Forum

Topic: hoe film (avc) in mp4 container ondertitelen?

Anoniem's avatar

Wie oh wie heeft enig idee, hoe ik een film met video Formaat AVC, welke verpakt is in een MP4 container kan ondertitelen ?
Gebruikte encoder is x264 core 80.
Het audio formaat is AAC (Advanced audio codec), en 6 kanaals.

Welk programma heb k nodig, om het MP4 bestand (]INCL. Ondertiteling op mijn PS3 ), af te spelen.

MP4 films met bovengenoemde codec, hebben een fantastische kwaliteit, daar kan Divx niet tegenop.

Ze worden vaak aangeboden, incl. SRT ondertiteling bestanden, in grootte van 1.5 Gb.

Maar PS3 ondersteunt volgens mij geen SRT subs, welke wel ?

Moet het SRT formaat misschien eerst omgezet te worden naar SSA ?

Kortom vele vragen, wie helpt me uit de brand !!!

Op de computer lukt het afspelen wel, door beide bestanden in dezelfde map te plaatsen, met dezelfde naam voor de bestand extensie.

Heb al vele uren besteed, maar het lukt maar niet.

Het groene driehoekje, geeft steeds geen ondertiteling bestand aanwezig.

Wie van jullie, heeft de oplossing ? (Niet de film zonder ondertiteling bekijken natuurlijk)

Met PS groet,

SonyLover

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 420 XP
    Zwerver7's avatar

    Ik had zelf ook een film van MP4 formaat ik heb het opgegeven…

  2. 46 XP
    Lexus's avatar

    Misschien opnieuw converteren met Xvid4PSP en dan het SRT bestand toevoegen. Volgens mij kun je de kwaliteit enzo gewoon hetzelfde laten blijven.

  3. 593 XP
    tovenaar's avatar

    je moet de film hard-subben.
    uitleg:

    eerst de film converten naar divx (kwaliteit is vaak in te stellen bij programmas dus kwaliteitsverlies is niet altijd aanwezig)

    en dan een programmatje downloaden, subs2divx, hier de link: http://userxp.tripod.com/sub2divx.htm

    aan de linkerkant staat met blauwe letters een download linkje. na het downloaden installeren.

    en nu de rest: als je een film hebt gedownload in divx formaat, en je download de ondertitels los (.srt bestand), zet je ze samen in dezelfde map.
    als dat allemaal goed loopt, en de subs lopen synchroon met je film, open je subs2divx.
    links boven klik je op “file”, daarna op open avi. je zoekt de film op op je harde schijf, en je klikt hem aan. dan zie je het eerste frame van de film in het programma staan, en daarboven staat: subtitle 1, subtitle 2, en new. je klikt op subtitle 1, en dan boven aan in het programma, naast file, klik je op subtitle, en dan op create divx. dan wacht je een minuutje of 3, dan staan er opeens 2 films in je map.
    de eerste is die zonder de ondertitels, en de 2de heb je net gemaakt, en daar moet je de naam van veranderen. stel je hebt spiderman gedownload, dan heet de film spiderman.divx. dit moet je veranderen in spidermannl.avi
    (het nl na spiderman is zodat de pc herkent dat het een andere film is)
    nu zou hij op je ps3/psp met ondertitels moeten lopen. wel even de ondertitles aanzetten, en niet schrikken als de film 3 seconden blijft hangen als je ze aanzet, dit hoort zo.

  4. 3 XP
    SONY-LOVER's avatar

    Lexus en Tovenaar hardstikke bedankt voor jullie snelle reacties !!!

    Ga eerst de MP4 film converteren naar Divx, met divX Plus Converter.

    Om dezelfde kwaliteit te behouden, duurt dit 1 uur en 48 min.

    Hierna ga ik proberen om met subs2divx de sub erin te zetten, ben benieuwd hoe lang dat duurt.

    Zou er echt geen snellere optie zijn om de sub rechtstreeks aan de MP4 container toe te voegen?

    Bijv. door muxen en demuxen met een bepaald programma, met Tsmuxer krijg ik het niet voor elkaar.

    Wie heeft nog een oplossing?

    Groet,

    SonyLover