Forum

Topic: Grand Theft Auto IV

Anoniem's avatar

Het verhaal,

Het verhaal draait om de Oost-Europeaan Niko Bellic, die op aandringen van zijn neef Roman naar Liberty City in de Verenigde Staten emigreert. Roman, die al eerder naar Amerika vertrok, stuurde zijn neef e-mails waarin hij vertelde dat hij het helemaal had gemaakt in Liberty City. Niko besluit het voorbeeld van zijn neef te volgen om ook de American Dream te beleven. Aangekomen in Liberty City blijkt dat Roman hem voorgelogen heeft: in plaats van een succesvol leven te leiden runt hij een vervallen taxibedrijf in Broker en heeft hij problemen met een aantal criminele organisaties.

GTA IV speelt zich af in een hedendaags Liberty City. Liberty City speelde al eerder een grote rol in GTA, maar is voor GTA IV geheel opnieuw ontworpen. De stad is hevig, veel meer dan voorheen, geïnspireerd op New York. Liberty City bestaat nu uit vier boroughs verdeeld over drie eilanden, plus het eiland Alderney dat is gebaseerd op New Jersey.

Setting,

Behalve het uitelijk wordt ook de sfeer van New York geparodieerd. Liberty City is evenals New York een stad die nooit slaapt. Iedere buurt heeft een eigen sfeer, variërend van het overdreven commerciële Algonquin tot en met de achterbuurten in Bohan. Criminaliteit speelt vanzelfsprekend een grote rol in de stad. Niko krijgt onder andere te maken met een aantal Russische criminelen in Broker en corrupte agenten van het LCPD. In het begin van het spel zijn sommige bruggen van Liberty City afgesloten wegens een terroristische dreiging.

Bron:http://nl.wikigta.org/

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

36 reacties

  1. 251 XP
    Bassen's avatar

    Ik zelf kijk al erg lang uit naar deze game, ik heb hem dan ook al sinds september ge pre-orderd, ik heb gekozen voor de Limited Edition van deze game omdat ik de extra’s erg tof vind.

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ja ik denk dat ik ook voor de limited edition gaat als hij er ligt tenminste.. oh wat zit ik hier op te wachten. Btw heeft iedereen zich al geregistreerd op Rockstar Social Club.. voor je stats straks online etc. he 😉

    Reggen kun je hiero doen: https://socialclub.rockstargames.com/

  3. 251 XP
    Bassen's avatar

    Oeh, dat had ik nog niet gedaan, laat ik dat nu maar doen, voordat we MGS4 taferelen krijgen 🙂

  4. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Indd, ik heb nog geen Konami ID 🙁

  5. 251 XP
    Bassen's avatar

    Ik ben nog maar een uur bezig om er 1 te krijgen:mad:

  6. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Ik zelf kijk al erg lang uit naar deze game, ik heb hem dan ook al sinds september ge pre-orderd, ik heb gekozen voor de Limited Edition van deze game omdat ik de extra’s erg tof vind.

    Lol, serieus? Wat heb je nou weer aan zo’n kluisje?

    Dacht dat de Konami ID site het weer gewoon deed? Ik had er twee dagen geen problemen mee..;)

  7. 304 XP
    Edwin's avatar

    Lol, serieus? Wat heb je nou weer aan zo’n kluisje?

    Dacht dat de Konami ID site het weer gewoon deed? Ik had er twee dagen geen problemen mee..;)

    Ik zie het nut daar ook niet van in, ik ga voor de goedkopere versie! :p

    Btw die Konami site doet alleen raar als je nog een ID aan moet maken, als je er al een hebt scheelt et natuurlijk (H)

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik ben de enige in nederland… correctie.. Ik ben de enige op de wereld die deze game niet gaat kopen, er niet naar uitkijkt en zich ook stierlijk gaat vervelen als zijn hele friendslist in GTAIV zit.

