Forum

Topic: Welke telefoon heb jij ?

Anoniem's avatar

hee iedereen,

in dit topic kun je showen (of gewoon laten zien) wat voor een telefoon jij hebt
maakt niet uit wat oor een telefoon dus wees niet verlegen 😛
doe er ook een plaatje bij want niet iedereen kent de namen enzo :wacko2:
UPDATE:
zet er ook minpunten en pluspunten bij zodat mensen weten hoe goed die telefoon is

dus ik begin:
mijn telefoon is de Samsung Wave (GT-S8500)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

266 reacties

  1. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    S4 vind ik niet mooi.
    Zit te twijfelen tussen Sony Xperia Z Zwart of een HTC One.

  2. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Apple jailbreak= android roms…

    Maar toch zou ik voor de s4 gaan. Ik heb de iPod toch 5G op de release gekocht en ik was mega teleurgesteld vs vroeger de iPod touch 4..

    Weegt veel te licht en voelt echt niet lekker aan. Bovendien mag de iPhone wellicht stoppen(gaat niet gebeuren) dat nieuw scherm is echt niet zoveel beter.. De s4 for the win…

    Hoewel ik toch liever bij een oud Nokia’tje blijf 😀 . Bellen en sms’en meer moet dat niet zijn. Het feit dat gsm/smartphones mega snel in prijs verlagen+ constant nieuwe lijnen doet mij dit al niet kopen…

    Android gaat wel ff verder alleen roms btw 😉 No way dat je met kernels kan gaan werken op een iphone 😉

  3. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Sony Xperia L gekocht.
    Bij nader inzien omdat me Playstation kapot is toch maar een iets goedkopere genomen.

  4. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik twijfel nu wel tussen de S4 en de NOTE 3 die uitkomt voordat ik mag verlengen..

    Enige nadeel is dat ik de NOTE erg groot vind (iemand ervaring mee?)

  5. 257 XP
    iNSo's avatar

    Ik twijfel nu wel tussen de S4 en de NOTE 3 die uitkomt voordat ik mag verlengen..

    Enige nadeel is dat ik de NOTE erg groot vind (iemand ervaring mee?)

    Ik heb zelf een note (1ste generatie) , en ik moet zeggen dat ik geen last heb van het formaat.
    Hij is wel groot maar niet te groot, ik kan hem gewoon in mn broekzak kwijt 🙂

  6. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Sony Xperia L gekocht.
    Bij nader inzien omdat me Playstation kapot is toch maar een iets goedkopere genomen.

    Ik heb de Z de L is ook top en ziet er beter uit dan een HTC of Samsung S4 the Lady phone

  7. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Android telefoons hebben een hogere processor omdat Android zelf laggy draait als het op een lage processor telefoon draait. Daarom heb ik Windows Phone. Beetje tegenstrijdig omdat ik veel Sony producten heb 😛

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Hoge en lage processoren bestaan niet.
    Ik neem aan dat je “High-End en Low-End” bedoelt?

    Maar Android is eigenlijk altijd Laggy, alleen op de ene telefoon is die na aankoop al traag, en bij de andere wordt die na 3 maanden pas traag.
    Maar tegenwoordig gaat het helaas vooral om hoe de UI eruit ziet, hoeveelheid Animaties, Textures met biljarden kleuren, etc.
    En dit gaat ten koste van de Hardware, waardoor Android dus erg traag wordt.
    Bedrijven en consumenten weten ook vaak niet, dat gebruiksvriendelijkheid niet in de Graphics zit, maar in de functies.

    Je hebt bijvoorbeeld een TV afstandbediening met 1000 knoppen voor de TV, Blu-Ray, Sateliet, Massagestoel, zonwering, etc., en het ding ziet eruit als een High-Tech Frisbee.
    En je hebt een TV afstandbediening met alleen maar Volume +/-, Kanaal +/-, Teletext, en cijfers van 0-9, maar het ziet eruit als een ondergerookte, jaren 30 ding, dat op het punt staat om in stukken te vallen.
    Welke afstandbediening heb je dus liever, als je er makkelijk mee om wilt kunnen gaan?

