Forum

Topic: NAT-Type veranderen KPN

Anoniem's avatar

Dit is een tutorial om je NAT-Type te veranderen van type-3 naar type-2, je NAT-Type bepaalt hoe streng je internet connectie is en hoeveel andere spelers hij dus accepteert. Deze tutorial is voor een KPN Experia box SX551(de zilveren). Kijk eerst even bij je netwerkinstellingen welk NAT-Type je hebt.

1) Start je internetbrowser.

2) Typ in de adresbalk: 192.168.2.1
Nu kom je bij je router.

3) Typ je wachtwoord in, standaard is dit: admin.

4)Klik op ok en daarna op advanced settings.

5) Klik op links internet.

6) Klik dan op Address Translation (NAT)

7) Daaronder verschijnt dan: Exposed Host, klik hier op.

8) Typ het IP-Adres van je PS3 in en een naam en klik add en daarna ok.

9) Druk daarna links op: Local Network.

10) Onderaan staat ‘’Clients’’, voer daar het MAC-Adres in en de IP van je ps3, klik add en ok.

Als het goed is staat nu je NAT-Type op 2 πŸ™‚

LET OP: Bij mij werkte het bij een met kabel verbonden ps3, of dit ook op draadloos werkt weet ik niet!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

33 reacties

1. 956 XP
    Patrick.G's avatar

Mooie tut, alleen tegenwoordig krijg je van KPN een nieuwere router. Deze is zo goed beveiligd (meen ik serieus) waardoor je de poorten niet kunt openen. Dus je zult altijd NAT type 3 hebben (of je zult dat hele ding moeten hacken of weet ik veel wat). KPN had gezegd dat ze daarvoor een update zouden releasen in juli. Nu is het al midden november en er is nog steeds geen update. Allemaal kansloos natuurlijk. Maar er zijn natuurlijk nog steeds veel mensen met deze router. Mijn Tip: Koop een eigen router als je bij KPN zit of ga gewoon naar een andere provider (Ziggo).

2. Management - 5102 XP
    M4GN3T's avatar

Nice tutorial =)

3. 37 XP
    omgroachz's avatar

Misschien handig om erbij te zetten welke router je gebruikt. Bij mij heeft dit namelijk geen enkel zin.

4. 118 XP
    bricefeyenoord's avatar

Mooie tut, alleen tegenwoordig krijg je van KPN een nieuwere router. Deze is zo goed beveiligd (meen ik serieus) waardoor je de poorten niet kunt openen. Dus je zult altijd NAT type 3 hebben (of je zult dat hele ding moeten hacken of weet ik veel wat). KPN had gezegd dat ze daarvoor een update zouden releasen in juli. Nu is het al midden november en er is nog steeds geen update. Allemaal kansloos natuurlijk. Maar er zijn natuurlijk nog steeds veel mensen met deze router. Mijn Tip: Koop een eigen router als je bij KPN zit of ga gewoon naar een andere provider (Ziggo).

Ja klopt dat is die zwarte thompson geloof ik, een vriend van mij heeft deze ook: hij heeft al een paar keer gebeld naar KPN maar ze doen er niets aan.
    Hij was al van plan om kassa in te schakelen.

5. 118 XP
    bricefeyenoord's avatar

Misschien handig om erbij te zetten welke router je gebruikt. Bij mij heeft dit namelijk geen enkel zin.

KPN Experia box SX551

6. 956 XP
    Patrick.G's avatar

Ja klopt dat is die zwarte thompson geloof ik, een vriend van mij heeft deze ook: hij heeft al een paar keer gebeld naar KPN maar ze doen er niets aan.

Ja de Thompson TG blablabla πŸ˜› K*tding.. xD

7. 15 XP
    Bramos's avatar

Ik heb ook zo’n experia box. Ik heb nu misschien wel sneller internet maar ook gratis NAT type 3 erbij. En dit werkt jammer genoeg niet πŸ™

8. 270 XP
    fl1pp13's avatar

Ik heb even een beetje voor je gegoogled en heb misschien de oplossing voor je.

