Forum

Topic: dataoverdracht ps3 naar ps3

Anoniem's avatar

hallo allemaal,

ik zit met een probleem.

de blu-ray van mijn ps3 fat is afgelopen weekend overleden en heb dus vandaag een nieuwe slim gehaald.

nu wil ik al mijn data en savegames overzetten naar mijn slim met dataoverdracht via ethernetkabel.

maar dit wil niet lukken. ik volg de stappen uit de handleiding wat precies is zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=qM4anitZic0

alleen krijg ik de melding dat ik de ps3 wie de data moet verzenden niet ingesteld is als verzendende ps3.. in plaats van dat de slim gaat formateren..

en dan kan ik niets anders doen dan nog maar weer proberen..

ik sony bellen maar die lezen dan het verhaaltje voor uit de handleiding, en dan zeg ik voor de zoveelste x, ja maar mevrouw dit heb ik al meerdere malen geprobeerd. oke zegt ze dan, dan moet u beide ps3 systemen maar formatteren weer updaten en nogmaals proberen. waarna ik weer zeg, ja maar mevrouw wanneer ik beide consoles formatteer heb ik de data toch niet meer wie ik wil bewaren…. *zucht* het is bij jullie wel duidelijk denk ik.

ik hoop dus dat een van jullie mij hiermee kan helpen????.. want na een uur of 7 proberen weet ik het ook niet meer…

(hmmm dit klinkt behoorlijk wanhopig) wat ik ook zeker ben.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    in de reacties staat dit :
    You should have told people they need to disable their network connection and media sharing on both systems before the transfer. I spent 2 hours trying to figure out why my transfer wouldn’t start because of that. But anyways thanks for the vid it helped for the most part.

    weet niet of helpt maar je kan altijd proberen 🙂

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik heb dit zelf ook nooit aan de loop gekregen, toen maar opgegeven. Zeer onduidelijk allemaal, en ding zei telkens dat die me andere PS3 niet kon vinden.

  3. 120 XP
    vgamer's avatar

    Mocht het niet lukken, proebeer het anders via een usb stick:

    http://www.gamefaqs.com/ps3/927750-playstation-3/answers?qid=3930
    of
    http://www.youtube.com/watch?v=T1eFMZcPgD8

    Er staat echter ook dat savegames gemaakt op een ps3 niet te gebruiken zijn op een andere ps3. Heb er echter zelf nooit ervaring mee gehad…

  4. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Mocht het niet lukken, proebeer het anders via een usb stick:

    http://www.gamefaqs.com/ps3/927750-playstation-3/answers?qid=3930
    of
    http://www.youtube.com/watch?v=T1eFMZcPgD8

    Er staat echter ook dat savegames gemaakt op een ps3 niet te gebruiken zijn op een andere ps3. Heb er echter zelf nooit ervaring mee gehad…

    kan ook ja. maar er zijn savegames wie beveiligt zijn tegen kopiëren. en alleen met data transfer overgezet kunnen worden.. en buiten dat is het onbegonnen werk om alle savegames van mijn 76 games over te zetten met usb stick.. reken meerdere saves per game zoals bij fallout enzo.. dan kom je snel aan de 300 save-files wie je met de hand moet kopieren en plakken 1 voor 1..

    maar voor mensen met weinig data is de usb natuurlijk een ideale oplossing… oja en saves werken wel wanneer je ze op een anderre ps3 zet 😉

    in de reacties staat dit :
    You should have told people they need to disable their network connection and media sharing on both systems before the transfer. I spent 2 hours trying to figure out why my transfer wouldn’t start because of that. But anyways thanks for the vid it helped for the most part.

    weet niet of helpt maar je kan altijd proberen 🙂

    ja idd had dit ook al gezien en geprobeerd maar het werkt niet… ik denk dat het probleem ergens anders ligt..

    maar ik ga nu proberen mijn filesystem te restoren op mijn oude ps3 door hem in safe modes op te starten, misschien dat dit wat uitmaakt…

    als ik een oplossing hebt laat ik het hier weten…

    misschien ook meteen een tut schrijven hoe je dit probleem oplost (als het de moeite waard is).

    iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties!

  5. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Gekke vraag, maar moet je daar niet een ander soort ethernetkabel voor hebben? Zo’n zelfde die je ook moet gebruiken wil je 2 pc’s onderling (zonder tussenkomst van een router) laten communiceren? (Weet dat ik zo’n ding een keer heb zien hangen bij de praxis destijds..)

  6. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Gekke vraag, maar moet je daar niet een ander soort ethernetkabel voor hebben? Zo’n zelfde die je ook moet gebruiken wil je 2 pc’s onderling (zonder tussenkomst van een router) laten communiceren? (Weet dat ik zo’n ding een keer heb zien hangen bij de praxis destijds..)

    met zo’n cross-cable bedoel je. dat is helemaal niet nodig.

    ik heb gewoon een ethernetkabel gepakt en bijde ps3’s direct met elkaar verbonden.. zo staat het in de handleiding en zo werkt het ook..

    het is me eindelijk gelukt nu ik zal morgen ofzo even alles uit-typen over hoe ik het gedaan heb… heb nu weinig tijd namelijk..
    dan zet ik het meteen in de tut sectie want ik snap heel goed dat mensen hier een probleem mee hebben..

  7. 283 XP
    Alycan's avatar

    Er is een cross-over kabel nodig. (De meeste netwerk kabels ondersteunen dit trouwens al tegenwoordig.) Verder is het van belang dat beide PS3’s in de Transfer modus staan als respectievelijk: Zender en Ontvanger en dat alle overige netwerk opties inderdaad op uit staan.

    Btw om te herkennen of je een cross-over kabel heb moet je even hier naar kijken: WiKiPeDiA.

    Hoop dat je er wat aan hebt, als je het via HDD back-up doet is het namelijk zo dat je save games niet mee gaan, wat toch altijd jammer is.

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Beveiligde save games, zoals die van Assassins creed II werken niet meer op je andere console, die gebruiken je console nummer.

  9. 536 XP
    Glennps3's avatar

    kan je niet gewoon een back-up maken en die op de andere zetten, volgens mij worden de beveiligde savegames ook over gezet.