  9. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Hoge en lage processoren bestaan niet.
    Ik neem aan dat je “High-End en Low-End” bedoelt?

    Maar Android is eigenlijk altijd Laggy, alleen op de ene telefoon is die na aankoop al traag, en bij de andere wordt die na 3 maanden pas traag.
    Maar tegenwoordig gaat het helaas vooral om hoe de UI eruit ziet, hoeveelheid Animaties, Textures met biljarden kleuren, etc.
    En dit gaat ten koste van de Hardware, waardoor Android dus erg traag wordt.
    Bedrijven en consumenten weten ook vaak niet, dat gebruiksvriendelijkheid niet in de Graphics zit, maar in de functies.

    Je hebt bijvoorbeeld een TV afstandbediening met 1000 knoppen voor de TV, Blu-Ray, Sateliet, Massagestoel, zonwering, etc., en het ding ziet eruit als een High-Tech Frisbee.
    En je hebt een TV afstandbediening met alleen maar Volume +/-, Kanaal +/-, Teletext, en cijfers van 0-9, maar het ziet eruit als een ondergerookte, jaren 30 ding, dat op het punt staat om in stukken te vallen.
    Welke afstandbediening heb je dus liever, als je er makkelijk mee om wilt kunnen gaan?

    Naast de vele opties binnen android is android ook niet geoptimaliseerd voor het device (de nexus-toestellen daar gelaten). Doordat iOS maar op ÊÊn bepaald toestel is en van hetzelfde merk (Apple) kan het os inspelen/geoptimaliseerd worden voor het toestel. Android is oorspronkelijk van Google, maar het os draait vervolgens om hardware van Samsung/HTC/LG etc etc, dan heb je ook nog het verschil tussen een high-end en een low-end toestel.

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb een Nexus toestel (altijd een Nexus telefoon gehad), ik draai geen Custom ROMs, en alsnog is het erg Laggy.
    Ik draai Android 4.3, als dat wat uitmaakt.

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb een Nexus toestel (altijd een Nexus telefoon gehad), ik draai geen Custom ROMs, en alsnog is het erg Laggy.
    Ik draai Android 4.3, als dat wat uitmaakt.

    Geen idee, heb zelf nooit een nexus toestel gehad dus het was meer gebasseerd op verhalen van anderen.

  12. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik mag dinsdag een nieuwe telefoon uitkiezen en nou ben ik aan het twijfelen tussen HTC One of wachten op de nieuwe Sony i1. Wat vinden jullie?

  13. 151 XP
    Sadeesh's avatar

    Xperia Z!

  14. 3104 XP
    Patr!ck's avatar

    iPhonneke natuurlijk
    http://benchmarkreviews.com/wp-content/uploads/2013/08/Apple-iPhone-5-SmartPhone.jpg

    16 GB

  15. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Sony Xperia Z!

    Ik heb alles van sony 😀

  16. 357 XP
    Mausie's avatar

    HTC One

  17. 280 XP
    DarkDevil's avatar

    Ik heb de iPhone 5s

  18. 1199 XP
    chris65's avatar

    nokia classic 😉

  19. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Huawei Ascend P6 met 32GB SD
    http://cdn.ndtv.com/tech/images/huawei_ascend_p6.jpg

  20. 362 XP
    Coelers's avatar

    iPhone 5. Erg fijn toestel. Heb eigenlijk sinds de iPhone 3G geen ander toestel meer gewild. Kan niet wachten op de iPhone 6.

  21. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    HTC one S,erg fijne smarthphone heb hek sinds de release.Binnenkort wordt die omgeruild voor een Xperia Z2-S5- of nieuwe HTC ONE (rond aprip,mei)

  22. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    xperia z Sony beest

  23. 169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Gisteren een los toestel gekocht om me kapotte htc one te vervangen, iphone 5 c wit 16 gb

  24. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Net een Motorola Moto G gekocht, echt een tof ding!

    http://static.trustedreviews.com/94/00002adad/dd9a/Motorola-Moto-G.jpg

  25. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik heb een iPhone 5. Dat is m’n 4e iPhone. Vind het echt hele fijne toestellen.