Stap 1: Start je internet op

Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Hiermee kom je in de Experia box

Stap 3: Voer hier je wachtwoord in. Normaal gesproken is dat ‘admin’ zonder haakjes.

Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je ‘Address Tranlation’ (NAT)
    nu zie je ergens Exposed Host. Klik hier op! Typ daar het IP adres en de naam van je PS3 in.
    Klik nu op OK.

Stap 7: Klik nu op Wireless Network en dan klik je op ‘Allowed Clients’
    Typ daar nu het Mac adress en wederom de naam van je PS3, zoals we dat in stap 6 hebben gedaan.

Stap 8: Rond dit af door op OK te klikken.

9. 118 XP
    bricefeyenoord's avatar

Ik heb even een beetje voor je gegoogled en heb misschien de oplossing voor je.

Stap 1: Start je internet op

Stap 2: typ nu in adresbalk http:// 192.168.2.1. Hiermee kom je in de Experia box

Stap 3: Voer hier je wachtwoord in. Normaal gesproken is dat ‘admin’ zonder haakjes.

Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.

Stap 6: klik dan op Internet en dan klik je ‘Address Tranlation’ (NAT)
    nu zie je ergens Exposed Host. Klik hier op! Typ daar het IP adres en de naam van je PS3 in.
    Klik nu op OK.

Stap 7: Klik nu op Wireless Network en dan klik je op ‘Allowed Clients’
    Typ daar nu het Mac adress en wederom de naam van je PS3, zoals we dat in stap 6 hebben gedaan.

Stap 8: Rond dit af door op OK te klikken.

Die had ik eerst ook gedaan, maar toen deed het hele internet het bij mij niet meer!
    Dus als dit gebeurt moet je ff alles terugdraaien πŸ˜‰

10. 118 XP
    bricefeyenoord's avatar

Ik heb ook zo’n experia box. Ik heb nu misschien wel sneller internet maar ook gratis NAT type 3 erbij. En dit werkt jammer genoeg niet πŸ™

Een zwarte experia box toevallig?

11. 956 XP
    Patrick.G's avatar

Een zwarte experia box toevallig?

Ik neem aan van wel, want hij zegt: Ik heb “nu” misschien.. En als je zo’n klacht hebt kan het alleen maar die zijn πŸ˜›

12. 247 XP
    pro vraag38's avatar

ingewikelde werk of niet

13. 5400 XP
    PattyS3's avatar

(om even te reageren op een post van meer dan 1 en een half jaar geleden)

Die zwarte thomson (ST780) heb ik dus..

Maar ben er wel achter gekomen hoe je NAT type 2 kan krijgen met deze Thomson SpeedTouch 780WL.

Er zijn twee manieren. 1: Als je GEEN PS3 games met dedicated servers speelt (Easy). En 2: Als je WEL PS3 games met dedicated servers speelt (Hard).
    (BF3 gebruikt bijvoorbeeld dedicated servers, en MW3 niet)

Manier 1:

1: Ga naar 192.168.1.254 (Voor de ST780 dus)

2: > Toolbox

3: > Game & Application Sharing

4: > Configure (rechtsbovenin beeld)

5: > Vink “use UPnP” aan en klik op “Apply”

6: Klaar.

Nadeel deze methode: als je op een dedicated server speelt wordt je hier in meer dan 50% van de gevallen na 5 minuten uit gegooid met een “Connection Lost” error. (BF3)

Manier 2:

1: Maak je IP static voor je PS3

2: Port forward je PS3 (als voorbeeld voor Battlefield 3)

3: Klaar, maar zorg ervoor dat UPnP UIT staat!

Nadeel deze methode: je zult nu voor elk nieuw Multiplayer spel eerst de poorten van dit spel moeten configureren in je router / modem. Deze kan je altijd HIER vinden voor de ST780, met tutorial!

Gr. Patty.

14. 846 XP
    Thijs's avatar

(om even te reageren op een post van meer dan 1 en een half jaar geleden)

Die zwarte thomson (ST780) heb ik dus..