  9. 40 XP
    sambalbij's avatar

    Ik ben de enige in nederland… correctie.. Ik ben de enige op de wereld die deze game niet gaat kopen, er niet naar uitkijkt en zich ook stierlijk gaat vervelen als zijn hele friendslist in GTAIV zit.

    ik keek er ook niet naar uit en heb m ook niet gekocht, maar ik verveel me niet als mn hele friendlist in gta4 zit, want mn broertje heeft m gekocht

  10. 251 XP
    Bassen's avatar

    Ik vind de game super vet, vooral time square :glass_smile:

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ja owned dik man echt vet 😀

  12. 1386 XP
    Redd's avatar

    ik keek er ook niet naar uit en heb m ook niet gekocht, maar ik verveel me niet als mn hele friendlist in gta4 zit, want mn broertje heeft m gekocht

    Uiteindelijk ben ook ik slachtoffer, maar ik blame het op het feit dat er niks anders uitkomt binnekort!

    Tegen mijn verwachting in is het best leuk, inderdaad. :p

  13. 39 XP
    rakker's avatar

    Uiteindelijk ben ook ik slachtoffer, maar ik blame het op het feit dat er niks anders uitkomt binnekort!

    Tegen mijn verwachting in is het best leuk, inderdaad. :p

    zo zie je maar weer ik moest in het begin ook niks van GTA.

    En ben aan de nieuwe deel ook al helemaal verslaafd :smoke3::tuffguy:

  14. 1386 XP
    Redd's avatar

    Haha, Ik heb altijd gezegd dat alleen GTA2 leuk was, nu kan ik zeggen dat GTA2 en een meervoud van 2 leuk zijn. ^_^ Sinds vandaag ook eindelijk weer internet, woo!

  15. 304 XP
    Edwin's avatar

    Haha, Ik heb altijd gezegd dat alleen GTA2 leuk was, nu kan ik zeggen dat GTA2 en een meervoud van 2 leuk zijn. ^_^ Sinds vandaag ook eindelijk weer internet, woo!

    Dan zal ik de pret even voor je bederven door te zeggen dat dit eigenlijk GTA7 is (1, 2, London, 3, VC, SA en nummer 7 is IV :D).

    edit: Oke, als je 3, VC en SA als 1 rekent heb je misschien wel gelijk:24:

  16. 251 XP
    Bassen's avatar

    Dit is de 4de gta engine, je had gta III waar vice city en san andreas op gemaakt zijn.:horny:

  17. 304 XP
    Edwin's avatar

    Dit is de 4de gta engine, je had gta III waar vice city en san andreas op gemaakt zijn.:horny:

    Ik snap de naamgeving wel hoor :p wou gewoon ff leuk doen:glass_smile:

  18. 251 XP
    Bassen's avatar

    In dat geval neem ik het terug 😀

  19. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dit is de 4de gta engine, je had gta III waar vice city en san andreas op gemaakt zijn.:horny:

    I rest my case. ^_^

    Jij kan het dan wel terugnemen, maar ik gebruik het nog! :p

  20. 251 XP
    Bassen's avatar

    Nu heb ik het weer gedaan 😛

  21. 1386 XP
    Redd's avatar

    Anyhow, beetje ontopic, gaat iemand van jullie voor de complete-gta-in-7days contest?

    Krijg je goodies, meen ik..

  22. 304 XP
    Edwin's avatar

    Ik ga niet voor die 7 days contest, ik heb meer te doen 😉

    Btw, check deze mooie glitch in GTA, de titel endless dimensions is een beetje overdreven maar grappig is het wel :p

  23. 13 XP
    hdkiller's avatar

    wat is het voordeel van die social club?

  24. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dat je je stats bij kan houden en supposedly kan ‘competen’ met friends uit je PSN list voor bepaalde objectives.