  26. 451 XP
    Florian's avatar

    Update: iPhone 5S inmiddels!!

    Zoals Coelers zegt: ik vind het hele fijne telefoons.

  27. 362 XP
    Coelers's avatar

    Update: iPhone 5S inmiddels!!

    Zoals Coelers zegt: ik vind het hele fijne telefoons.

    Nice! Mooie telefoon ook.
    Ik wacht nog even op de 6. Ik pak elke twee jaar een nieuwe.

  28. 451 XP
    Florian's avatar

    Nice! Mooie telefoon ook.
    Ik wacht nog even op de 6. Ik pak elke twee jaar een nieuwe.

    Same!
    abbo liep af dus moest verlengen, deze zat bij het aanbod van telefoons 😛 van de 4S naar de 5S!(:
    en ging er niet eens op achteruit qwa abbo
    Ik snap niet dat zoveel mensen die iPhone’s zo snel kapot krijgen, ik heb nergens last van haha

  29. 1769 XP
    yannickvanloon's avatar

    Een geroote Samsung Galaxy fame!
    http://asset2.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2013/02/26/001Samsung_Galaxy_Fame_35619195correct_610x436.jpg

  30. Redacteur - 439 XP
    RogueSquad's avatar

    Nu zo’n 2 maanden een Xperia Z1 in mijn bezit, voorheen altijd iPhones.
    Als ICT’er moet je toch ook een keer een Android in je bezit hebben gehad.

    Mijn conclusie: Leuke functies, maar veel er van is voor mij overbodig. Daarnaast vind ik er echt te veel mis gaan met de updates en dergelijken, zoals: Nu gaat mijn ringtone heel zacht als ik gebeld wordt, behalve de laatste seconde voordat de persoon die belt doorverbonden wordt aan mijn voicemail (Dit zou binnen 2 weken gepatched moeten worden). Daarvoor crashde Chrome om de 2 minuten als ik “Automatisch helderheid aanpassen” had aanstaan… Dat soort geintjes.

    Voor de rest echt wel een strak toestel met indrukwekkende specificaties, maar mijn volgende wordt toch echt weer een iPhone.

  31. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik heb een Sony Xperia P.
    Al ruim 1,5 jaar, dus wel een ouwetje (voor mobiele telefoon begrippen).
    Er staat dan ook geen Android KitKat op. Dan zou ik hem moeten rooten.

    Mijn volgende wordt een Nexus. Dan heb je tenminste meteen alle updates en hoef je niet te wachten tot Sony/Samsung/HTC hun eigen versie er van gemaakt heeft.

  32. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Nu zo’n 2 maanden een Xperia Z1 in mijn bezit, voorheen altijd iPhones.
    Als ICT’er moet je toch ook een keer een Android in je bezit hebben gehad.

    Mijn conclusie: Leuke functies, maar veel er van is voor mij overbodig. Daarnaast vind ik er echt te veel mis gaan met de updates en dergelijken, zoals: Nu gaat mijn ringtone heel zacht als ik gebeld wordt, behalve de laatste seconde voordat de persoon die belt doorverbonden wordt aan mijn voicemail (Dit zou binnen 2 weken gepatched moeten worden). Daarvoor crashde Chrome om de 2 minuten als ik “Automatisch helderheid aanpassen” had aanstaan… Dat soort geintjes.

    Voor de rest echt wel een strak toestel met indrukwekkende specificaties, maar mijn volgende wordt toch echt weer een iPhone.

    Gvd waarom zeg je dat nou krijg binnekort de samsung s5 na jaaaaaren iphone :p

  33. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik heb een LG E610 (Optimus L5), heb deze overgekocht van een kameraad die de ene naar de andere telefoon verslijt en deze gaat al bizar lang mee, kan tegen een (flink) stootje! 🙂 Zeer tevreden!

    Ik geloof persoonlijk niet zo in ‘Gorilla Glas’ en dergelijke.

