Forum

Topic: PS3 Media Server hapert

Anoniem's avatar

Goedemiddag,

Daar gaat ie dan; mijn eerste post op PS3-Sense.nl :happy:

Ik ondervind momenteel hinder van mijn media server.
Ik wil nl graag bepaalde tv-series streamen vanaf mijn laptop.

Nu gaat dat goed met een serie als Flashpoint (met ingebakken subtitles) maar helemaal niet met Sons of Anarchy waarbij ik zelf de ondertiteling heb moeten downloaden. Nu krijg ik de ondertiteling wel bij mijn Xvid bestanden maar nu hapert het beeld verschrikkelijk. Vooral in de eerste 4 minuten is het goed raak terwijl daarna op ieder willekeurig moment zo lijkt het, het beeld gewoon 10 seconden stil blijft staan.

Het vreemde is tevens dat dezelfde Xvid files van Sons of Anarchy zonder NL ondertiteling niet haperen.

Iemand die wellicht een oplossing voorhanden heeft?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 8864 XP
    7th-son's avatar

    misschien worden de bestanden geconverteerd zodra je er ondertiteling inbakt? moet je even naar de instellingen kijken
    wat gebruik je voor het inbakken van de ondertiteling?
    al geprobeerd om de bestanden eerst op je ps3 te zetten en dan af te spelen?

  2. 149 XP
    riinyosa's avatar

    Bedankt voor de snelle reply.

    Persoonlijk heb ik geen ervaring met het inbakken van ondertitels (zo trek ik ze van het www af).

    Om nu ondertiteling te krijgen geef ik een srt bestand dezelfde naam als die van de Xvid.
    Ik heb nog niet eerder geprobeerd de bestanden op m’n PS3 te zetten; dat zal ik eens proberen

  3. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    dat komt omdat ps3 media server de ondertitels er inbakt tijdens het streamen is hier je computer niet snel genoeg voor dan gaat hij inderdaad haperen.
    Slimmer is om de ondertitels van te voren even in te bakken.
    ik weet niet zeker of het werkt maar ik denk dat je deze tut wel zou kunnen volgen om de subs in te bakken:
    http://beans.seartipy.com/2007/05/20/step-3a-merginghardcoding-subtitles-with-avidivxxvid-files-using-avirecomp/

  4. 283 XP
    Alycan's avatar

    Je hebt maar liefts 3 opties, beetje apart dat de mensen hier daar niet op waren gekomen, maar goed.

    Optie 1:
    Verlaag de kwaliteit settings van de gestreamde media. Hoe hoger de kwaliteit des te hoger de bitrate en bandbreedte die nodig is. Een Full HD film streamen op losless quality ga je ook nooit redden.
    Optie 2:
    Betere hardware kopen voor je PC. Een AMD Quad Core Phenom Black Edition met een ATI Radeon 48xx kan het vlekkeloos hercodren en streamen on the fly.
    Optie 3 (Afhankelijk van het gebruik van WiFi):
    Gebruik geen WiFi de bitrate is over het algemeen niet voldoende om een behoorlijke kwaliteit moeiteloos te streamen. Ga over op kabel dit werkt vele male beter om te streamen. Mocht je toch bij WiFi blijven overweeg het dan een betere WiFi router te halen, het liefst een die 300N ondersteunt. Je PS3 haalt maar tot 54MBps. Beter is echter nooit slechter.

    Heb je echter centjes te besteden als water dan zijn alle 3 de opties goede aanraders. Gebruik zelf een AMD 3000+ Athlon CPU en een bedrade verbinding met mijn PS3 (hier wissel ik naar WiFi zodra ik ga gamen) werkt prima, maar zodra ik eens Full HD wil kijken gebruik ik altijd een andere machine met daarin inderdaad een AMD Phenom Quad Core Black Edition de CPU load word daar nooit hoger als 20% met PMS als de kwaliteits instellingen zo staan dat er geen verlies mag optreden.

  5. 593 XP
    tovenaar's avatar

    bedrade verbinding met mijn PS3 (hier wissel ik naar WiFi zodra ik ga gamen) werkt prima

    beetje omslachtig niet?? of ligt anders je draad midden door de woonkamer 😛

    verder goed wat je zegt bij optie 1..

    dat je de kwaliteit minder kan zetten van je stream.. veel mensen weten dit niet en er vallen al snel veel betere prestaties te halen zonder opmerkelijk kwaliteitsverlies.

    ik gebruik zelf een laptop met:
    i3-350m
    4 gig ddr3 geheugen
    geforce gt 325m met 1 gig ddr3

    en kan een hd film streamen met bijna gen kwaliteits verlies…

    moet daarbij wel zeggen dat dit per film wel heel erg kan verschillen…

  6. 149 XP
    riinyosa's avatar

    Iedereen bedankt voor de tips.

    Het probleem is inmiddels verholpen doordat ik de ondertitels vantevoren heb ingebakken.

    Geen enkele hapering meer! 😀

  7. 283 XP
    Alycan's avatar

    beetje omslachtig niet?? of ligt anders je draad midden door de woonkamer 😛

    Kleine kamer 😉