Maar ben er wel achter gekomen hoe je NAT type 2 kan krijgen met deze Thomson SpeedTouch 780WL.

Er zijn twee manieren. 1: Als je GEEN PS3 games met dedicated servers speelt (Easy). En 2: Als je WEL PS3 games met dedicated servers speelt (Hard).
    (BF3 gebruikt bijvoorbeeld dedicated servers, en MW3 niet)

Manier 1:

1: Ga naar 192.168.1.254 (Voor de ST780 dus)

2: > Toolbox

3: > Game & Application Sharing

4: > Configure (rechtsbovenin beeld)

5: > Vink “use UPnP” aan en klik op “Apply”

6: Klaar.

Nadeel deze methode: als je op een dedicated server speelt wordt je hier in meer dan 50% van de gevallen na 5 minuten uit gegooid met een “Connection Lost” error. (BF3)

Manier 2:

1: Maak je IP static voor je PS3

2: Port forward je PS3 (als voorbeeld voor Battlefield 3)

3: Klaar, maar zorg ervoor dat UPnP UIT staat!

Nadeel deze methode: je zult nu voor elk nieuw Multiplayer spel eerst de poorten van dit spel moeten configureren in je router / modem. Deze kan je altijd HIER vinden voor de ST780, met tutorial!

Gr. Patty.

Zo is het toch op bijna alle speedtouch dingen? Bij die van mij is het ook ongeveer zo, maar ik heb soms bij call of duty dat mijn NAT op strict staat terwijl UPnP aan staat, en als UPnP aan is heb je toch vaak ook NAT type 2?

15. 5400 XP
    PattyS3's avatar

Zo is het toch op bijna alle speedtouch dingen? Bij die van mij is het ook ongeveer zo, maar ik heb soms bij call of duty dat mijn NAT op strict staat terwijl UPnP aan staat, en als UPnP aan is heb je toch vaak ook NAT type 2?

Ja en ja. πŸ˜›

16. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

Goede Patty, had hem nog niet gelezen volgens mij.

Netjes gedaan, en goed uitgelegd (Y)!

17. 846 XP
    Thijs's avatar

Ja en ja. πŸ˜›

Maar mijn PS3 staat niet bij mijn lijst met apparaten.

18. 5400 XP
    PattyS3's avatar

Maar mijn PS3 staat niet bij mijn lijst met apparaten.

In je Router bedoel je? πŸ˜›

Moet er tussen staan. (Het MAC adres van je PS3)

19. 846 XP
    Thijs's avatar

en die staat er toch echt niet bij.

k heb een andere speedtouch (ST5x6v6 orange)

20. 5400 XP
    PattyS3's avatar

en die staat er toch echt niet bij.

k heb een andere speedtouch (ST5x6v6 orange)

Jawel. Staat er wel bij, dat moet. xD Weet je wel wat het MAC adres is van je PS3 dan? πŸ˜›

Maar wat wil je doen dan? πŸ˜›

21. 846 XP
    Thijs's avatar

Jawel. Staat er wel bij, dat moet. xD Weet je wel wat het MAC adres is van je PS3 dan? πŸ˜›

Maar wat wil je doen dan? πŸ˜›

fking normaal bf3 kunnen spelen maar ook af en toe cod zonder fking lost connecton en geen host zijn.

Zelfs bij home network staat geen ps3 met een gelijke ingewikkelde code dike bij mijn ps3 codes past die ik vind bij de internetdingen die veel te fking ingewikkeld zijn

22. 5400 XP
    PattyS3's avatar

fking normaal bf3 kunnen spelen maar ook af en toe cod zonder fking lost connecton en geen host zijn.