  34. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik heb de xperia z, prima toestelletje, slaat nooit vast of wat dan ook

    enige nadeel in mijn ogen is de standaard anti-shatter plastic folie die op het scherm zit
    hoort tegen te gaan zodra het glas breekt dat er geen glassplinters vrij komen, maar hij is vrij stroef, vingerafdruk gevoelig en deze krast wel aardig. je kunt die er af halen, maar dan is je sony logo ook weg aan de voorzijde.

    en het glas aan de achterkant zit nu sinds een week een barst in 🙁

    heb het toestel een jaar

  35. GoldenBird's avatar

    Galaxy S5

  36. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Samsung Galaxy station 4 ; )

  37. 8864 XP
    7th-son's avatar

    zodra het nodig is, koop ik een nieuwe telefoon, en dat gaat zeer hoogstwaarschijnlijk de OnePlus One worden 🙂

    Standaard de Cyanogen mod er op, dus rooten hooft niet meer,
    hardware in de richting van de Galaxy S5
    5,5 inch scherm
    vrij goeie reviews, van wat ik gelezen heb
    en de prijs van een uhmm.. 269 euro 😛

  38. 34 XP
    limburgerr's avatar

    een galaxy s5 wat een snelle telefoon hij ligt zeer lekker in de hand + je kunt je scherm kleiner maken voor op 1 hand bediening!

  39. 38 XP
    LightPhoenix's avatar

    iPhone 5, in september/oktober ga ik voor de iphone 6.

  40. 362 XP
    Coelers's avatar

    iPhone 5, in september/oktober ga ik voor de iphone 6.

    Same here.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  41. 153 XP
    Swithok's avatar

    Iphone 5s 64 gb gold
    + Vingerscan
    + Snel
    + Weinig gezeik! OS heel chill

    – Accuduur

  42. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Iphone 5s 64 gb gold
    + Vingerscan
    + Snel
    + Weinig gezeik! OS heel chill

    – Accuduur

    Wat is daar de nieuwprijs van als ik vragen mag?

  43. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    zodra het nodig is, koop ik een nieuwe telefoon, en dat gaat zeer hoogstwaarschijnlijk de OnePlus One worden 🙂

    Standaard de Cyanogen mod er op, dus rooten hooft niet meer,
    hardware in de richting van de Galaxy S5
    5,5 inch scherm
    vrij goeie reviews, van wat ik gelezen heb
    en de prijs van een uhmm.. 269 euro 😛

    heb na jouw bericht over de oneplus one vorige maand ff het internet afgestruind en heb er vandaag een besteld heb wel een invite via marktplaats moeten kopen voor 30 euro extra
    en heb de OnePlus One Sandstone Black 64 GB gekocht voor 300 euro plus verzenkosten a 22,50 (mijn eigen keus was ook voor 10.99 mogelijk) totaal 352,50 euro is niet slecht al zeg ik het zelf ik laat julie weten hoelang het duurt voor ie er is plus een youtube video als inpressie

  44. 8864 XP
    7th-son's avatar

    heb na jouw bericht over de oneplus one vorige maand ff het internet afgestruind en heb er vandaag een besteld heb wel een invite via marktplaats moeten kopen voor 30 euro extra
    en heb de OnePlus One Sandstone Black 64 GB gekocht voor 300 euro plus verzenkosten a 22,50 (mijn eigen keus was ook voor 10.99 mogelijk) totaal 352,50 euro is niet slecht al zeg ik het zelf ik laat julie weten hoelang het duurt voor ie er is plus een youtube video als inpressie

    Ik geloof dat je nu weer een nieuwe invite gekregen hebt om door te geven?
    Ik ben zelf namelijk nogsteeds op zoek naar een invite

  45. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Sony Xperia Z1.
    Telefoon bevalt goed, Android kan ik niet echt aan wennen.
    Volgende keer weer een iPhone

  46. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    Ik geloof dat je nu weer een nieuwe invite gekregen hebt om door te geven?
    Ik ben zelf namelijk nogsteeds op zoek naar een invite

    heb er nog geen binnen als ik hem heb stuur ik hem wel door aan je

  47. 8864 XP
    7th-son's avatar

    heb er nog geen binnen als ik hem heb stuur ik hem wel door aan je

    Thans man!

