stappen doe? Bij mij stopt het na stap 2 ….? Er komt eerst van dat HDMI ding en daarna komt er te staan dat het beschadigd is…

  6. Anoniem -
    143.176.185..xxx's avatar

    Hoe lang duurt het voorbereiden

  7. Anoniem -
    88.99.148..xxx's avatar

    Als je optie 4 en 5 pakt behoud je dan je online opslag bijvoorbeeld van gta ofzo?

  8. Anoniem -
    143.179.38..xxx's avatar

    Hoelang kan optie 3 duren ?

  9. Anoniem -
    80.56.121..xxx's avatar

    Het helpt helaas niet

  10. Anoniem -
    Anoniem-4158's avatar

    @143.176.185..xxx:

    Echt he bij mij ook