Forum

Topic: ps3 doet raar met lezen van game

Anoniem's avatar

ik heb aantal spelen een der van had ik besteld fifa die doet het niet.
eerste keer dat ik hem der in deed deed hij het niet.
toen poeste ik hem wat op een deed het daarna.
de volgende ochtend wil ik het spel spelen doet hij het niet.
maar wel bij andere ps3. alle andere spellen doet het wel.
+ dvd en andere dingen op een cd bijv. foto en muziek doet het wel

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 593 XP
    tovenaar's avatar

    beetje moeilijke uitleg om te lezen. (spellingscontrole)

    kun je verder niet veel aan doen denk ik.. zou het wel in de gaten houden. misschien wort de blu-ray lezer wel slecht of moet je hem even schoonmaken omdat er stof in je ps3 zit..

    zou het verder zelf ook niet weten dus kan je niet verder helpen.

  2. 261 XP
    marcovk's avatar

    Doe de hoortesttt… Oh nee xD , doe de fan test

    Werkt niet als je 60GB model hebt, maar wel voor alle anderen, voor Slim model ben ik niet zeker, doe schakelaar achteraan uit, doe je vinger op de Eject toets en laat hem niet los, zet ondertussen met je andere hand bij de achterkant de hoofdschakelaar weer aan, en wacht even tot ie aanspringt en je fans ENORM hard gaan blazen, dan kun je je vinger loslaten.

    Wat er nu gebeurt : Je fans gaan op volle toeren draaien om de onderdelen wat meer stofvrij te maken, misschien helpt dit 😉

  3. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Kort maar krachtig: laser kapot. Tenzij ander games t wel doen

  4. 150 XP
    amstel's avatar

    Heb je is gehad dat de ps3 zichzelf reboot? dat had ik namelijk ook wel is ( met shaun white snowboarding ) ?

  5. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Doe de hoortesttt… Oh nee xD , doe de fan test

    Werkt niet als je 60GB model hebt, maar wel voor alle anderen, voor Slim model ben ik niet zeker, doe schakelaar achteraan uit, doe je vinger op de Eject toets en laat hem niet los, zet ondertussen met je andere hand bij de achterkant de hoofdschakelaar weer aan, en wacht even tot ie aanspringt en je fans ENORM hard gaan blazen, dan kun je je vinger loslaten.

    Wat er nu gebeurt : Je fans gaan op volle toeren draaien om de onderdelen wat meer stofvrij te maken, misschien helpt dit 😉

    Bij sommige ps3’s is dit toch schadelijk? had ik tenminste een keer gehoord een tijdje terug. weet niet in hoeverre dit waar is..

  6. 43 XP
    JBVisual's avatar

    als je buiten je garantie zit kijk dan op youtube hoe je je lens kan schoonmaken

  7. 35 XP
    Knetter0704's avatar

    doet mn ps3 alleen tot mn verbazing bij mn gloednieuwe Black Ops disc

  8. 593 XP
    tovenaar's avatar

    heb nu wat,

    ik kon elke game normaal spelen. alleen black ops kreeg ik af en toe foutmeldingen dat de disc vies was :S en heel veel vastlopers bij black ops…

    bij anderre games geen last van zoals hot pursuit, new vegas en medal of honor.

    nu start net vandaag black ops op en krijg weer een vastloper en even later een foutmelding…

    Nu leest me ps3 helemaal niets meer :S geen cd,dvd of games. de laser kapot ofzo.. heb hem net schoongemaakt maar mag niet baten..

    ik heb een ps3 classic 40 gig… *zucht* dus als dit je bekent in de oren klinkt berijd je maar voor…

  9. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    mijn ps3 loopt inderdaad ook erg veel vast met black ops.
    maar je kan de lens vervangen he, en desnoods de hele bluray drive. die zijn ook niet zo heel duur en erg makkelijk te vervangen.

  10. 1 XP
    TomTubbax's avatar

    Hallo gamers,

    Ik heb ongeveer ook zo’n probleem denk ik. Als ik mijn ps3 opstart en Bad Company 2 opstart ’s avonds dan laad hij mijn savings niet, doe ik dit overdag dan doet hij dat wel???? Waar kan dit aan liggen???

  11. 1 XP
    wweasll13's avatar

    Hee ik heb dit dus ook he maar ik heb de ps3 slim
    en bij mij doet ie dit alleen met Mw2 :/ ik wordt echt gestoord.
    verder alle games doen het behalve deze mw3 doet het gewoon.
    mw2 doe ik erin, dan doet ie het voor 10 seconde dan bam gaat ie naar startscherm!@@#$

    weet iemand hoe dat kan ? en hoe ik dit het beste kan oplossen?

  12. 874 XP
    Esromeron's avatar

    Zucht, helaas moet ik mij aansluiten bij bovenstaande mensen. Ik heb het probleem dat ik ‘disc-read’ errors krijg bij sommige spellen. MW3, Battlefield en Black Ops geven dit probleem. Andere spellen lijkt hij geen moeite mee te hebben.

    Ik ga eens op youtube opzoeken hoe dat laser cleanen werkt, een normale disc cleaner loste het probleem helaas niet op.

  13. 874 XP
    Esromeron's avatar

    Update:

    Sony gebeld, die raden me aan hem op te sturen. Heb toch eerst zelf nog geprobeerd schoon te maken met een speciale blu ray cleaner disc, echter, dat heeft niet geholpen.

    Ik vind het wel treurig dat dit mijn derde PS3 is en ze alle 3 al eens kapot zijn gegaan, elke keer hetzelfde soort probleem. Ik ga hem nu opsturen, vorige keer kon ik hem na 20 dagen ophalen.

    Als je PS3 buiten de garantie valt zou ik overigens zelf de lens proberen schoon te maken, staan genoeg youtube filmpjes online.

  14. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    bij black ops heb je vaak een probleem maar ja veel succes

    ik heb hem zelf niet maar mijn oom wel loopt vaak vast