  48. 32 XP
    Adiel's avatar

    iPhone 5S

  49. 773 XP
    Retrogamer's avatar

    Htc one m8 en een Xperia z2

  50. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    Iphone 5c geel 32 Gb
    nokia 3720 Classic

  51. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik ben overgestapt naar een Motorola Moto G.
    Erg fijn telefoontje voor niet al te veel geld.

  52. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Van een HTC One M7 naar Oneplus One gegaan. Wat een geweldige telefoon is dat zeg.. en dat voor €300.
    Heb hem ondertussen 4 maanden.

  53. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb nu ook een oneplus one, sinds en maandje
    Moet zeggen dat dit mijn fijnste telefoon is tot nu tot, en heb er al aardig waar versleten!
    Ze zijn nu trouwens zonder invite te preorderen!

  54. Anoniem -
    54.194.157..xxx's avatar

    Halloik snap dat dit heel vervelend is ik heb namelijk ook een htc desire 820 zwaar prut din

  55. 1283 XP
    Shavir's avatar

    http://www.pdashop.be/product/705700/apple-iphone-se-64-gb-space-gray.html 🙂

    +Apple a9 dual core twister cpu.
    +12megapixel camera
    +batterijduur

    -scherm voor sommigen wat klein.
    -Niet iedereen houdt van iOS.

  56. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Shavir: ik heb nu dan de oneplus 3 sinds de release, en wat een geweldig toestel is dat zeg. Op alle punten beter dan de one. Mooi amoled scherm, snelle fingerprint scanner, zeer snel toestel, veel geheugen en mooie bouw. Niet het onbelangrijkste, de prijs is voor een toestel in deze klasse erg goed te doen als je het vergelijkt met soortgelijke toestellen!

    En ja, mijn oneplus 1 werkt nog uitstekend en geen klachten mee, maar ik ben nu eenmaal fan van gadgets en apparatuur en wil al graag snel wat nieuws (helaas).

    Op dit moment dus op de eerste plaats de oneplus 3, en daarna de 1

  57. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @7th-son: Is ook een zeer goed toestel. Is dat niet het model met 4GB ram geheugen?

  58. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @Shavir: Neen, dat was de HTC10 denk ik.

  59. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Shavir: de one heeft 3gb, de 3 heeft 6gb

  60. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @7th-son: wow@7th-son: Netjes en vet. Ik moet me maar eens terug gaan bijscholen. 6gb? Pfff. Zoals de note 7. Vraag ik me af of iemand hier nog zo’n werkend toestel heeft.

  61. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Shavir: geen idee of de note 7 dat ook heeft. Wel weet ik dat de oneplus 3 een stuk goedkoper is voor aanschaf 😉

  62. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @7th-son: Ja, daar heb je gelijk in. 🙂

  63. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @Knockelhead: Die Xperia ZX vind ik ook wel iets hebben. Mooi zwart met afgeronde hoeken. Het is een hexacore. (6cores) Jammer. Ikzelf heb een IPhone SE en met name Siri always on is geweldig.

  64. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @DarkDevil: Een seniorenvriend van mij wil de IPhone 5s kopen zodat hij ook foto’s kan sturen. Nu is dit toestel al wat op leeftijd en ik vraag me af of dit toestel nog goed genoeg is om met een smartphone te leren werken. Hij vindt mijn IPhone SE het perfecte formaat, omdat hij nog werkt en goed in zijn zakken kan steken tijdens het werk, alleen wil hij geen 589euro betalen. (64GB) kan hij met de 5s nog goed mee en gewoon een beetje Googlen en foto’s trekken?

  65. 568 XP
    TheKid's avatar

    Huawei P8

  66. 1283 XP
    Shavir's avatar

    @Shavir: Update: seniorvriend heeft de iPhone 5s Space gray gekocht. Momenteel al oud, maar voor hem genoeg zei hij.