Zelfs bij home network staat geen ps3 met een gelijke ingewikkelde code dike bij mijn ps3 codes past die ik vind bij de internetdingen die veel te fking ingewikkeld zijn

Haha. Zet dan gewoon UPnP uit wanneer je BF3 speelt, en zet het weer aan als je CoD speelt? Zo doe ik het, werkt perfect. πŸ˜›

23. 846 XP
    Thijs's avatar

Haha. Zet dan gewoon UPnP uit wanneer je BF3 speelt, en zet het weer aan als je CoD speelt? Zo doe ik het, werkt perfect. πŸ˜›

En stel je nou eens voor als een irritant zeurbroertje cod speelt terwijl ik BF speel? πŸ˜›

24. 5400 XP
    PattyS3's avatar

En stel je nou eens voor als een irritant zeurbroertje cod speelt terwijl ik BF speel? πŸ˜›

Dan moet hij met NAT 3 spelen of je koopt een betere Router / die vraag je aan bij KPN. xD

Of je probeert manier 2 van mijn tutorial natuurlijk. Maar ik vond het te veel werk. Het werkt wel. πŸ˜›

25. 4560 XP
    ps3dennis's avatar

Vergeet er niet bij te zetten dat ,als je dit doet……je pc met een kabel verbonden moet zijn.
    Wat is trowens het verschil tussen WPA2-psk en die andere WPA2 ?

26. 5400 XP
    PattyS3's avatar

Vergeet er niet bij te zetten dat ,als je dit doet……je pc met een kabel verbonden moet zijn.
    Wat is trowens het verschil tussen WPA2-psk en die andere WPA2 ?

Nee hoor, je PC hoeft niet met een kabel verbonden te zijn.

De beveiliging is het verschil. πŸ˜› Meer info staat wel op Google. xD

27. 962 XP
    Fatoeboy's avatar

werkt het? ik heb een wit-grijze experia box

28. 183 XP
    indo1991's avatar

Kan bij die stanaard router van kpn.
    Ook je eigen op aansluiten?

29. 5400 XP
    PattyS3's avatar

Heb een nieuwe tutorial voor de mensen die een KPN experiabox hebben en problemen er mee hebben, zoals dat je niet kan portforwarden, niet NAT 2 kan krijgen (of moeilijk kan krijgen), etc.

Mits je experiabox al ouder is dan 2 jaar moet je de klantenservice van de KPN even bellen en zeggen dat je problemen hebt met je experiabox, (of zeg gewoon dat hij stuk is) en dan zal je, nadat je enkele vragen beantwoord hebt, waarschijnlijk een splinter nieuwe experiabox gratis opgestuurd krijgen binnen 2 dagen, die veel beter is dan je oude experiabox. πŸ˜‰

30. 197 XP
    robin2000's avatar

Heb een nieuwe tutorial voor de mensen die een KPN experiabox hebben en problemen er mee hebben, zoals dat je niet kan portforwarden, niet NAT 2 kan krijgen (of moeilijk kan krijgen), etc.

Mits je experiabox al ouder is dan 2 jaar moet je de klantenservice van de KPN even bellen en zeggen dat je problemen hebt met je experiabox, (of zeg gewoon dat hij stuk is) en dan zal je, nadat je enkele vragen beantwoord hebt, waarschijnlijk een splinter nieuwe experiabox gratis opgestuurd krijgen binnen 2 dagen, die veel beter is dan je oude experiabox. πŸ˜‰

ikheb sinds een 2 maanden en v8 experia box maar ik heb nat type 3 weten jullie een oplossing voor deze box??

31. 5400 XP
    PattyS3's avatar

ikheb sinds een 2 maanden en v8 experia box maar ik heb nat type 3 weten jullie een oplossing voor deze box??

Moet je kunnen instellen in het paneel van de router via je browser. Het default adres zal wel iets zijn als 192.168.0.1 o.i.d. πŸ˜‰ Maar ik heb geen glasvezel, dus heb ook niet zo’n speciale router. Anders moet je even wat tutorials volgen op internet? πŸ˜›

32. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

ik heb de nieuwste (witte router) van kpn en niks geen problemen…

Ziggo routers moet je helemaal niet hebben want dat is helemaal baddd..

Beste is natuurlijk een eigen router kopen:)

ja zo doe ik dat ook altijd:P

33. 1 XP
    Gukky's avatar

Maar wat is nu een goede router