Forum

Topic: Gamemuziek?

Anoniem's avatar

Het lijkt tegenwoordig een trend te worden. Games met nauwelijk muziek of standaard Holywood deuntjes. Een ontwikkeling wat ik eigenlijk jammer vind. Het beste voorbeeld wat ik kan geven (als castlevania fan) is nieuwe game Castlevania: Lords of shadow.

De castlevania had namelijk altijd een geweldige soundtrack. Het begon al op de NES en de lijn zette zich voort naar Snes, psx en de ps2/nes 64 en meer recent de ds. De fans van deze serie zullen vast wel mee kunnen neurien met klassiekers als ‘vampire killer’ of ‘bloody tears’. Kon je voorstellen hoe ik me verheugde op de nieuwe soundtrack van de nieuwste castlevania?

Echter, toen ik de soundtrack ging beluisteren hoorde ik iets wat voor muziek moest doorgaan maar wat in mijn oren klonk als middelmatige deuntjes die je wel vaker in ‘epische’ films terug vindt. :huh:

Deze game is echter geen uitzondering, kijk maar naar recentere games die gemaakt zijn. De meeste hebben nauwelijks muziek of zelfs helemaal niet. Dus de vraag aan jullie:

Hoe belangrijk vind jij de muziek in een game en hoe kijk je zelf aan tegen deze trend? (of vind je dat er helemaal geen trend is)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Als ik Blops speel zet ik een dikke mix op ofzo xD echt vet om zo te ownen

  2. 480 XP
    Flow's avatar

    De soundtrack van Castlevania viel mij inderdaad ook zwaar tegen. Alleen het Music Box level vond ik een erg leuke vondst.

    Zelf vind ik het nog steeds tergend dat niet alle games in-game muziek ondersteunen. Ik zet meestal een lekkere techno remix op of wat jazz als ik een wat rustigere game speel. Rock gaat er ook wel in tijdens het gamen. Een leuke remix artiest is MrVoletron, vooral voor de mensen die ooit World of Warcraft hebben gespeeld ;). Deze artiest maakt remixes van veel bekende deuntjes en zinnen uit grote games.

  3. 508 XP
    NightHawk's avatar

    van deze generatie games Flower, God of War 3, Uncharted series, Halo 3, Super Mario Galaxy, …
    echt zeer veel mooie gamemuziek maar natuurlijk ook veel kutmuziek (zoals in resistance 2 bijvoorbeeld)

    Ik vind muziek in games trouwens zeeeer belangrijk, het helpt zeer goed om de sfeer te scheppen (wat dan ook). Bijvoorbeeld je alleen laten voelen in Dead Space maar echt helemaal sterk in God of War 3.

  4. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Assassin’s Creed: Brotherhood heeft zeer mooie muziek, maar dat zijn we dan ook wel gewend van de serie!!

  5. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Heavy Rain en Uncharted 2 hebben een geweldige soundtrack

  6. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Fifa heeft ook chille soundtracks.

  7. 656 XP
    Killermen's avatar

    Beyond good & evil!

  8. 171 XP
    bobka007's avatar

    Fifa heeft ook chille soundtracks.

    FIFA heeft zalige soundtracks zeker die SUN IN MY POCKET

  9. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Gamemuziek is erg belangrijk, het kan de sfeer in een bepaald level geven, dat ene beetje kippevel wat je net nodig hebt, of zelfs een traan over je wangen doen laten lopen.
    Het valt inderdaad erg tegen hoe de muziek is games van tegenwoordig.

    Ik leef wat dat betreft nog in de jaren 80, en ken echt alle melodietjes nog van mijn favoriete games uit die periode.

    on a side note: Een developer die nogsteeds hele goeie muziek maakt, al dan niet de beste gamemuziek, is het bedrijf Falcom, ze hebben hun eigen band/soundteam genaamd JDK en die brengen erg vaak nog nieuwe cd’s uit, of treden op. En dan spelen ze meestal hits uit hun bekendste games, zoals Ys (1t/m7) Legend Of heroes, etc.
    Als je bij hun game koopt, krijg je ook bijna altijd een paar muziek cd’s erbij
    hier een voorbeeld van nieuwe dvd
    http://www.youtube.com/watch?v=KbajhEPH5JI

    JDK Band rules all other!!!

    Hoe de in-game muziek klinkt van hun action rpg’s vraag je dan?
    et voila!
    http://www.youtube.com/watch?v=TXHtkHlLcxQ