    Die objectives kan ik inderdaad zien, alleen niet de progress van me friends… als ik ze elke keer moet bellen vind ik het niet echt dat ik met ze ‘compete’. :p

    Voor de rest, sja, tis wel grappig I guess. Mijn social club loopt al achter omdat ik de freeze-bug een keer gehad heb, overnieuw begonnen en savegame terug geplaatst maar helaas trackt’ hij nog steeds de stats van mijn ‘overnieuw begonnen game’

  25. 13 XP
    BusT3D's avatar

    Omfg die glitch XD

  26. 6 XP
    pietje's avatar

    ik heb een vraagje aan jullie ik heb grand theft auto 4 was tot 47% maar daarvoor kreeg ik de keuze om dwane of playboy af te maken en ik koos naartuulijk de verkeerde kwam er daarna wel achter. maar kan ik dat nog herstellen of niet? want om alles weer op nieuw te doen is best veel!

  27. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik denk het niet, ik ben nu net klaar met de story en ik heb ook de verkeerde keus gemaakt.

    Ik mis nu nog steeds… hetgeen wat je kreeg als je de goeie killde. (Om maar even geen spoilers te geven)

  28. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    je moet de goeie killen!
    als je de verkeerde killt, gaat de andere weg , en heb je niets meer lol
    als je de andere kilt, weet ik niet wat er gebeurt, zover ben ik nu nog niet

    kep et spel uitgespeeld ” story complete”
    en ben nu opnieuw bezig, heb opt mement all mijn vrienden op 100%
    waardoor je vette dingen kunt!

    -wapens kopen uit kofferbak
    -helikopter ”taxi”
    -gratis taxi (auto)
    -etc…

    ik maak hier binnenkort een kleine walkthrough van als dat nodig is 🙂
    dan zet ik erin bij welke persoon je iets kunt verdienen, en wat je prescies kunt verdienen

  29. 1 XP
    rbs_rbs's avatar

    das jammer(voor jou) , want is niet zomaar de best verkochte game van 2008

  30. 1748 XP
    Shmet's avatar

    das jammer(voor jou) , want is niet zomaar de best verkochte game van 2008

    Let voortaan op, topic is al 7 maanden uit :p

  31. 1562 XP
    dikked's avatar

    Ik ben de enige in nederland… correctie.. Ik ben de enige op de wereld die deze game niet gaat kopen, er niet naar uitkijkt en zich ook stierlijk gaat vervelen als zijn hele friendslist in GTAIV zit.

    haha ik heb ook GTA ik zal ehm kopewn het is echt vreselijk leuk:happy:

    http://www.trophyhunters.nl/trophycard/dikked.jpg]http://www.trophyhunters.nl/trophycard/dikked.jpg[/URL]

  32. 39 XP
    janter's avatar

    Heb hem dan nu eindelijk. Had hem hiervoor op de Xbox360, maar die ging kapot dus had ik het hele spulletje maar verkocht en ik moest hem toch nog eens uitspelen. Ben nog maar bij het begin, maar ik had 1 vraagje.

    Hoe is de multiplayer, ik heb die namelijk nog nooit gespeeld. En is daarnaast ook zo’n stunt mode die ook in de GTA SA Mod voor de PC zat?

  33. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Heb hem dan nu eindelijk. Had hem hiervoor op de Xbox360, maar die ging kapot dus had ik het hele spulletje maar verkocht en ik moest hem toch nog eens uitspelen. Ben nog maar bij het begin, maar ik had 1 vraagje.

    Hoe is de multiplayer, ik heb die namelijk nog nooit gespeeld. En is daarnaast ook zo’n stunt mode die ook in de GTA SA Mod voor de PC zat?

    Geen stunt mod, de online is een aantal keer leuk, dan weet je het wel.

  34. 39 XP
    janter's avatar

    Nu net de missie Uncle Vlad gedaan! Echt dit spel blijft gewoon leuk om te herspelen. Ik had eigenlijk een vraagje: wat was er gebeurd als je hem niet had gedood? (Vlad)

  35. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dan leefde die nog? xD

  36. 39 XP
    janter's avatar

    Ja dat snap ik :P. Maar werd Vlad dan boos op je, kon je dan nog extra missies doen. Zulke dingen bedoel ik :P.