Forum

Topic: Yellow Light of Death

Anoniem's avatar

Yo,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van jullie allemaal al weleens een YLOD hebben gehad en of je dit hebt kunnen fixen? Ik heb nog een 80GB staan met een YLOD en zou deze wel graag willen fixen. Nu heb ik in totaal drie PlayStation 3’s, dus niet dat ik er echt wakker van lig maar zou wel leuk zijn als ik ‘m weer up and running zou krijgen =).

Heat gun heeft overigens niet gewerkt, al x geprobeerd.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 1562 XP
    dikked's avatar

    ik heb het gehad met mijn 60GB versie
    ik heb hem laten reparen bij een winkel
    maar na 3 maanden deed hij weer hetzelfde dus ik weer terug en de man achter de toonbank zei dat ze het wel konden reparen maar dat er altijd grote kans is dat het weer terug komt
    dus na 4 reparaties konden ze er niks meer aan doen en is hij overleden
    moge hij rusten in vrede 😛

    P.S. heb alweer een nieuwe PS3 slim

  2. 150 XP
    amstel's avatar

    Ik heb een ps3 80 gb nu al bijna ruim anderhalf jaar en nog nooit last van gehad en slechts een enkele keer een vastloper ( vooral met AC2, werd verholpen met patch )

  3. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Ik dacht dat een YLOD vooral door het stof kwam. Misschien moet je hem eens open schroeven en kijken of de fans niet vol zitten met stof etc. Ik kan er echter compleet naast zitten, dus als ik jou was zou ik meerdere bronnen raadplegen;)

  4. 150 XP
    amstel's avatar

    denk dat het overigens ook slim is om hem niet een kastje ofzo te zetten, ik heb die van mij namelijk op men tv meubel gezet met aan alle kanten nog wat ruimte over zodat de warmte goed weg kan

  5. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    denk dat het overigens ook slim is om hem niet een kastje ofzo te zetten, ik heb die van mij namelijk op men tv meubel gezet met aan alle kanten nog wat ruimte over zodat de warmte goed weg kan

    Jep, dat is sowiezo slim met elke console. Naast t feit dat t een stoffige plek is kan hij vaak zijn warmte niet kwijt, vooral niet als het een erg smal kastje is waardoor de fan tegen de wal aan staat.

  6. 43 XP
    JBVisual's avatar

    tip aan iedereen:

    Ik run een bedrijfje wat zich bezighoud met reparaties van consoles. en ik weet ervaring dat de YLOD veroorzaakt wordt door stof.
    op youtube zijn er genoeg filmpjes te vinden die uitleg geven hoe je een ps3 stofvrij moet maken of de lens te reinigen.
    ik kan wegens aansprakelijkheid geen links geven naar filmpjes en ik zeg dat dit geheel is op eigen risico, als je zelf geen basiskennis hebt
    hoe je met hardware om moet gaan laat dit dan iemand anders doen.

    veel succes

  7. 150 XP
    amstel's avatar

    Want ik had um eerst in mijn tv meubel gezet, maar als je dan even een ander spel erin wou voelde je gewoon dat hij veels te warm werd dus daarom heb ik mijn ps3 maar erop gezet ipv. erin

  8. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik heb mijn ps3 al de hele tijd in de tv kast staan, het deurtje gaat open als ik aan het spelen ben, maar ik haal hem er nooit uit en ik heb nog geen problemen gehad. (afkloppen)

    ik heb wel een ps3 launch versie hier gehad van een maat met een YLOD. deze heb ik 7x kunnen repareren met heatgun en nieuwe koelpasta, maar na de 7de keer is hij helaas overleden.

  9. 150 XP
    amstel's avatar

    altijd jammer als een ps3 dood gaat 😛

  10. 132 XP
    Resistorfall1996's avatar

    Ik heb een 60Gb model ps3 met YLOD al zo’n maand :(. Kga hem laten repareren maar ik heb al een PS3 320gb Slim.

  11. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    is makkelijk zelf te maken. zoek op internet naar een tutorial van gilksy. zo heb ik er al eentje 6 of 7 keer gemaakt.

  12. 393 XP
  13. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Tip: Snel stof vrijer zonder stofzuiger 😛
    Doe de stroomschakelaar achter aan de ps3 uit, en houd de reject knop in
    Switch de stroomschakelaar weer aan en schrik niet xD

  14. 480 XP
    Flow's avatar

    Dacht dat YLOD alleen maar voor kwam bij de eerdere PS3 modellen? Die tuts werken inderdaad wel, het is te fixen, maar ja verdere details heb ik ook geen verstand van.

  15. 27 XP
    killerbrian007's avatar

    mijn ps3 heeft ook de YLOD ken ik lekker 150 euro betalen voor me ps3 lekker dan pff

  16. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    op ebay kan je koelpasta, zo een warmtepadje en nog paar andere dingen kopen voor een bundeltje voor 5 a 7 euro.
    Filmpje op youtube staat een tut hoe je alles moet fixen heeft bij mij geholpen en werkt perfect.
    Paar tips is altijd je ps3 15 cm ruimte geven heb verticaal laten staan bij de fat modellen btr voor ventilatie is bewezen uit onderzoek
    en de plaats goed 1x per week afstoffen.
    Sommige mensen stofzuigen hun ps3 1x per week zodat er geen stof zit en de kans op oververhitting kleiner is.
    Werkte bij mij in ieder geval wel:D

  17. 571 XP
    r03n_d's avatar

    De binnenkant van een elektronisch apparaat (als in console/pc) mag je nooit stofzuigen. Of ben ik nou de enige die dit weet?
    Als je een nieuw moederbord koopt bijvoorbeeld voor de PC, dan zit hier altijd zo’n speciale zak omheen tegen elektromagnetische straling oid. Als je gaat stofzuigen wek je juist datgene op waartegen die elektronica beschermd moet worden.
    (m’n uitleg sucked een beetje, maar ik denk dat iedereen hier wel eens van heeft gehoord, en het dus wel zal snappen)

  18. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    www.free-box.nl Aanrader

    Nooit zelf doen met een heatgun, aangezien deze dingen je PS3 nog meer kapot maken dan dat ze hem weer heel maken. In een ander topic wees ene wouter mij erop dat hij om de 3 maand weer met zijn heatgun in zn ps3 moest gaan porren omdat hij weer de YLOD kreeg.

    Deze man doet dit met zeer professioneel apparatuur die voor hem over de 1000en euro’s heeft gekost. Hij draagt zelfs een witte labjas zodat er geen statische elektriciteit vrijkomt tijdens het repareren van je ps3. Hij heeft het in een uurtje gefixt en je kunt in de tussentijd op een xbox spelen of gewoon de stad in gaan.

    Je kunt beter 1x naar deze man gaan en betaal je 60 euro zodat je PS3 weer voor een hele lange periode meegaat (bij mij nu al 5 maanden en werkt nog perfect), dan om de 3 maand zelf in je PS3 te gaan porren met een heatgun die uiteindelijk fataal voor je PS3 wordt.

    Hier nog een afbeelding van zijn apparatuur:
    https://www.free-box.nl/images/RROD_REPARATIE.jpg?osCsid=a9c553c431464e47bad76bd03d95826d

    Tevens citeer ik nog deze zin van hem:
    “Pas op voor andere aanbieders die werken met verfstrippers of andere heatguns of goedkope hete lucht stations. Dit probleem is niet goed te verhelpen met dat soort goedkope apparatuur en kan grote schade toebrengen aan diverse onderdelen van de PS3. “